• Martha

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

• Vi i tråden •

Nirnaeth med ♥ Xander och bebis i magen♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥

Nya vänner är alltid välkomna hit :) 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)
  • Starlet1

Äh, Adam kräks fortfarande. Finns det inget slut på det. Vill ju få i honom näring.

• znoozan
    Starlet1 skrev 2008-02-19 20:29:42 följande:
    Äh, Adam kräks fortfarande. Finns det inget slut på det. Vill ju få i honom näring.
    nämen stackars plutten ÄN?? han har väl varit dålig länge nu? usch ni måste ha fått nån elakare variant,Isac var den som kräktes mest här och det var en natt! får han i sig nån vätska emellan då? 
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-02-19 21:45:24 följande:
    nämen stackars plutten ÄN?? han har väl varit dålig länge nu? usch ni måste ha fått nån elakare variant,Isac var den som kräktes mest här och det var en natt! får han i sig nån vätska emellan då? 
    Han har kräkts två gånger ikväll. Och nu får jag knappt i honom vätskeersättning. Nu sover han. Vi får se hur natten går. Men jag ska ringa in imorgon. Det börjar bli lite länge nu tycker jag.
  • smarties
    Starlet1 skrev 2008-02-19 23:15:43 följande:
    Han har kräkts två gånger ikväll. Och nu får jag knappt i honom vätskeersättning. Nu sover han. Vi får se hur natten går. Men jag ska ringa in imorgon. Det börjar bli lite länge nu tycker jag.

Om han inte dricker något måste ni ringa in direkt, håll koll på blöjorna, om han kissar något.
    Väldigt noga! Har själv fått ligga inne med en uttorkad liten kille som fick dropp, var inte skoj =(
    Försök få i honom så mycket vätskeersättning du bara kan, går det inte, kontakta dom direkt, för dom blir så snabbt uttorkade. Dom tar allvarligt på det, så avfärdade blir ni nog inte.  Känner du att du vill åka in mitt i natten - gör det.
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Michaela83

åh va mycket mycket sjukdomar :(  Hoppas ni/era barn kryar på er snabbt!

Påminner er friska, om aloevera och partylite party ikväll.. :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-02-19 23:46:07 följande:
    Han har kräkts två gånger ikväll. Och nu får jag knappt i honom vätskeersättning. Nu sover han. Vi får se hur natten går. Men jag ska ringa in imorgon. Det börjar bli lite länge nu tycker jag.Om han inte dricker något måste ni ringa in direkt, håll koll på blöjorna, om han kissar något.Väldigt noga! Har själv fått ligga inne med en uttorkad liten kille som fick dropp, var inte skoj =(Försök få i honom så mycket vätskeersättning du bara kan, går det inte, kontakta dom direkt, för dom blir så snabbt uttorkade. Dom tar allvarligt på det, så avfärdade blir ni nog inte.  Känner du att du vill åka in mitt i natten - gör det.
    Ja, jag har hört det av fler. Men dom senaste nätterna så har han vaknat och varit törstig, så jag chansade på det. Och vid 1 vaknade han och drack 1 dl vatten och sen vid 5 drack han 0,5 dl. Nu på morgonen så drack han 1 dl majsvälling och sen 1 timme efter fick han 1/2 port gröt. Nu sover han, precis på den tid då han brukar sova, och han har lekt lite. Så himla skönt att han nästan är som vanligt igen. Men det har varit oroligt.

Nu får vi bara hålla tummarna att han får behålla allt. Det som varit lite märkligt i allt det här är att vattnet han druckit på natten har han fått behålla. Det är välling och gröt han har kräkts upp.

Men nu börjar livet återkomme, så himla skönt.
  • Starlet1

En annan sak: jag har blivit lockig!!! Jag duschade imorse och har nu lufttorkat håret för första gången på länge. Ja, i alla fall sen jag klippte mig senast. Och herregud, jag är jättelockig. När kom dom? Hur gör man med lockar? Jag har ju alltid varit spikrakhårig, eller ja, på senare år har väl håret haft lite böj, men inte alls såhär.

Vet inte om jag ska platta bort dom eller böja dom lite mer och försöka vänja mig vid dom.

Hm, I-landsproblem i värsta klass.

• smarties
    Starlet1 skrev 2008-02-20 11:15:19 följande:
    Ja, jag har hört det av fler. Men dom senaste nätterna så har han vaknat och varit törstig, så jag chansade på det. Och vid 1 vaknade han och drack 1 dl vatten och sen vid 5 drack han 0,5 dl. Nu på morgonen så drack han 1 dl majsvälling och sen 1 timme efter fick han 1/2 port gröt. Nu sover han, precis på den tid då han brukar sova, och han har lekt lite. Så himla skönt att han nästan är som vanligt igen. Men det har varit oroligt.Nu får vi bara hålla tummarna att han får behålla allt. Det som varit lite märkligt i allt det här är att vattnet han druckit på natten har han fått behålla. Det är välling och gröt han har kräkts upp.Men nu börjar livet återkomme, så himla skönt.
    Vad bra. :) Välling o gröt är ju lite tungt för magen kanske, men huvudsaken han får i sig vätska. :)
    Hatar när barn får magsjuka, fy sjutton hur Max såg ut när han var som värst..insjukna ögon och bara ben..usch..
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • copernicus

gör ett försök att skriva här, får alltid system fel medd. när jag skickat nu på slutet.
    vad många som är sjuka!
    i vår familj är jag den som klarat mej medans de andra är förkylda.
    Har varit upp till vc idag för Cappe har en inflammation i snoppen den är nästan rund!!! men vilken hjälp fick han?? jo en kortisonsalva att smörja på! suck

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)