smarties skrev 2008-02-19 23:46:07 följande:
Han har kräkts två gånger ikväll. Och nu får jag knappt i honom vätskeersättning. Nu sover han. Vi får se hur natten går. Men jag ska ringa in imorgon. Det börjar bli lite länge nu tycker
jag.Om han inte dricker något måste ni ringa in direkt, håll koll på blöjorna, om han kissar något.Väldigt noga! Har själv fått ligga inne med en uttorkad liten kille som fick dropp, var inte skoj =(Försök få i honom så mycket vätskeersättning du bara kan, går det inte, kontakta dom direkt, för dom blir så snabbt uttorkade. Dom tar allvarligt på det, så avfärdade blir ni nog inte. Känner du att du vill åka in mitt i natten - gör det.
Ja, jag har hört det av fler. Men dom senaste nätterna så har han vaknat och varit törstig, så jag chansade på det. Och vid 1 vaknade han och drack 1 dl vatten och sen vid 5 drack han 0,5 dl. Nu på morgonen så drack han 1 dl majsvälling och sen 1 timme efter fick han 1/2 port gröt. Nu sover han, precis på den tid då han brukar sova, och han har lekt lite. Så himla skönt att han nästan är som vanligt igen. Men det har varit oroligt.
Nu får vi bara hålla tummarna att han får behålla allt. Det som varit lite märkligt i allt det här är att vattnet han druckit på natten har han fått behålla. Det är välling och gröt han har kräkts upp.
Men nu börjar livet återkomme, så himla skönt.