• Martha

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

• Vi i tråden •

Nirnaeth med ♥ Xander och bebis i magen♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥

Nya vänner är alltid välkomna hit :) 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-02-20 11:48:26 följande:
    Vad bra. :) Välling o gröt är ju lite tungt för magen kanske, men huvudsaken han får i sig vätska. :)Hatar när barn får magsjuka, fy sjutton hur Max såg ut när han var som värst..insjukna ögon och bara ben..usch..
    Ja, det var nog lite tungt. Ropade hej förtidigt. Han kräktes för 10 minuter sen. Hur mycket som helst. Ska ringa in nu vid kl 13. Adam har gått ner 1 kg, ni som sett han vet ju att det inte var så mycket att ta från för början. Nu väger min 10,5-månaders 8 kg igen.
  • smarties
    Martha skrev 2008-02-20 12:24:28 följande:
    Vad tror ni om det här??? www.super-slim.se/butik/
    Låter för bra för o vara sant nästan. :)
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smarties

Nu har jag inga kläder alls i garderoben tror jag. Rensade ur alla kläder jag måste inse att jag aldrig mer kommer att kunna ha. Snyft. Utom mina absoluta favvobyxor genom tiderna, dom får vara kvar. Kommer ju aldrig kunna ha xsmall igen, haha.
    Inte efter två barn åtminstonde, höfterna är ju bra mycket bredare nu än vad dom var för tre år sen..snyft..

Hejdå kläder..*vinka* :P

Nu måste jag sätta igång med CK igen snart..bara läkaren sagt sitt..sen så! :P

• viföralltid
    Starlet1 skrev 2008-02-20 11:15:19 följande:
    Ja, jag har hört det av fler. Men dom senaste nätterna så har han vaknat och varit törstig, så jag chansade på det. Och vid 1 vaknade han och drack 1 dl vatten och sen vid 5 drack han 0,5 dl. Nu på morgonen så drack han 1 dl majsvälling och sen 1 timme efter fick han 1/2 port gröt. Nu sover han, precis på den tid då han brukar sova, och han har lekt lite. Så himla skönt att han nästan är som vanligt igen. Men det har varit oroligt.Nu får vi bara hålla tummarna att han får behålla allt. Det som varit lite märkligt i allt det här är att vattnet han druckit på natten har han fått behålla. Det är välling och gröt han har kräkts upp.Men nu börjar livet återkomme, så himla skönt.
    ge han avslagen sockerdricka annars om han inte vill ha vätskeersättning för det fick Sebastian av läkaren när vi var in med honom till akuten itorsdags o det funkade så provas det
  • Martha

€några bra tips ang M$alva..  hon har varken kräkts eller bajsat löst i dag men är jätte $trött hela tiden. Ligger mest i mitt knä i bland gör hon försök till att vilja leka lite men det är bara en kort stund.. har fått i henne lite ersättning, lite proviva och vatten. vill inte chockera å ge för mycket heller.. Detta är alltså tredje dan hon är så här.. ifs betydligt piggare än i måndags men ändå inte som vanligt

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Starlet1
    viföralltid skrev 2008-02-20 13:22:38 följande:
    ge han avslagen sockerdricka annars om han inte vill ha vätskeersättning för det fick Sebastian av läkaren när vi var in med honom till akuten itorsdags o det funkade så provas det
    Tack för tipset, men vi har ingen sockerdricka hemma just nu, får köpa lite sen.

Ringde barn nu och fick prata med en jättebra sköterska. Tipset att blanda i äppeljuice i vätskeersättningen funkade rätt bra, och nu har Adam fått lite banan. Majsvälling var, som vi trodde, bra att ge också. Men i små mängder, och det har vi gjort fast han har kräkts upp det. Men jag fortsätter som vi gjort. Huvudsaken var att försöka ge sånt som han tycker om.

Om han fortfarande inte kissat ikväll så tycker hon vi ska åka in. Och om han kräks igen. Så nu kollar jag blöjan hela tiden. Adam leker ju och så, även om jag ser att han är tröttare än vanligt.
  • smarties

Läskigt när barna blir så loj..jag skulle varit supernojig och ringt på en gång jag.
    I alla fall till barn i falun och kollat med deras rådgivning.
    Hatar att åka till akuten, för vi blir alltid kvar.. :( (de gånger vi blir rejält sjuka)

• viföralltid
    Starlet1 skrev 2008-02-20 14:06:48 följande:
    Tack för tipset, men vi har ingen sockerdricka hemma just nu, får köpa lite sen. Ringde barn nu och fick prata med en jättebra sköterska. Tipset att blanda i äppeljuice i vätskeersättningen funkade rätt bra, och nu har Adam fått lite banan. Majsvälling var, som vi trodde, bra att ge också. Men i små mängder, och det har vi gjort fast han har kräkts upp det. Men jag fortsätter som vi gjort. Huvudsaken var att försöka ge sånt som han tycker om.Om han fortfarande inte kissat ikväll så tycker hon vi ska åka in. Och om han kräks igen. Så nu kollar jag blöjan hela tiden. Adam leker ju och så, även om jag ser att han är tröttare än vanligt.
    hoppas att det går över på Adam för det är inge kul att se sina barn mår dåligt Sebastian spydde ner sjukrese bilden vi åkte med i torsdags men läkaren sa att sockerdricka är det bästa man kan ge barn o dom inte dricker vätskeersättning så köp hem lite sånt men ge han lite åt ggn små mängder ska det vara o det funkar jätte bra.
    om han behåller det så kan du prova att ge han lite blåpärsoppa oxå
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-02-20 14:06:54 följande:
    Läskigt när barna blir så loj..jag skulle varit supernojig och ringt på en gång jag.I alla fall till barn i falun och kollat med deras rådgivning. Hatar att åka till akuten, för vi blir alltid kvar.. :( (de gånger vi blir rejält sjuka)
    Jo jag har pratat med barn nu, och blev mycket lugnare. Har varit väligt hysterisk här hemma. Men han är ju inte jättesjuk egentligen. Fast vi åker ändå in ikväll om han kräks igen. Nu är det ändå sent.
    Och jag är ensam hemma, vill inte åka in själv. Fast självklart hade jag gjort det om inte Adam suttit och lekt och nu fått i sig lite vätskeersättning.
  • viföralltid

har fått blöjor av min mamma som heter huggins om nån som vill ha dom kan få dom,dom är för små för Sebastian o det är storlek 8-14 kg.
    om någon vill ha dom så hojta till el skriv till min inbox.

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)