• Todiie

Unga mommor?!....?

Varför mår unga mammor så mycket kretik? Vart går grånsen för ungt?

• Svar på tråden Unga mommor?!....?
  • Nikki S

Jag får också lägsta nivå på föräldrapenning men inte har jag något med soc att göra för det. Vi klarar oss + lite till på våran inkomst=)

• badthing
    BetongMorsa skrev 2008-01-29 21:44:25 följande:
    bra sagt :) mkt fördomar mot unga mammor...
    Ja, låter ju som att unga mammor inte kan ta hand om sina barn riktigt pga man inte har jobb eller går på soc.
    finns väl folk som är 30 och precis fått barn, som inte klarar det lika bra som en ung mamma.. :)
  • BetongMorsa
    badthing skrev 2008-01-29 22:04:53 följande:
    Ja, låter ju som att unga mammor inte kan ta hand om sina barn riktigt pga man inte har jobb eller går på soc. finns väl folk som är 30 och precis fått barn, som inte klarar det lika bra som en ung mamma.. :)
    absolut. Sen tror jag de mesta beror på personlig mognad. Inte födelsedatum!

Jag e 22 o har hand om 3 barn (2bio+1bonus), o ingen har klagat på mitt föräldraskap hittills!
  • jennie ellie

som du säkert kan läsa så står det klara sig utan att få bidrag från soc, har du inte behövt bli försörjd av den så är det inte riktat till dig.
    Hade killen ev lämnat dig hade du stått där ev utan att kunna få det att gå ihop

BetongMorsa skrev 2008-01-29 21:43:28 följande:
    jag hade inte det när jag blev gravid me min första men sambon har väl ett jobb....har aldrig haft soc inkopplade. är det inte att dra alla över en kant?
  • BetongMorsa
    jennie ellie skrev 2008-01-29 22:11:05 följande:
    som du säkert kan läsa så står det klara sig utan att få bidrag från soc, har du inte behövt bli försörjd av den så är det inte riktat till dig.Hade killen ev lämnat dig hade du stått där ev utan att kunna få det att gå ihop
    vill man få det att gå ihop så ordnar man det! Ingenting är omöjligt (oups Gunde-varning)
  • jennie ellie

Ja, och måmga av dagens unga mammor som är såå mogna och redo att bli mammor enligt dem själva får bidrag från soc.
    Mognad är att vänta med att skaffa barn tills dess att man själv kan försörja sig och dem.

BetongMorsa skrev 2008-01-29 22:13:49 följande:
    vill man få det att gå ihop så ordnar man det! Ingenting är omöjligt (oups Gunde-varning)
  • badthing
    BetongMorsa skrev 2008-01-29 22:09:23 följande:
    absolut. Sen tror jag de mesta beror på personlig mognad. Inte födelsedatum!Jag e 22 o har hand om 3 barn (2bio+1bonus), o ingen har klagat på mitt föräldraskap hittills!
    Ja, precis! Därför jag sa att folk som är 30 inte alls behöver vara en bra mamma, bara för att dom är äldre.
    Du ser, du är ung, är ingen som har klagat på dig för att du har fler barn än ett att ta hand om, och ingen som säger att du är värdelös som mamma för att du är ung. :)
    Förstår då inte varför andra klagar, på folk dom inte ens känner eller vet vad som ligger bakom.

Gud, blir så irriterad på folk som ska sitta och predika att så och så ska livet vara, annars är man värdelös. Morr.
  • BetongMorsa

Sen tror ju även folk att man får fråga en ung mamma vad som helst. Klassiker jag fått höra;

Var det planerat? (skulle man aldrig fråga en äldre, de planerar väl alltid sina barn, eller?)

Vet du vem pappan är? (Nej, jag bor i kollektiv med 27 potentiella pappor, ngn av de är det....kanske..öhh....eller?!?!)

Har du bokat abort än? (Har jag sagt minsta lilla som betyder att barnet inte va planerat, se fråga 1)

Svar på tråden Unga mommor?!....?