Unga mommor?!....?
Varför mår unga mammor så mycket kretik? Vart går grånsen för ungt?
Varför mår unga mammor så mycket kretik? Vart går grånsen för ungt?
Av mig får de kritik om de inte skaffat sig arbete innan de blir garvida så att de har en ordentlig sgi och kan leva på sin föräldrapeng utan att få bidrag från soc.
I övrigt har jag ingen kritik mot dem pg av sin ålder
Det är så sant så.. Men men mer åldern.. =)
Ok, jag tycker man kan vänta tills man då (utöver det att man ordnat sin sgi) är 18 år. Då är man i alla fall inte för ung, utan myndig och kanske har tagit körkort mm hunnit skaffa lägenhet, pluggat lite osv. Jag var 27 och har bara ett barn
Det underlättar såå mycket om man tex har körkort när man får barn, man blir inte så låst och kan lätt och snabbt ta sig till dagis och åka och handla, hälsa på kompisar mm.
jag tycker det är upp till folk själva när dom väljer att skaffa barn.
vill dom leva snålt, så tycker jag då får dom göra det, eftersom det är dom själva som valt det och vill ha det så.
jag anser inte att barn till föräldrar som går på soc är mindre värda än barn till föräldrar med riktiga jobb..
så tycker jag. sen får resten tycka vad dom vill.
jag är själv ung, ska snart få barn, och nej... vet ni vad? jag har inget jobb! varför? nej, för jag har inte fått något!!
jag tycker det är upp till folk själva när dom väljer att skaffa barn.
vill dom leva snålt, så tycker jag då får dom göra det, eftersom det är dom själva som valt det och vill ha det så.
jag anser inte att barn till föräldrar som går på soc är mindre värda än barn till föräldrar med riktiga jobb..
även om det kanske inte var riktigt så andra menade.. detta är min uppfattning och mitt tycke.
så tycker jag. sen får resten tycka vad dom vill.
jag är själv ung, ska snart få barn, och nej... vet ni vad? jag har inget jobb! varför? nej, för jag har inte fått något!!
ojdå.. blev något fel där.
Jag tycker det är så fel att folk tänker sådär när det gäller utbildning, alltså, vad spelar det för roll ifall man fixar en utbildning innan man blir med barn än efter?
Det är ju ingen skillnad så länge man slutför sin utbildning till slut.
Jag ska ha barn i juni, då har jag gått klart mitt första år på gymnasiet. Sedan är jag mammaledig i ett år, och sedan börjar jag i tvåan och går klart mina två sista år på gymnasiet.
Då är jag äldre, mognare och har troligtvis hunnit ta reda på vad jag vill bli.
Jag tycker inte alls det har något att göra med utbildning eller om man lever på soc, utan hur man tar hand om sitt barn.
Sedan har nu sjävklart alla sin egen åsikt, det var iaf min!
Sämre mammor för att de går på soc? Mja, de tar ju mindre ansvar för sin livssituation och försörjning när de inte ordnar den saken innan utan förlitar sin försörjning från andra.
Men visst de är lika bra på att mata och passa sina barn som vem som helst i övrigt
Utbildnind tycker inte jag är något man måste! Men att man har ett körkort så mycket bra att ha å om man hunnit jobba ett år är ju oxå välidt bra med tanke på pengar så sånt sen..Jag vill att mitt barn ska kunna ha råd o göra saker...Jag är 20 nu å har jobbat ett år å har körkort... Men känns ändå som det är tidigt.. Eller??