• tess701

piercing i tunga,,, råd efter

Jag har precis gjort en piercing i min tunga... gör allt enligt konstens alla regler med tvättning å isvatten och lugnt med mat. Jag gjorde den i onsdagskväll på salong.

Men tungan e ju så öm... hur länge ömmar de?? å igår va de lite lite var under tungan som ja tvättade bort med en bomulstops... blir ju så orolig. Svullet är det ju naturligtvis men inte rött.... Har inte feber eller annat men ja man tänker ju massa.

Ge mig råd... berätta om hur de var för er!

• Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter
  • aktuelle

jag försöker minnas hur det var.. ömmade ett braa tag efteråt, men det värsta gick över efter ca 2 veckor- 1 mån

- IRMA Dec 2006 och Helge 18:e Januari 2008! -
  • Janne77

Ja, du får nog räkna med att vara öm i upp till 6 veckor. Mitt gick över efter 3-4 veckor, tror jag, det var längesen.

• pyretina

Håller med ovanstående.. Om jag minns rätt så var jag rätt öm i några veckor... Tror jag smått läspade ett tag oxå, men de var bara min mamma som märkte det..
    Tungan läker väldigt fort ändå..

Hoppas de blir bättre för dig vilken dag som helst..

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • Nocturne

Håll ut! Min var nog som värst i en vecka ca, hoppas din läker lika bra.

• aktuelle

jag småläspade heela tiden jag hade kvar piercingen, inte mycket men de som hade hört mig utan piercing hörde skillnad när jag sa "S".. 

• Saandraa

klart det är ömt, det får du nog stå ut med ett tag till !..

min är nu snart 8 år gammal, men jag minns att jag ville ta ut den 3 eller 4 dagar efter, pga "stelhet" i hals och tunga och så kändes det ömt,... men det gick över fort sen det blir bättre..

♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • bara lilla jag

du sköljer med saltvatten efter varje gång du stoppat något i munnen? det var väldigt viktigt sa dom till mig.. det och att skölja med det där medlet man får... Jag var inte öm i tungan så länge kanske 2 veckor och svullnaden gick n er ganska snabbt den med... mitt råd är att gå tillbaka till salongen om det varar.. för var kan väll vara ett tecken på infektion? kanske beror lite på hur varet ser ut också.. men gå eller ring till salongen... bättre att fråga en gång för mkt en att det händer nåt..

• hesama

Har för mig att jag var öm ca 2 veckor. Svullnaden går ner rätt snabbt, då är det värsta att lära sig äta med den långa staven - innan man byter till den mindre..

Om du vill bli älskad, så älska själv...
  • aktuelle

jag skulle skölja ur munnen med vatten efter att jag ätit och så sköljde jag med munvatten  morgon och kväll.

• Pheonix
    bara lilla jag skrev 2008-02-01 15:39:31 följande:
    du sköljer med saltvatten efter varje gång du stoppat något i munnen? det var väldigt viktigt sa dom till mig.. det och att skölja med det där medlet man får... Jag var inte öm i tungan så länge kanske 2 veckor och svullnaden gick n er ganska snabbt den med... mitt råd är att gå tillbaka till salongen om det varar.. för var kan väll vara ett tecken på infektion? kanske beror lite på hur varet ser ut också.. men gå eller ring till salongen... bättre att fråga en gång för mkt en att det händer nåt..
    Medlet man fick är Listerin som går att köpa på apoteket, starkt som f*n, men definitivt bakteriedödande jätte bra och lite bedövande också....för stunden
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Maximilian, Michelle, Melina och Minnéa (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter