• tess701

piercing i tunga,,, råd efter

Jag har precis gjort en piercing i min tunga... gör allt enligt konstens alla regler med tvättning å isvatten och lugnt med mat. Jag gjorde den i onsdagskväll på salong.

Men tungan e ju så öm... hur länge ömmar de?? å igår va de lite lite var under tungan som ja tvättade bort med en bomulstops... blir ju så orolig. Svullet är det ju naturligtvis men inte rött.... Har inte feber eller annat men ja man tänker ju massa.

Ge mig råd... berätta om hur de var för er!

• Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter
  • alisandra

Min läkte mycket snabbt, efter 1 vecka kunde jag börja äta som vanligt igen och jag hade bara ont dom 3 första dagarna.
    Så det bror nog mycket på person till person, alla är vi ju olika och så när det gäller hur våra kroppar läker.
    Men jag kommer ihåg att man ska vara noga och skölja efter ALLT du dricker och äter.
    Suga på mycket isbitar och gärna glass, men glöm inte och slölj med vatten efter glassen.

Inte röka eller snusa, men det kanske du inte gör heller.
    Vilket är bra isåfall. =)

Lycka till och hoppas den läker snart!
    Jag tog min för 5år sedan, och har inte haft några problem alls med den förutom att den blir lite öm när jag är förkyld och så.
    Men då brukar jag ta ur smycket och sätta i det igen när jag är frisk. =)

• Saandraa
    pyretina skrev 2008-02-01 15:52:57 följande:
    Ja de lät mer bekant.. *s* Var visserligen 8år sen jag gjorde det... tess701 - tippar på att de känns mkt bättre/lättare redan på söndag..  
    haha ja, jag gjorde min 2001 eller var det 2000 ? *minne*
    ♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • Lolita82

Min blev bra efter en vecka, inget läspande har uppstått. Och jag bytte till den mindre staven efter en tid och nu har jag bytt till den längre igen och har den upponer så att den mindre kulan är under tungan, jag tycker att jag känner av den mindre då. Ha tålamod en stund till, det blir bra fortare än du tror

• aktuelle

jag brukade få ont om jag tog ut smycket bara några timmar och satte tillbaka den sen igen. Var som om hålet hann krympa! :P första året hade jag som muskelvärk i tungan varje gång jag var förkyld.

- IRMA Dec 2006 och Helge 18:e Januari 2008! -
  • tess701

Nu ringde ja salongen å nu e ja lugn... De e död hud som lossnar runt hålet... å de e ju vitt så... de e så i läkningsprocessen. Pust ja som nästan tänkte ta ur den innan tungan svartnar

Men berätta gärna mer om era erfarenheter....

• Emelisch

Jag gjorde rent med listerin de första dagarna, sedan struntade jag i det och tog kokat vatten med salt bara och sköljde. min tunga var jättesvullen och öm den första veckan, sedan gick de över. Men tyvärr förstörde piercingen mina tänder så jag fick ta ut min efter några månader.

• tess701

Läspande säger de kommer oftast om staven sitter längre ut på tungan... ja satt min längre in å de fungerar... bara AJ öm... men självförvållat som sagt....

• tess701
    Emelisch skrev 2008-02-01 16:11:23 följande:
    Jag gjorde rent med listerin de första dagarna, sedan struntade jag i det och tog kokat vatten med salt bara och sköljde. min tunga var jättesvullen och öm den första veckan, sedan gick de över. Men tyvärr förstörde piercingen mina tänder så jag fick ta ut min efter några månader.
    Försötde tänderna hur??? Man får ta de försiktigt....
  • aktuelle

jag läspade som sagt och piercaren sa att jag hade bra förutsättningar för piercingen för att han kunde sätta den långt in..

tess701 skrev 2008-02-01 16:12:56 följande:
    Läspande säger de kommer oftast om staven sitter längre ut på tungan... ja satt min längre in å de fungerar... bara AJ öm... men självförvållat som sagt....
  • aktuelle

om det blir en infektion ska man inte ta ut hursomhelst. Då kan man tydligen göra det värre, om man istället lämnar kvar staven så funkar den som dränage..

tess701 skrev 2008-02-01 16:08:50 följande:
    Nu ringde ja salongen å nu e ja lugn... De e död hud som lossnar runt hålet... å de e ju vitt så... de e så i läkningsprocessen. Pust ja som nästan tänkte ta ur den innan tungan svartnar Men berätta gärna mer om era erfarenheter....
  • Emelisch
    tess701 skrev 2008-02-01 16:13:35 följande:
    Försötde tänderna hur??? Man får ta de försiktigt....
    Metall och emalj är inte bästa vänner direkt :P
    Piercingen skavde mot tänderna, sedan kanske jag lekte med den för mycket i början..
  • Saandraa
    Emelisch skrev 2008-02-01 16:24:22 följande:
    Metall och emalj är inte bästa vänner direkt :P Piercingen skavde mot tänderna, sedan kanske jag lekte med den för mycket i början..
    jag använde plastkulor på båda sidor ett tag.. tänkte vara lite duktig med tänderna ! hahaha.. bara det att dom fastnade på staven så piercaren fick "klippa" av stången! så numer är det titan för hela slanten
    ♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • aktuelle

fastnade? gängorna var inte i metall?

Saandraa skrev 2008-02-01 16:28:20 följande:
    jag använde plastkulor på båda sidor ett tag.. tänkte vara lite duktig med tänderna ! hahaha.. bara det att dom fastnade på staven så piercaren fick "klippa" av stången! så numer är det titan för hela slanten
  • Saandraa
    aktuelle skrev 2008-02-01 19:27:30 följande:
    fastnade? gängorna var inte i metall?
    Nää dom var ju inte det dom fastnade totalt på staven ! *fniss*
    ♥ → Isadora 070501 ← ♥
Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter