• tess701

piercing i tunga,,, råd efter

Jag har precis gjort en piercing i min tunga... gör allt enligt konstens alla regler med tvättning å isvatten och lugnt med mat. Jag gjorde den i onsdagskväll på salong.

Men tungan e ju så öm... hur länge ömmar de?? å igår va de lite lite var under tungan som ja tvättade bort med en bomulstops... blir ju så orolig. Svullet är det ju naturligtvis men inte rött.... Har inte feber eller annat men ja man tänker ju massa.

Ge mig råd... berätta om hur de var för er!

• Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter
  • pyretina
    Pheonix skrev 2008-02-01 15:43:19 följande:
    Medlet man fick är Listerin som går att köpa på apoteket, starkt som f*n, men definitivt bakteriedödande jätte bra och lite bedövande också....för stunden
    Wow, har dom börjat ge Listerin? Räcka ut tungan
    Tror jag fick nåt special som inte fanns på apoteket, bara hos piercaren.. Men då räckte en flaska så behövde inte köpa mer heller.. *s*
    Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • tess701

ja ja sköljer med saltvatten efter varje mål å ja gör rent med munskölj flera gånger per dag.

De ja känner mest är ju att de e så stelt under tungan å ner i halsen men troligen använder man tungan på ett annat sätt för de e ju lite konstigt nu om ja säger så.

De va ju inget mycket var å det var vitt inte gult så de innehåller ju inte bakterier,,, så ja avvaktar väl lite innan ja ringer å frågar. Säkert bara ja som e hysterisk som vanligt.

Karln får ju inte ens en kyss ha ha......

Mer erfarenheter tack....

• Saandraa
    pyretina skrev 2008-02-01 15:48:35 följande:
    Wow, har dom börjat ge Listerin? Tror jag fick nåt special som inte fanns på apoteket, bara hos piercaren.. Men då räckte en flaska så behövde inte köpa mer heller.. *s*
    Oftast är det Listerin utblandat med vatten det fick jag iallafall..

Tech 2000 tror jag det hette då det är inte lika starkt som rent Listerin!
    ♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • tess701

Ja ja köpte något på salongen för detta men har även använt bakteridödande minskölj karln fick hos tandis....

e ju så svårt att äta... äer mos typ ha ha men vill man va fin om tungan får man lida lite....

• aktuelle

jag använde nog hexadent..

Saandraa skrev 2008-02-01 15:49:57 följande:
    Oftast är det Listerin utblandat med vatten det fick jag iallafall.. Tech 2000 tror jag det hette då det är inte lika starkt som rent Listerin!
    - IRMA Dec 2006 och Helge 18:e Januari 2008! -
  • aktuelle

hexident heter det nog.

• Saandraa
    tess701 skrev 2008-02-01 15:49:45 följande:
    ja ja sköljer med saltvatten efter varje mål å ja gör rent med munskölj flera gånger per dag. De ja känner mest är ju att de e så stelt under tungan å ner i halsen men troligen använder man tungan på ett annat sätt för de e ju lite konstigt nu om ja säger så. De va ju inget mycket var å det var vitt inte gult så de innehåller ju inte bakterier,,, så ja avvaktar väl lite innan ja ringer å frågar. Säkert bara ja som e hysterisk som vanligt. Karln får ju inte ens en kyss ha ha......Mer erfarenheter tack....
    man brukar få som en "beläggning" på tungan oxå! jag drack the, och då blev tungan typ färgad brun hahahha!

tycker det låter som att det är helt normala grejer du har
    ♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • Saandraa
    aktuelle skrev 2008-02-01 15:51:46 följande:
    hexident heter det nog.
    ja, det finns säkert jättemånga olika
    ♥ → Isadora 070501 ← ♥
  • pyretina
    Saandraa skrev 2008-02-01 15:49:57 följande:
    Oftast är det Listerin utblandat med vatten det fick jag iallafall.. Tech 2000 tror jag det hette då det är inte lika starkt som rent Listerin!
    Ja de lät mer bekant.. *s* Var visserligen 8år sen jag gjorde det...

tess701 - tippar på att de känns mkt bättre/lättare redan på söndag.. Räcka ut tungan 
    Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • aktuelle

men jag har fått höra av vissa att man inte bör överdriva och skölja med medlet jättemånga gånger per dag då de tydligen ska ta bort "bra" bakterier också...

Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter