• Sanjos

Core träning.

Någon som regelbundet går på core?

Vad har det isf gett för resultat?

Eller går ni på något annat pass som gett resultat?

• Svar på tråden Core träning.
  • BetongMorsa

Jag återkommer om ngr veckor med svar :) tänkte gå på mitt första pass imorgon...har du varit ngn gång?! Vad gör man där?

• Sanjos

Ja, jag har varit på ett härom veckan. Går ut på att träna bålen, rygg, mage osv. Kärnan i det hela. Ibland använder man sig utav redskap, såsom boll, gummiband mm..
    Fick sådan träningsvärk i magen, dagen efter!!

• BetongMorsa
    Sanjos skrev 2008-02-04 12:45:08 följande:
    Ja, jag har varit på ett härom veckan. Går ut på att träna bålen, rygg, mage osv. Kärnan i det hela. Ibland använder man sig utav redskap, såsom boll, gummiband mm..Fick sådan träningsvärk i magen, dagen efter!!
    Gud så bra...det mesta som ska bort sitter på magen :)
  • Lillja

Jag går regelbundet på core. Efter första passet kändes det som om midjemåttet minskat med 5 cm. Det är otroligt effektivt för korsettdelen. Jag vet inte om det är en coreeffekt men jag har blivit smalare om midjan.

• BetongMorsa

Åh snälla gud måtte det bli tisdag hehe

Va roligt att ni fått så bra resultat...de här sista 4 e envisa o jag vill tappa de nu!
    Vi har bara coreträning på orten 1ggn/v...räcker det om man kombinerar med annan träning såsom spinning och vanlig gympa?!

• Sanjos

Det borde det väl göra?! Själv kommer man nog inte orka mer core på en vecka iaf inte till en början....

• BetongMorsa

vi prövar...som sagt var återkommer med resultat...man kanske e helt död efter tisdagen hehe

• Sanjos

Har själv bokat in mig igen på torsdag....Men ska gå på min första mamma/barn imorgon..Får se vad det är för nåt?!

• Freiya

när jag tränade på SATS för flera år sen gick jag ett kombi-pass med först 30min spinning och sen 30 min core. jösses va jobbigt men det va skitroligt!
    man kände sej 10 kilo lättare när man gick därifrån.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Sanjos

Har oxå ett sådant kombi pass här i stan. Men det är på en sådan dum tid att det krockar med hämtning på skolan...

• BetongMorsa

Hur tidigt efter förlossning kan man komma igång ordentligt då? Tösen e 5mån o instruktören på spinningen tyckte inte jag skulle göra stå-övningarna. Bara sitta o trampa....det känns ju det med men hur länge?

• Sanjos

Man får väl se hur mycket man klarar av!!
    Ta det lugnt i början och prova sig fram. Det var vad min PT sa till mig... Gör det ont så får man gå back igen.
    Sen beror det väl på hur förlossningen var med!!

• BetongMorsa

Normal förlossning och graviditet. Förls. tog knappt 10 timmar och vi åkte hem samma dag...inga problems efter

• Sanjos

Då får man väl testa hur mycket man klarar av! Hade oxå normal grav och förlossningen tog 5 timmar och inga som helst problem. Sprack inte ens denna gång!!!
    Kanske kan testa och stå lite men kanske inte varje stå övning?!

• BetongMorsa

jo..e ju lite pinsamt o sitta jämt när hurtbullarna på 50 år står...hehe

• Derian

Går regelbundet på Core 6 dagar i veckan, är pass på 30 min och passens korriografi byts ut var 3 mån ungefär.
    Har gjort detta i ett år ungefär och mixar det med Boxning samt löpning och 2 entimmaspass i veckan med MRL.

Core träningen är ju som sagt bra för mag och rygg muskelaturen så man får tillbaks massor på hålling och starkare rygg.

Men det är ju ingen ersättning för förbränningsträning som gång/löpning.

Dessa pass har hjälpt mig med min rygg och det märks verkligen.
    Skulle om man skall komma med rekomendationer att du skall försöka hinna med 2 pass i veckan kombinerat med 30 kondition om det är 30 min core pass där du går.

Lycka till!

• BetongMorsa
    Derian skrev 2008-02-04 23:39:20 följande:
    Går regelbundet på Core 6 dagar i veckan, är pass på 30 min och passens korriografi byts ut var 3 mån ungefär.Har gjort detta i ett år ungefär och mixar det med Boxning samt löpning och 2 entimmaspass i veckan med MRL.Core träningen är ju som sagt bra för mag och rygg muskelaturen så man får tillbaks massor på hålling och starkare rygg.Men det är ju ingen ersättning för förbränningsträning som gång/löpning.Dessa pass har hjälpt mig med min rygg och det märks verkligen.Skulle om man skall komma med rekomendationer att du skall försöka hinna med 2 pass i veckan kombinerat med 30 kondition om det är 30 min core pass där du går.Lycka till!
    som sagt var, tösen e 5mån o jag har ALDRIG tränat förut så jag tar det lite lugnt i början... ;)
  • linhol

Du kan visst göra övningarna där man står... Bara du tänker på att knipa ordentligt under tiden!

Freja-mammas lilla prinsessa
Svar på tråden Core träning.