• Bessie

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Glömde ju att berätta en sak:
    Läste i Föräldrar&Barn om ett sätt att lära barnen sitt telefonnummer, som jag testade på Bella igår. Man skriver siffrorna i telefonnumret på små lappar (en siffra per lapp), och så gäller det att lägga lapparna i rätt ordning. Hon fick ringa hem från min mobil ett par gånger med hjälp av lapparna (belöningen blev ju att få prata med mig när det blev rätt - blev faktiskt inte fel någon enda gång, men det är ju bra att dubbelkolla ). Efter att ha fått ringa 3 ggr blandade vi ihop lapparna och så fick hon försöka lägga dem i rätt ordning igen - blev rätt på engång ! Hade inte funderat på det innan, men det är ju jättebra att hon kan sitt nummer om hon skulle komma bort någon gång.

• Bessie

Jojja; Nej, inte ett varv till! Ni tänker väl på alla hygienaspekter? Påsar i kräkhinkar (minskad luftsmitta, istället för att spola ur dem), handsprit, klorin i toan osv? Hoppas att det snart går över för er. Blä för kräksjukor! *kram*

SY: Ja, jag vet, men jag vill ju passa på att prova lite olika, för att se om jag ska lägga massa pengar på ett årskort sen. Får man något lösenord till din sida på bilddagboken? *blink blink*

Vi ska på bygguppstartsmöte på måndag ! Äntligen kanske det börjar hända lite saker *spännande*!

• Bessie

Tinna: Känner igen det där med mindre tid till andra barnet... Hade maratonläsning med Melanie idag, då jag hade så dåligt samvete över att jag läser så lite bebisböcker för henne. Hon hänger ju liksom med på Bellas sagor för det mesta...

emejo; Sitter också och kikar på "Rent hus". Det är min gamla professor i livsmedelshygien som är med - skoj!

helene: Trist med fel paket.

• Bessie

Majzzan: Grattis Chazmine!!! Stora lilla tjejen !

Vi ska strax åka ner på babysim . Sitter och sveper en kopp hett te för att döda lite baciller som hotar att invadera halsen. Det går ju inte för sig, jag har längtat efter kvällens box-pass ända sen jag fick friveckan på gymmet! När vi hämtat Bella på dagis ska vi plocka upp mamma och åka och handla (kalaspresent och nya byxor till mig ). Blir nog lite fika hos mor och far efteråt kan man tänka .

• Bessie

Nyss hemkommen från ett superduper box-pass. Förbannar dock faktumet att jag är en tävlingsmänniska som vägrar ge mig - jag kommer nog inte att kunna röra mig alls imorgon... Hon jag gick med, som är ungefär lika otränad som jag höll på att svimma, och satt och drack vatten under finalen. Riktigt roligt, och sjukt jobbigt var det !

Nu ska jag klippa maken och stryka en skjorta inför nya intervjun imorgon.
    *kram på er*

• Bessie

emejo; Tackar för bullarna!

helene: IKEAs plastade frotté har vi ett par uppsättningar av - funkar jättebra!

Tinna: Typiskt ... skönt iaf att den blev godkänd.

Dink; Grattis Morgan!

Jojja; Ajaj, hur lyckades du bränna dig så illa?

Jas: Inte illa cyklat !

Jag kan faktiskt röra mig idag *imponerad*, men känner att förkylningen börjar bryta ut. Men, men, nu är ju träningsveckan nästan slut, så då gör det inte så mycket längre .

Idag har vi varit på Sång&rytmik, Melanie börjar verkligen uppskatta det nu . Klappar händerna, klappar på låren, gungar med till musiken osv . Ikväll ska vi över till några kompisar på middag. Jag har fortfarande en vag förhoppning om att vara på gymet och ta ett yogapass vid 9 imorgon bitti, men vi får väl se hur sent det blir ikväll, och vartåt snuvan bär... Imorgon eftermiddag är det 3årskalas hos en kollegas dotter.

• Bessie

God morgon!
    Eller tja, morgon i alla fall. Träningsvärken är ju alltid värst dag 2 heter det ju - och ja, det stämmer *ajajajajajajajajajaj!* Tror inte att det finns en enda muskel i hela kroppen som inte skriker i falsett just nu. Att jag är snuvig och har sovit ca fem timmar extremt upphackad sömn hjälper inte direkt till. Har i alla fall insett att jag INTE ska gå på något pass idag - trist på yogan, men jag hade nog inte grejjat att böja kroppen i konstiga ställningar ändå just nu, kan ju knappt röra mig alls .

NK80: *kramar om* Håller med övriga, välj dina strider och var konsekvent när du väl sätter en gräns, ge massor av positiv uppmärksamhet när han inte bråkar, ha tålamod och räkna till 10 (eller 1000 ) när du väljer att INTE ta striden) och ignorera det han försöker få dig att gå igång på om du inte vill bråka om just det. Förstår att det är jobbigt just nu!

emejo: Du inger mig hopp när du skriver att du sitter och läser i lugn och ro . Båda tjejerna strular rätt rejält med sömnen just nu, så det där med lugna kvällar känns rätt avlägset...

SY: Vad trevligt med en sådan ny bekantskap . Förstår att ni skrattade .

Dink; Har ni någon anknytning till Värnamo? Hur långt blir det till din faster om ni flyttar? Spännande med såna funderingar .

helene: Lycka till idag! Du måste berätta vad ni fick för reaktioner sen .

Jas: Vad kul att du kom i byxorna ! Vad duktig du är!

Jag velar lite nu fram och tillbaka hur jag ska göra med träningskort. Just nu är jag jättetaggad (mer än jag någonsin varit inför att träna), och känner att jag skulle behöva träna upp lite kondis och styrka, ffa om vi ska starta verkstad till sommaren igen, så att kroppen orkar med en tredje graviditet så tätt inpå. Men samtidigt så kommer jag ju troligtivs inte att träna så mycket och hårt när jag väl blir gravid, och jag tror att man kan frysa kortet max 2x1 månad per år... Dessutom så drar jag mig lite för att dra på mig en kostnad på 530:- i måndaden när vi hyffsat snart kommer att flytta till dyrare boende (ffa om jag ska fortsätta att vara hemma). Fast å tredje sidan så kanske jag behöver komma ut desto mer om jag ska fortsätta vara hemma... *funderar vidare, har ju helgen på mig*

• Bessie

Tinna: Såg precis i papprena att det finns något som hette "korttidsavtal", om minst 2 månader. Enda nackdelen är att inskrivningsavgiften då är 1000 kr... Fast det kanske är värt det (kostar 500 vid årskort). Vore ju inte så dumt i sig att träna under våren nu bara ( i sommar kanske man ändå inte vil stänga in sig på gymmet). Men sen vet man ju inte hur fort man blir gravid heller, så jag kanske är "träningsbar" hela hösten ändå, och då är det ju klart värt att ta årskort... Tänk vad lätt det skulle vara om man kunde bestämma lite mer över kroppen !

• Bessie

SY: Ja, det låter ju klart mer prisvärt . Problemet är dock att jag inte är någon friskis-människa. Det jag ser fram emot (förutom box-passen) är styrketräning och simning/vattengympa. De andra träningsställena som finns har ju ingen simhall. Det går i sig att köpa lösbiljetter till vattengympan, men då kostar det 60:- för att bada och 50:- för själva vattengympan, så går man en gång i veckan blir det ju ändå 440 :-/månad, bara för det, och då känns ju plötsligt inte 530:- som så mycket pengar när det även involverar gymmet, alla "land"-pass och barnpassning.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]