Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Nej, dags att byta på tvätten, så att tjejerna har lite kläder att sätta på sig till kalaset senare idag
. *kram på er*
Nej, dags att byta på tvätten, så att tjejerna har lite kläder att sätta på sig till kalaset senare idag
. *kram på er*
emejo: Nämen oj, vilket uppvaknande
. Hur är det med läppen nu? Otroligt att han somnade om så snällt inatt. Förstår att dåliga samvetet gjorde sig påmint, men jag hade inte heller tänt lampan om han inte protesterade mer. *kram*
Tinna: Men, vad roligt
! De blir ju så stora när de kommer upp "på två ben".
Är alldeles slut i hjärnan. Barnkalaset vi var på var något i hästväg - 32 (!) barn mellan 3mån-8 år, med minst en förälder var... Kan säga att Melanie är rätt duktigt överstimulerad - och jag med
.
Har diskuterat alternativ med maken, och kommit fram till att jag ska teckna kort för våren nu, och ta den högre inskrivningsavgiften. Blir en stor klumpsumma nu, men så kan jag träna så mycket jag vill nu innan sommaren. Sen vill man väl ändå röra sig mer utomhus
. Känner att jag verkligen vill få upp lite spänst i kroppen innan nästa grav, och dessutom så tycker jag faktiskt att jag blev lite piggare av att träna- och som maken sa "Det är värt pengarna för oss andra"
.
Alla sjuklingar: Krya på er!
Jojja: Ja, allt är ju relativt - tur att det inte var varmare då
... Ser det bättre ut idag? Vet ju hur bra erfarenhet du har av närvården hos er, men brännskador är ju inte att leka med. *kram*
helene: Trist att svärmor inte kunde ha dolt sin reaktion lite bättre - det är ju bara ni som kan välja vad ni vill heta. Och hon vänjer sig så småningom
. Kul att de blev glada i alla fall över kommande bröllop.
Jag insåg idag att min kräkfobi har minskat något ofantligt med barnen *skönt*. Melanie har nämligen lite problem med hård mage, vilket gör att hon rätt så ofta tar i så hon kräks. Så jag har torkat kräk 3 gånger idag, (innan hon äntligen fick ur sig "ur rätta ändan",) utan att bli illamående själv eller få ångest
. Fast jag vet ju å andra sidan att det inte smittar - det hjälper ju till.
Idag har maken varit och "lekt" hela dagen, inte hemma än. Jag och tjejerna var hemma hos mina päron, var ute i solen och lekte i en park. Testade nya systemkameran - finns ju en miljard funktioner som det lär ta tid att lära sig, men jag provade lite olika program iaf - kul! Det kom 2 objektiv med kameran, ska prova det andra imorgon
.
Tinna & Jas: Jag tycker jättemycket om sommartid
! Det kändes väldigt bra när barnen vaknade halv åtta imorse - även om jag vet att jag inte sovit en timme längre än vanligt
. Jag la dem så gärna en timme "senare" nu ikväll, med förhoppning om att de ska vakna en timme "senare" imorgon med
...
Jas: Haha, tja det är väl Nobelpriset nästa till den som kommer på det
. Och jag ska inte ropa hej än, får se imorgon hur dags de tänker vakna
....
Nej, det börjar väl bli dags att inta horisontalläge om man alls ska kunna dra någon nytta av sommartiden
.
*natti-natti*
God morgon!
Bella har fått vattkoppor! Hon hade jätteont i benen inatt, som inte gick över med Alvedon, och nu på morgonen är ryggen och pannan fulla av vätskefyllda små prickar med en röd ring runt. Maken som inte har någon aning om ifall han haft vattkoppor (och inte hans föräldrar heller) ringer precis vårdguiden för att kolla om det är värt att vaccinera honom, eller om det är för sent. Jag läste iaf att det finns antivirusmedicin att sätta in till vuxna om han skulle få det. Hoppas att Bella inte smittade ner alla 32 barn på kalaset i lördags - det ska ju tydligen smitta som mest ett par dagar innan det bryter ut...
Maken får inget vaccin - om han inte haft vattkoppor är det för sent, eftersom det tydligen smittar mest innan det bryter ut. Enligt Vårdguiden på tfn så ger man inget antiviralt medel heller om man inte har nedsatt immunförsvar (lite konstigt att det står annorlunda på nätet, tycker jag).
Jag och maken var på Byggstartsmöte idag
! Husleverans vecka 24 och inflyttning vecka 46!!! Det börjar kännas som att det är på riktigt nu
. Svärmor (som har haft vattkoppor), passade barnen. Det hade gått bra, ända tills vi kom hem. Då hade Bella precis vaknat och hade rätt hög feber och grät för att hon hade så ont i benen
. Lite alvedon, en glass och lite saft senare var hon lite gladare i alla fall. Fick i henne en halv korv till middag och en halv flaska välling innan läggdags - helt ok.
Nu ska jag testa extra stark Rosenrot, kan ju inte skada att bli lite piggare när man som omväxling varken är gravid eller ammar
...
Tinna; Haha, är det några bieffekter jag missat eller
...