• Bessie

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

emejo; Skönt att du känner dig stark, även om jag förstår att just födelsedagen var tuffare än andra dagar.

Malins bebis:
    Malin tror: tjej
    Malins man: tjej
    Tinna: kille
    Mariiee: kille
    Heléne: kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
    jojja: kille
    NK: tjej
    Dink: Tjej (fast iom det så är det säkert en kille )
    Bessie: Tror på en kille (de brukar ju vara lite sena i starten )

Film/TV: Bella tittar på Bolibompa, och på lite DVD efter det till vällingen. På helgerna blir det lite barnprogram på morgnarna också oftast.

helene: Skönt att du får din vilja igenom (och det är väl bara bra om han tror att det är hans idé, så är ni nöjda båda två ).

NK80: Japp, det ska vi !!!

Dink; Hoppas du mår bättre imorgon!

Inatt ska maken få ta Melanie och jag ska sova inne med Bella i hennes rum. Ska bli så skönt att (förhoppningsvis) slippa vakna 10 ggr inatt *håller tummarna, ska utrusta mig med öronproppar*. Känner att det börjar närma sig gränsen för vad jag klarar av i att inte sova. Har inte sovit en hel natt (inte en halv natt heller) på typ 9 månader, och de senaste 3 nätterna har varit "from hell". Förutom att Melanie har vaknat typ 10ggr per natt, så har det snurrat så mycket i min hjärna om min brors situation, så jag har haft svårt att somna om när hon väl somnat. Hoppas på lite mer sömn inatt .

• Bessie

Jojja: Haha, instämmer !

Sitter och småler åt babylyssnaren, Bella har smugit in till Melanie och sitter och återberättar sagor för henne . Sålänge båda verkar nöjda får de hållas . Funderar på om vi kanske ska låta dem sova i samma rum framöver. Som det är nu sover ju båda större delen av natten inne hos oss, men det kanske räcker att de har sällskap av varann?

Ni som har barn som delar rum, hur gamla var de när ni flyttade ihop dem?

• Bessie

Tror att vi ska flytta ihop dem imorgon... Inatt ska jag dock som sagt sova hos Bella.

Jojja: Tycker absolut du ska starta eget - ta vara på din talang ! Ang bebis så har vi ju en plan, eller hur ?

Tinna: Stackarn, hoppas han kan sova nu då.

Jas: , ja se grabbar .

• Bessie

Gaaaah!

Tror att jag blir tokig på Bella! Vi har inte gjort annat än att bråka hela kvällen, och maken är inte hemma, så det är ju bara att bita ihop. Hon är inne i en så tråkig fas just nu, när hon bara snäser och är högljudd. "JAG pratar nu, TYST mamma!" "Du får INTE sjunga när jag sjunger" "Då vill jag inte leka mer med dig, då leker jag med PAPPA" - några exempel på vad hon snäst idag. Tycker det är så himla tråkigt att bråka om allt, men en sån attityd acceperar jag inte, så det blir måååånga strider just nu. Dessutom vill hon inte att man torkar rumpan på henne, vill inte borsta tänderna, vill ingenting... Det slutade med att jag ställde ett ultimatum som hon ignorerade, varpå jag bar henne direkt i sängen utan saga, släckte lampan, sa god natt och stängde dörren. Hon låg och skrek en stund, men började sen snyfta "Mamma!". Då gick jag in, berättade varför jag blev arg. Sen kramades vi och sa godnatt som vänner. Men jösses vilken vilja hon har - är väl bra för framtiden, men puh! säger jag bara.

• Bessie

Tinna & SY: Skönt ändå att det är fler som har viljestarka barn. Nu känns det bättre, för hon drömde en mardröm och jag fick trösta henne, sen sa hon "Vet du en sak, mamma?" Nej, vaddå? "Jag ÄLSKAR dig!" . Det märks rätt tydligt att det är gränstestning på gång, för emellanåt är hon ju världens goaste, duktigaste nästan 3-åring .

• Bessie

Jojja: Haha, så sant, så sant .

Nu ska jag frossa i nybakade vaniljbullar *bjuder laget runt* och bläddra i en Homestaging-bok som jag införskaffat inför kommande visningar.

• Bessie

God förmiddag!

Inatt har Melanie bara vaknat 3 ggr - helt ok! Fast pigg är man ju inte ändå, undrar när man ska bli det igen...

Malin: Förstår att du tänker mycket nu när du gått "över tiden" igen. Tycker att du ska prata med din BM. Du kanske kan få remiss för nytt UL? Ta för dig av bullarna, förresten - det finns många kvar .

Tinna; Jobbigt om ni ska ha det så i två veckor . Hoppas för er allas skull att han blir bättre i magen utan vällingbyte.

Dink & SY: Hoppas ni får det trevligt !

Trots: Gud så skönt att höra att det inte bara är Bella som bär sig åt, även om hon vet bättre. Jag läser alldeles för mycket, och enligt böckerna ska de ha en trotsperiod vid 2 och 4 år, men 3års-åldern ska ju var lugn... *jo tjena* Hade en liten fundering på om man skulle ha liiite längre mellan Melanie och trean för att undvika värsta 2årstrotset, men det verkar ju inte så mycket bättre med att ha en treåring och en nyfödd, så vi håller oss till planen .

Jojja; Har dålig koll, men kolla Konsumentverket, eller Allmänna reklamationsnämnden kanske? Låter ju inget vidare om de behöver åtgärda den så ofta. Själv har jag insett att min badade telefon inte kommer att vakna till liv igen .

Nej, dags att ta tag i lunchen, har två gnälliga barn här bredvid...

• Bessie

Tinna; Skönt att ni fått påbörja testerna redan. Hoppas att det lugnar ner sig lite med risvälling, iaf över natten.

Jas: Stackare, jobbigt när sjukdomarna avlöser varann, men det blir ju lätt så när man inte hinner vila sig ordentligt frisk. Krya på dig!

Har en väldigt glad make här hemma, som ska få åka till Finland på psykologintervju . Gick uppenbarligen bra på senaste intervjun.
    Ska väl börja skriva packlista och tvätta, för på torsdag bär det av till Gesunda. Bella (och ev Melanie) ska äntligen få åka lite pulka .

• Bessie

Malin: Vet inte heller, kolla med FK (deras hemsida har ju en hel del info). Ha det så skönt på vattengympan!

Tinna; Stackars liten! Jobbigt för er alla . Hoppas det snart går över med kräkandet, så ni kan fortsätta med glutenutredningen.

Jojja: Lycka till hos BM! Hoppas att du får hjälp nu.

Jas: Krya på dig! Inget kul med magsjuka. Hoppas övriga famliljen klarar sig.

Finland: Det är ett finskt företag det handlar om.

NK80: Gulligt! Håller tummarna för att blöjorna inte passar lill herrn då .

mom: Melanie är för liten för kakor och Bella är på dagis, så jag tar en själv istället . Tack, tack!

Har fått inspiration av min Homestagin-bok, så nu ska här rensas ! Har insett att vi har för mycket möbler, så en hel del bokhyllor, en sekretär och ett stort skåp skall säljas (åtminstone) redan innan vi ska ha visningar i höst. Ska börja packa ner en del böcker vi inte kommer att läsa innan flytten redan nu. Sen står förvaringsboxar och tunna, ljusa gardiner på inköpslistan .

• Bessie

Malin; Håller tummarna att du får snusa bebis till kvällen. Lycka till om det sätter igång på riktigt nu! *kram*

Har packat 3 kartonger med böcker än så länge, som ska upp på vinden. Tänkte minska antalet bokhyllor i arbetsrummet från 7 (+1CDhylla) till 3 eller max 4, så det lär ju bli en hel del som ska slängas/säljas/packas. Dessvärre märkte jag igår när jag pratade med maken att han är lika ovillig till att göra sig av med sina böcker, som jag är med mina, så det lär bli mest av det tredje alternativet . (Sen hör det väl inte hit att hans böcker kanske upptar max 1-2 av våra bokhyllor ...?) Har slängt de mörka gröna gardinerna som satt i fönstret också, så nu ska jag försöka hitta något ljust och luftigt istället .

Fast nu verkar klockan redan närma sig två, så det är väl dags att packa ihop oss för att hämta hem Bella från dagis. *kram på er*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]