• Bessie

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Tinna: Tja, det tror jag inte han kommer att bli så ledsen för i så fall ... Och det är ju absolut inte någon nackdel om man nu skulle bli lite lättare gravid av det heller .

helene: Kul att höra att du blev piggare på rosenrot! Jag har ju gått som i en dvala de senaste 10 månaderna, så jag känner att jag behöver något "uppåttjack" nu .

Tinna; Tjusiga pjucks ...

• Bessie

Mariiee; Det är ju ett naturläkemedel, som inte är testat på gravida och ammande, så det rekommenderas inte så länge man ammar.

• Bessie

*gäsp*
    Har inte sovit många minuter inatt. Stackars Bella har gråtit för att hon har så ont i benen, och Alvedon har inte hjälp något mycket alls. Efter ett par timmars "jag är törstig" "jag är kissnödig" "jag har ont i beeeeenen" "det kliar" "jag vill inte sova" och till slut "jag vill inte vara Isabella" så gick vi upp och tittade på Prinsess-DVDn mellan 02-04. Sen la vi oss i Bellas säng och vilade lite innan Melanie vaknade vid 7 (tack och lov för sommartiden iaf). Känns som att det inte kommer att bli många knop gjorda idag.

Jojja; Äsch, trodde ju att du skulle klara dig, när det gått så många dagar! Hoppas du mår bättre nu.

Jas: Vad bra att du också blir piggare av rosenrot, håller tummarna att det funkar för mig med.

Tinna: Berättade för maken igår vad han skulle "passa sig för", och hans kommentar var "Ät mera!" .

helene: Jag hade också hållt honom hemma sålänge han inte äter. Hoppas det vänder snart.

Malin; Vilken fin dikt och inbjudan!

Vårkläder: Ja, det kanske man borde ta och införskaffa... Kör med fleecefodrade galonstället än så länge, med variernade mycket kläder under (på Bella alltså ).

Drömde inatt att jag var gravid - med nummer 4 (!). Runt mig hade jag 3 st underbara döttrar. Undrar vad mitt undermedvetna ville ha sagt med det...

• Bessie

AN; Grattis Lovisa! Men, vilken påsk ni fick . Hur känns det nu?

helene: Skönt att mannen är "på din sida" i alla fall i namnfrågan. Nu behöver du bara bestämma dig *kram*.

Mariiee; Stackars Lisa. Tror också på att dölja smaken så gott det går i tex juice eller saft.

Dink: Förstår att det är fullt schema för er.

NK80: Skönt att hon växer bra.

Tinna; Om klådan hade varit det värsta hade jag ringt husläkaren redan. Nu verkar det mer som att det gör vansinnigt ont i benen när hon blir trött. Under eftermiddagen var hon tvärledsen ett bra tag, innan Alvedonet hjälpte, men sen sov hon faktiskt ett par timmar på soffan, och efter det har hon varit jättepigg - sitter fortfarande i soffan och busar med O. ... Kan ju hoppas att hon sover lite lugnar inatt.

Jag har varit på vattengympa idag igen . Riktigt skönt. Kände mig faktiskt klar i hjärnan på väg hem, vilket typ inte hänt på evigheter. Antar att det är synergieffekt av träning och rosenroten . Har nästan lyckats övertyga min käre bror att gå med på ett Box-pass på torsdag också . Stackarn vet inte vad som väntar honom - han har nog inte tränat sen gymansiet.. *elak lillasyster* Nä, skämt åsido tror jag han skulle må bra av att komma ut lite och slippa tänka på sin familjesituation just nu. Vore jätteskoj om han skaffar kort också, så kan vi träna lite tillsammans och peppa varann .

• Bessie

Malin: Det hade varit kul att gå med maken, men det är ju svårt nu, att få barnvakt varje torsdag kväll. Dessutom vet jag inte om jag hade kunnat stå kvar och parera hans sparkar - han är ju ändå 190 och rätt stark ... Hoppas lillkillens mage är bättre nu!

Tinna: Förstår att det blir en omställning. Ska Jimmy vara hemma, eller skolar ni in E?

Jas: Jobbigt med såna dagar. Känner att mitt tålamod inte alls är på topp idag, försöker bita ihop . Din bil kommer så småningom - den som väntar på något gott... väntar alltid för länge !

Bella har strulat en del inatt, men har varit pigg och glad nu på morgonen. Just nu ligger hon på puffen och kollar på Byggare Bob. Melanie kryper runt och inspekterar städningen ... Om vädret tillåter tänkte jag att vi skulle våga oss ut till någon park efter lunch. De flesta barn är ju på dagis då, och skulle det komma andra barn får vi väl gå därifrån, så vi inte smittar ner någon.

• Bessie

Malin: Skönt att det bara blev en bula! Härligt med långpromenad - skulle jag också ha gjort idag om jag inte haft Bella hemma. Vi var i alla fall ute i solskenet ett par timmar, hann med 3 lekparker på den tiden .

helene: Låter som att vi slår följe till sommaren då ? Krya på dig!

emejo; Fy för magsjuka, lät ju som att ni fått en lindrig variant i alla fall - skönt!

Namn: Jag har också fått bokstavera både flicknamnet och nuvarande efternamnet. Fast numer brukar det oftast räcka med "*** med K" för att det ska bli rätt . Eller så uttalar jag det med flit med K istället för sche-ljud.

Deklarationen: Kom idag, får tillbaka en slant jag med. Hoppas att maken får tillbaka också, annars vet jag ju vart den slanten går *enda nackdelen med gemensam ekonomi*.

Bella är väldigt mycket piggare nu - skönt! Får se om Melanie får några prickar om en vecka eller två.

• Bessie

*släpar mig in i tråden*

Har varit på box-pass med brorsan, shit vad jobbigt det var! Nästan så jag har lite dåligt samvete som drog med honom, som är om möjligt ännu mer otränad än jag. Kommer att ha såååå ont i hela kroppen i övermorgon! Men roligt var det ! Tecknade faktiskt årskort nu på gymmet. Det ingick 2 fria frysningsmånader (bra till sommaren), och vid graviditet fick man frysa i 10 månader utan annan orsak. Ska bli kul att träna lite mer regelbundet nu!

Nej, sängen lockar väääldigt mycket just nu... får skriva mer imorgon!
    *kram på er*

• Bessie

emejo: Fast dammsugning är ju nästan som ett träningspass i sig , ffa om man nyss varit sjuk. Förstår att du blev sur över den påsatta blöjan.

Jas; Spännande med horoskopboken, blir ju nyfiken - vilket stjärntecken har du?
    Idag känns det helt ok, men jag antar att det blir värre imorgon ...

Tinna: Jag förstår inte hur det någonsin ska funka att gå tillbaka på heltid ... Trivs väldigt bra med att vara hemma. (Fast min kompis satte ju ord på problemet "man kan ju inte fortsätta att föda barn hela livet"...)

helene: Snopet med de "borttappade" beslagen, men skönt att det kom på plats till slut!

NK80: Drygt med maten! Vad hittade du på istället?

Dink: Men gumman, hur är det med dig? Låter ju som att ni har en riktig svacka just nu nästan allihop. *kramas*

mom: Krya på er!

Insåg precis att vi åker upp till fjällen i övermorgon. Kanske kan vara dags att börja tvätta och packa...

• Bessie

Idag har vi shoppat nya köksmöbler , rensat tomtens största rabatt, tagit fram uteleksakerna ( iaf de flesta) och snart packat färdigt inför resan imorgon bitti. Får se om jag hittar någon uppkoppling i fjällen, annars "ses vi" om en dryg vecka! *kram på er*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]