• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Bessie, skönt att det har kännts bättre idag

Jojja, Förstår frustrationen! Jobbig med så mkt vattkoppor!

Helene, *blir glad av ditt inlägg*

Bilstol: Colin kommer att åka bakåt så länge som möjligt - är oerhört noga med den punkten. Hans bilstol kan man vända framåt också men det kommer jag inte göra förräns han är minst 4 år. Han har gott om plats för benen, det är bara jag som har mindre där framme och sambon får sitta ihopvikt om han öht ska få plats (stolen är bakom passagerar sätet). Men så är Colin ganska liten så det kommer nog inte vara något större problem, speciellt inte nu när Gunvald ska få sitta i passagerar sätet ett år framåt. 
    Men visst - han sitter framför pappa när han körs hem från dagis - de hela 200 m från dagis till parkering eller sitter tom bredvid mig i passagerar sätet.

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • NK80
    jojja skrev 2008-02-29 20:14:26 följande:
    Äsch. Glömde ju - Helene! Vad härligt!Och så. En sista grej om bilstolar: Döda mig inte nu. Men allvarligt! På 200 meter kommer man upp i bra fart! Dessutom får inte barn sitta i framsätet ens under korta sträckor, tillfälligt utan skyddsanordning! www.vv.se/templates/page3____763.aspxPlus att det kostar 2500kr (som billigast - dyrast är barnens liv!) om man åker fast! Nu ska jag lägga mig!
    Tack mamma för uppläxningen Räcka ut tungan Jag lovar, vi kommer inte upp i någon högre fart, 15km/h som max. Men visst om man ska vara såpass ordentligt så borde man sätta fast honom (vilket tar lika lång tid som att köra bilen till parkeringen i stort sett).
  • NK80

SysterY, vi kommer att ha båda barnen bak, även när vi kör ensamna eftersom Gunvald måste sitta fram (barnvagnen tar all plats i bagaget) Det blir till att köpa en till spegel där bak så jag ser va busarna håller på med

• NK80

Ha en trevlig kväll tjejer! Rösta på Daniel i melodifestivalen Kram på er!

• NK80

Tinna, Nä nu får det allt vara nog för Lilla E, vad är det som felas? *sänder över kramar*

Melodifestivalen: Nej inte helt otippat att Charlott och Linda skulle vinna, visst var deras låtar catchy och bra - tycker det var smått orättvist av melodifestival ledningen att placera ikände Daniel mitt stora artister som dessa - han har ju ingen chans men om han däremot vart med förra veckan.. ja då hade det nog vart ngt annat.

• NK80

*dricker hallonbladste och precis ätit upp en dammsugare (ja ni vet punchrulle eller vad de nu egentligen heter)*

Colin är hos mormor och morfar - han ville dit och eftersom jag är ledig idag så visst varför inte - skönt att få vara lite i fred. Har precis fått tummen ur att bona om hårdliften lite, har tom bäddat spjälsängen idag och lagt på ett "överkast" (en av colins alla filtar) så vi slipper hundår i den.

Emejo, lägger in några sovrumsbilder idag på bilddagboken (inte NU men lite senare) så du är välkommen att kika där - det är ni alla - adress och lösenord hittar ni i "min blogg"

Tinna, Vad tråkigt det där lät - om du vill så blogga om det i den mer privata bloggen.

Helene, tycker det är fasligt roligt att läsa om era planer!

Malin, vill hemskt gärna se syskon bild av barnen snart!

• NK80
    Malin K F skrev 2008-03-04 16:17:58 följande:
    NK80>> det kommer bara Whilma är lite mer frisk. Hon hostar fortfarande, så hon får inte vara i närheten av honom än. Lite tråkigt men men. Hon hade ju influensa hela förra veckan.
    Uj då - jo då har jag full förståelse för det! Stackars Whilma!
  • NK80
    Malin K F skrev 2008-03-04 16:40:11 följande:
    Vi har haft tur att Carl sover 20 av 24 h/ dygn, så vi har kunnat ägna oss åt W istället. Sen tur att ingen av oss andra har fått det. Känner du dig laddad nu?
    Jag är REDO! Det är bara för henne att komma näääär som helst. Jag tror hon kommer på påskafton, skulle inte förvåna mig ett dugg!
  • NK80
    Malin K F skrev 2008-03-04 17:02:19 följande:
    det är väl en jättebra dag att komma!
    det är ju precis 6 dagar efter bf, precis som Colin.
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]