• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

½ dag gammallillasyster02.jpg

klicka på dem för att  få större.
  • NK80

Tack snälla vänner! Ja, hon är alldeles underbar! En riktig godbit!

I dag blir jag ego - vet inte vad ni pratar om just nu och ja... antar att det är lite godkänt att vara det just nu
    Mötet med storebror gick bra! Vi satte oss i hans rum på hans "revir" där han bestämmer. Jag och lillasyster satt på golvet. Han lekte med sina bilar och verkade inte bry sig så mkt men man såg att han slängde blickar på henne då och då. Senare under dagen så blev han mer nyfiken på henne. Hon fick en god natt puss av honom innan han gick och la sig. Vi får se hur morgon dagen ter sig. Hoppas det flyter på bra. Det enda jobbiga är att han verkligen inte lyssnar på mig just nu - det är skitjobbigt med 3-års trots!

Namn: Vi testar ett namn idag och det kaaaanske blir det... Återkommer när vi har bestämt oss.

• NK80

Grattis i efterskott på 30 års dagen Bessie!!

Ego (blir nog lite så den närmaste dagarna...tyvärr):
    Vi har nu bestämt oss för vad vår dotter ska heta (tror vi... , man har ju 3 månader på sig ;) ) : Simone (uttalas: Simåne)

Simone är det största matvraket jag skådat! Hon äter varje timma och om hon inte får tutten så blir hon vansinnig!
    Hon kan inte heller ligga ensam, då blir hon jätte ledsen - hon har mkt stort behov av närhet och tja, det blir inte mkt tid över till annat.

Var på återbesök på BB idag. PKU och hörseltest och läkarundersökning: Godkänd Hon väger nu mer än sin födelsevikt 3280g. Lite kul är att hon kommer att vara med i en ny broschyr som de kommer att dela ut till alla mammor på BB i Västragötalands regionen. Bilder på henne och info text om PKU och hörseltest. Fotografen var på besök när vi hade vår tid

• NK80

Emejo, skönt att du kom på vad det var som tyngde dig *kram*

Tinna och Jojja, ha det stört trevligt tillsammans!

Påsk: Här firas det inte i år - visst har vi pyntat lite (det gjorde jag innan hon kom) men kommer inte att ha ngn speciell middag eller så. Kanske borde jag klä ut Colin imorgon. får ju ändå en hel del besök imorgon från Johans sida. Känns som om denna påsken kommer liiite på efterkälken i år då vi har ngn mer viktigt att fira Får väl iaf köpa hem godis utifall det ringer på påsk kärringar imorgon.

Ni kommer ihåg min vän som skulle ha ungefär samtidigt som mig (och C och hennes dotter skiljer det sig två dagar mellan födelsedagen)? hon fick den 19:e! 3 dagar efter mig, så himla roligt!!

Nej nu måste jag logga in på försäkringskassan och fylla i allt det där man ska fylla i.

• NK80

*gääääsp*

Glad försenad Påsk flickor!

Grattis på 3 års dagen Alma! Stora tjejen idag!

Är så himla trött nu så jag bara slinker in för att säga att förlossningsberättelsen ligger i min blogg nu

Kram till er alla! Tack för att ni finns!

• NK80

Det snart 3 åriga monstret är hos mormor och morfar  så nu är det lite lugnt och stilla här hemma. Vet faktiskt inte hur sjutton jag ska bete mig mot honom. Han skriker, spottar, bitar, kastar och gör tvärsemot vad vi säger. Visst var han sådan innan Simone kom men nu har det blivit värre!! Tack och lov att han ÄLSKAR sin lillasyster och inte är avundsjuk på henne. Han klappar, gosar, pussar och är verkligen jätte go mot henne, tack och lov för det!

Någon som har tips till en som har oerhört kort stubin, hur ska jag hantera han?

• NK80

Tinna, söt bild på din busunge!

Förresten, i brist på tid att uppdatera min bilddagbok (ska faktiskt göra det nu när det finns tid... men tills dess...) så har jag lagt upp lite nya bilder i galleriet för er att se. De ligger under mappen "Simone".

• NK80

Ber om ursäkt att jag är seg...

GRATTIS OSCAR PÅ 3 ÅRS DAGEN!!

• NK80

Tack för tipsen, tar gärna emot fler om ni har några på lager! Vill testa allt! För så här orkar jag inte ha det! Speciellt inte sen när sambon går tillbaka till jobbet efter sina 10 pappadagar.

Simone fick sitt första bad idag, hon skrek inte! Kors i taket! Colin gallskrek de första 10 gångerna han bada iaf. Sen så spydde hon ner sig och mig... tack Simone

Dags för sängen! Är såååå trött! Men imorgon får jag sova hur mkt jag vill - Colin ska på dagis mellan 7-16 då sambon ska in och jobba tis och ons, måste få vila och skäms inte för att ha han på dagis nu den första tiden.

God natt tjejer!

• NK80

Tinna, tack för tipset!

I dag fick jag utbrott på hela familjen, usch vad jag skäms Minsta lilla och jag bryter ihop! Måste skärpa till mig! Jag hatar verkligen mitt temperament!

Förlåt mig att jag inte orkar kommentera så mkt nu!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]