• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Emejo och Tinna, vad märkligt att det ska vara så svårt för folk att fråga om man behöver hjälp vid sådana tillfällen!

Grattis på 1 års dagen E!

Jas, jasså? Fyller du år kanske?

Tinna igen, Mm, påskmust hade inte vart fel att få efter ett sådant långt kaloribrännande pass!

Mariiee, här har jag bara ont i min rygg så jag tror att den ska gå av! Aj aj aj. Dammsög och tvätta golvet i v.rummet och sovrummet idag plus donat med lite andra små saker - fy fasiken säger jag bara!

• NK80

Tinna, usch vad otäckt! *skickar kramar i mängder* Hoppas att mor och dotter tiden var bra och mysig idag.

Helene, Jo vars - har sammandragningar hela dagarna, vissa känns mer andra och (läs: de flesta)är bara irriterande. Ilar mellan benen så bebisen är nog fixerad.

Jas, jo skärtorsdagen hade ju vart perfa! Långledigt för sambon! Slippa ta ut pappadagar mitt i veckan. Hoppas att du slipper bli sjuk igen!

Malin, Vad bra att Whilma mår bättre nu och kan vara på förskolan! Mysigt att vara ensam hemma med Carl!

PC/Datorer: Här har vi två stycket. Vi skulle aldrig klara av att endast ha en, speciellt inte de perioder då vi båda spelade pc spel.

Mariiee, hoppas att det kan få dra igång för dig då snart! Du sa den 7:e va? Vi får väl se om bebisen lyssnar på mamma

• NK80

Emejo *skrattar gott åt Elsas bossiga stil*

• NK80

Colin i morse till pappa: "Jag vill till dagis NU!!!" Vad trevligt att han trivs iaf - han slängde sig i armarna på förskolefröken när de kom dit i morse.

• NK80

SysterY,  Japp - han får gå kvar på dagis. Vår plan är att han går 15h/v från och med måndag fram tills förlossningen, sedan är han hemma med oss i 2 veckor (men om han klättrar på väggarna så blir det 15h/v de veckorna) och sen 2 veckor fulltid (när sambon går tillbaka till jobbet efter pappadagarna) och sen 15h/v igen. Tror det kan funka bra. Han trivs ju så enormt på dagis så det vore bara elakt att ta hem honom helt och hållet sen så har jag i ärligehetens namn inte ork till att sysselsätta honom i den grad han har blivit van vid på dagis.

• NK80

SysterY, Det var inge vidare snällt av förskolan att lura dig på det! Man litar ju på att de kan sin sak.

Emejo, Tack för tipset - jag ska hålla ett vakande öga på han ang. uppmärksamheten. Rättare sagt, jag ska göra ALLT jag kan för att han inte ska känna sig utanför och avundsjuk. Visst får man väl räkna med avundsjuka men jag ska göra mitt bästa!
    Härligt att höra att löneförhandlingen/samtalet gick bra!

• NK80

Malin KF, Njae, bestämma och bestämma... här har vi fulltid 1 månad efter förlossningen, därför så kan jag ju själv välja om jag vill ha han där fulltid eller inte. De är väldigt flexibla på vårt dagis, tack och lov för det - jag som har fått ändra om i schemat titt som tätt och ofta med mycket kort varsel!

Vad härligt att Carl ammar så bra! Grattis till viktnedgången! Inte illa! *tummen upp*  Jag hoppas att jag kommer att gå ned i vikt lika fort denna gången med, nu har jag ju lite mindre att gå ned än förra gången, skönt! Har en hel del kläder som jag köpte i höstas som bara ligger och väntar på att bli använda, så skoj! Och en helt ny kappa *längtar*
    Hoppas att krämen kommer att hjälpa mot din rosacea.

• NK80
    tinna skrev 2008-03-06 11:37:00 följande:
    Nu är JImmy och ungarna ute och vårstädar trädgården och eldare skräp (typ gamla julgranar och sånt). Jag och E ska också ut nu, vi har laddat en bricka med korv och korvbröd och alla tillbehör. Även en burk med grönsakslasagne faktiskt Är +7 grader här idag, alldeles underbart!
    Åh vad det låter underbart!!!
  • NK80

Dinkan, *super bamse kram* Åh det är ju så ibland att man har svackor i ett förhållande och nu när er ekonomi inte vart den bästa så tär det ännu mer.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]