• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

helene: Spännande!!

Vi har haft en jättebra hoppingdag Gick lös på polarn och Pyret för närmare 800 spänn!! Fast då var en klänning för 300 en present så allt var inte till mina barn. Mamma shoppade också lite kläder till dom på polarn. Sen fick Alma ett par skitläckra fodrade Pippi-byxor som är jättebra att ha nu i vår. Det trillade in lite husgeråd, lite påskpynt och annat smått och gott också, bl a gympaskor till Jakob och varsitt par gummistövlar. Mamma köpte födelsedagspresent till mig så nu har jag på mindre än en vecka skrapat ihop 6 st MINE-glas! Har önskat mig dom i flera år men aldrig fått dom, nu kom det massor på en gång

Tyvärr så kräktes Emil ner hela sig och vagnen straxt innan vi skulle ta spårvagnen ner till stationen. Så vi fick knö in oss på en handikapptoa och bada honom i ett handfat, skrbba ur vagnen så gott det gick och skölja upp alla kläderna. Snutefilten fick agera handduk för den hade bara lite kräks i ena hörnet. Sen fick Alma ta loss fleecen ur sin skaljacka så fick han ha den, jättefin i rosa fleecelångrock Alma klarade sig på skaljackan. På tåget hem sen var han jättepigg! Väl hemma skulle han äta kvällsmat men kräktes upp den likasnabbt som den kom ner. Fick behålla dom fem sista skedarna. Kvällsvällingen har dock inte kommit upp. Än.

Jakob gick på toa när vi kom hem. Då upptäckte vi att han var alldeles prickig från naveln och neråt. Ser ut som vattenkoppor och kliar. Men han har ingen feber. Än. Vi får se hur det utvecklar sig...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • tinna

Godmorgon!

Jakob har fått ett par prickar till under natten. Dock tycker jag att dom ser väldigt stora ut för att vara vattenkoppor men det är säkert det iaf. E har inte kräkts nåt inatt eller nu på morgonen så jag hoppas att vi slipper det idag.

min syrra kommer hit idag, hennes sambo jobbar hela dan. Får se om han också kommer hit till eftermiddan så kan vi käka middag och kolla på schlager sen.

Snöar massor här idag, helt otroligt!! Tyvärr är det varmt så det är rätt så blöt snö och den lär ju inte ligga kvar särskilt länge.

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • tinna

jas: Nä, han har varken haft feber eller varit förkyld. Han får ju utslag med jämna mellanrum som ingen läkare eller annan heller vet varför. Men nu är dom många och dom blir fler...

• tinna

Fast nu har jag kollat runt lite på bilder av vattenkoppor och dom ser absolut inte ut som på bilderna... Dessutom har han ju ingen feber... Velig som få...

• tinna
    NK80 skrev 2008-03-01 19:25:02 följande:
    Ha en trevlig kväll tjejer! Rösta på Daniel i melodifestivalen Kram på er!
    Instämmer! Tycker hans låt verkar superbra efter att ha lyssnat igenom dom på svts sida
  • tinna

Inte otippat att det skulle bli Pirelli och Bengtzing till final ikväll. Mitt fokus har dock inte legat på melodifestivalen som jag skulle önskat utan på en liten liten kille med väldigt ont i magen. Lagon till upplösningen kräktes han upp allt han ätit sen lunch. Det var kräks överallt, som tur var kom ändå den värsta kaskaden i badkaret. Jag verkligen hatar kräks, det stinker äckligt, det är jobbigt att ta hand om och framförallt är det väldigt väldigt synd om den som kräks... Nu sover han iaf och det är bara 1,5 dygn kvar tills vi ska till läkaren. Ska också sova nu tänkte jag

• tinna

Gomorgon!

Kräkfri natt. Verkar som att han mest kräks på eftermiddagen och kvällen...

Jakob säger att det klia överallt men än så länge har han pyjamas på sig och vill inte visa hur han ser ut så jag ska kolla det senare helt enkelt. Men fortfarande ingen feber men han själv säger att han känner sig sjuk.

jojja: Vi har också både brio och ikea. I början fick vi ta i lite men efter att han lagt tågbana säkert 100 gånger så går det nu lätt att sätta ihop dom Borde också röja lite här hemma men med den här uppsättningen barn och en gubbe som sover så är jag inte laddad om man säger så. Jag har iaf organiserat om vår återvinning så nu hoppas jag att den ska funka lite bättre iaf.

• tinna

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om melodifestivalen igår, var väl ingen höjdare direkt. Charlottes låt var ju riktig schlager men sen var det väl inte så mycket mer.

jojja: Såg i melodifestivaltråden att det var många som tyckte att Lindas låt lät som grace Kelly. Mika är ju som helig för mig så jag hörde inte det, kan inte koppla samman tråkig Bengtzing-schlager med min husgud liksom... Sibels låt tyckte jag absolut inte lät som Lady in Red, det var mer aktion i sibels låt tycker jag och en helt annan melodi. Fast sen är det ju säkert så att vissa partier kan ha påmint om en annan låt, så är det ju med de flesta låtar...

Jakob har fått änu fler prickar nu, dom börjar som myggbett, sen blir det lite vätskigt i mitten och sen blir det en skorpa på. Men fortfarande ingen feber.

Nu sover E förmiddag och Jakob och Alma ska få spela Pettson. Själv ska jag lägga mig i soffan och slöa framför vasaloppet.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]