• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

GOdmorgon!

Inget mer kräks inatt, men efter gårdagen så vet jag ju att det inte är nån garanti... Ska be Jimmy lyfta laktos och mjölkprotein med läkaren idag för han kräktes ju mest efter vällingen igår. Det kan ju vara sekundär laktosintolerans efter rota-viruset...

Jaja, nu ska jag åka och jobba iaf!

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • tinna

E kräktes inte mer inatt och har inte kräkts nåt idag heler. Är faktiskt rätt så pigg. Men vi får väl se, igår kräktes han ju värst efter att han hade lagt sig...

Jag och mamma har planerat att åka till Norrköping imorgon med ungarna. Vi ska åka tåg upp och sen spårvagn. Vi har laddat i flera veckor och barnen är supersugna. Hoppas att E klara sig bra inatt för då åker vi. Det är ju inte så uttröttande för honom att åka vagn en dag tänker jag...

• tinna

Dink: Men hu då, stackars Hanna, och stackars er! Hoppas att Morgan blir bra också!

Nu sover alla barn och räkningarna är äntligen betalda. Eller, ligger i startgroparna för att bli betalda imorgon. Att jag alltid ska vara ute i sista minuten...

• tinna

emejo: Har du testat med alvedon och hög kudde? Alma har haft massa hosta om kvällarna och hon har fått alvedon och mollipect och legat på två kuddar. Då har det gett med sig lite. Värsta kvällen öppnade jag fönstret också så att det blev lite kyligare.

Jimmy har åkt på bio alldeles själv ikväll. Han vill så gärna se ARN och jag är inte så jättesugen. Sen så har vi använt våra barnvakter lite väl mycket så jag sa till honom att åka själv. Tillslut så åkte han.

Har äntligen tagit tag ia tt säga upp lite olika prenumerationer vi haft ett tag. Vi hade fyra olika tidningar, nu är det bara en kvar Ja, och så dagstidningen då förstås.  

• tinna

Fortfarande ingen kräka ikväll.. Men han är lite orolig i sängen men jag hoppas att det bara är för att han är lite störd i sin rytm...

Bessie: Inte en dag som går till historien som en av dom bästa då... Skickar en stor kram till hela familjen! Bara ni är friska om två veckor!!!

Nu börjar straxt private practice, som jag har längtat!!!

• tinna

emejo: Alvedonen är ju lite avslappnande iaf så det kan hjälpa lite mot hosta även om det inte är det den är till för egentligen.

• tinna

Var bara tvungen att kolla in mina pågående auktioner på tradera i pausen, är en kul kväll ikväll

• tinna

jojja: Går det att vaccinera mot vattkoppor, finns det ett sånt vaccin att överväga att använda menar du? Isf är det för jäkligt!

• tinna

Godmorgon

Här har alla sovit gott hela natten, inga kräkpausen alls. Så nu laddar vi för tåg och shopping. Jakob är redan uppe men övrig sover. Tänkte försöka göra iordning mig själv innan dom andra vaknar, sen är det bara frukost och kläder på barnen kvar

• tinna

jojja: Då ska jag nog kontakta vc för jag tror ju inte att jag haft vattenkoppor. Är helt klart beredd att betala för att slippa...

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]