• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

shamboo: Kramar om och håller med övriga!

E och jag har haft en toppendag idag, även om inte provtagningarna var jätteroliga. Men trevlig personal på labbet underlättade det hela avsevärt Handlade äntligen en ny lampa till Jako boch Alma, deras taklampa gick sönder i somras nångång. Nu fick dom en ny plafond med dödskallar på, lite söt och cool på en gång. Hälsade på gamlajobbet och höll aldrig på att komma därifrån, så fort jag gick nån meter så kom det nån ny som skulle hälsa. E var övercharmig hela tiden, såklart

Jakob och Alma är i säng, jag ska ge E lite välling nu. Sen ska jag åka till ica för lite nödvändig inhandling som kattmat, välling och mjölk...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • tinna

jojja: Men det vet du väl, all förändring är av ondo... Har ett snyggt exempel på jobbet. För några år sen delades området upp i mindre enheter. Fortfarande gemensam styrning men på mindre ställen. Dom som placerades utanför huvudorten blev vansinniga, skulle säga upp sig osv. Men men, åren har gått. Nu ska det centraliseras till huvudorten igen. Folk är vansinniga, igen. Samma som var förbannade förra gången. Nu ska som säga upp sig, igen.

• tinna
    mariiee skrev 2008-02-19 15:10:51 följande:
    Ni som spelar kalle kunskap vilken passar till våra små?
    Alma spelar KAlle Kunskap Lekskolan eller om den heter Lekstugan... Jakob spelar förskolan iaf.
  • tinna

jas: Jimmy garvade gott när jag läste om Oscar för honom

Alma vet inte alls vad hon ska bli när hon blir stor, hon tänker nog inte så långt. När hon tänker "stor" så tänker hon på Jakob, för han är ju alltid större än henne liksom. Men när jag försökte fråga mer riktad, vad hon skulle göra när hon blev lika stor som jag så skulle hon köra polisbil eller bli sjungare. Men frågar jag samma sak i helgen så är det nog nåt helt annat..

Imorgon ska jag åka på Kick-off med min nya enhet. Åker imorgon förmiddag och kommer hem på torsdag eftermiddag. Ska bli jätteskönt att komma hemifrån men blir säkert lite jobbigt också eftersom jag typ inte känner nån...

• tinna

Dink: Hu, jobbigt! Hoppas morgondagen blir bättre.

Var tvungen att fråga på förskolan idag om Alma är lika skrikig och gråtig på förskolan som hon är hemma. Men dom hade inte märkt nån skillnad, hon var som vanligt. Dock visade hon prov på sitt hemma-Alma när vi skulle klä på oss och åka därifrån idag. Personalen sa att dom inte kände nån sån Alma. Tur det egentligen, men då vet jag ju att hon kan vara "som vanligt" och blir bara ännu tröttare på att hon skriker hela dagarna här hemma...

• tinna

SY: Nej nej, på fredag komer Malins bebis, då fyller ju jag år

• tinna

Godmorgon!

Packade inget igår så jag fick gå upp lite tidigt idag och ta tag i sånt nu istället. Men nu ska jag äta lite frukost innan jag packar det sista. Är ju iofs inte så mycket man behöver ha med sig på bara ett dygn men vi ska ut ikväll och så behöver man väl lite nya kläder imorgon också

jas: Skridskkor är ju helt vansinnigt roligt! Måste slipa upp min hockeyrör så jag kan åka lite med ungarna också. Dock känns det som att våren redan kommit här så skridskor känns långt bort just nu...

jas: Lasane kanske?? Kör på långpanna så räcker det väl imorgon också?

Igår tillagadej ag husmanskost, det händer inte varje dag... Hemgjorda köttbullar, kokt potatis, gräddsås, lingonsylt och rårivna morötter. Är så kul nu när E är nästan ett år så han kan äta samma mat som oss, han älskar när det blir lite andra smaker än burksmak

• tinna

jas: Tur at du förstår fast jag stavar som en potta

• tinna

Hej hej, är hemma igen

Malin: Nä, är du hemma än??? Fiskar är jättebra personer Dock är min fiskbebis aboslut inte alls som det står i horoskopet...

Bessie: Låter så spännande med att bygga hus!!

helene: Fy attans vad otäckt med olyckan!

Nu ska jag lägga mina arga, trötta barn, hoppas jag kan komma in lite senare och kommentera mera

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]