• tinna

emejo: Härligt med ett sånt lönesamtal Jag var ute och åkte bil med min chef igår. Han sa att det var rätt många på nya stället som var rejält sura och avundsjuka på min lön. Jag fick en rätt hög lön om man ser till vad dom andra tjänar, jag fick t ec högre lön av vad hon som jag ska ersätta har nu när hon går i pension. Fast min tjänst är ju lite annorlunda mot hennes och jag kommer i viss mån ersätta en polis också så jag tycker att lönen är befogad och det tycker även min chef. Men sen så sa han även att det inte blir nån individuell lönesättning i höst för facken hade drivit igenom en allmän prcentuell höjning istället. Skitbra för mig ju för annars kanske jag hade fått stå tillbaka lite Jag brukar inte gilla allmänna höjningar utan är helt klart ör individuell lönehöjning men just nu får jag nog ändå vara rätt nöjd

• tinna

Nu är JImmy och ungarna ute och vårstädar trädgården och eldare skräp (typ gamla julgranar och sånt). Jag och E ska också ut nu, vi har laddat en bricka med korv och korvbröd och alla tillbehör. Även en burk med grönsakslasagne faktiskt Är +7 grader här idag, alldeles underbart!

• tinna

Jas: Usch så jobbigt! Stor kram till dig!

Dink: Hoppas att det löser sig till det bästa för er allihop.

VI har kollat på bil idag. Inte en sån vi tänkt oss men iaf... En renault scenic, vi fick in alla bilstolar och vuxna utan att det blev trångt! Vi har nästan varit beredda att sätta Alma framåt för att få plats men här går det faktiskt ändå. Vi har hittat några intressanta på blocket också så imorgon ska Jimmy få ringa och kolla lite Kanske äntligen blir av med bilbyte...

Var på ettårskoll med E idag. Den läkaren tyckte inte vi behövde oroa oss så värst för hans viktkurva, nu är den på uppåtgående och han ser väldigt pigg och frisk ut. Kan inte alla läkare tycka samma??

• tinna

godmorgon

Nu har jag och Alma varit på tre-årskoll hos tandläkaren. Alma var jätteduktig och gapade och lät dom räkna två gånger och dessutom pensla kindtänderna med "dunderhonung".

mariiee: Jag har aldrig haft några förvärkar nånsin, låter inget kul alls... Men hoppas att du slipper gå så långe som emejo då.

emejo: Trots att jag aldrig träffat dig så drömde jag att du och jag var ute på krogen inatt. Vi festade på som attans och hade jätteroligt
    Krya på dig, försök vila ordentlige i helgen nu.

jas: Krya på dig gumman!

• tinna

emejo: KOmmer du ihåg hur det var när ni skulle köpa husvagnen, kommer ihåg att du undrade lite om postväxel osv. Vi ska åka och kolla på två olika bilar så vi vill ju inte ha meden postväxel som är skriven på en speciell firma/person. Hur mycket kan man betala på kortet?

• tinna

emejo: NÄ, det är inte samma summa men vi tänkte om man isf kunde ta postväxeln på en summa och sen ha resten på kort... Men vi får se, banken har inte ringt tillbaka än och nu måste vi åka för JImmy har ett jobbuppdrag i stan också. Så vi får helt enkelt åka och kolla på bilarna och bestämma oss för vilken vi vill ha och sen får vi åka in på måndag och köpa den.

• tinna
    http://www.blocket.se/vi/14457373.htm?ca=17_s

Den här bilen blir det Vi prutade ner den en del, trots att det är nybytt kamrem och den är nybesiktad utan anmärkning. Nya spindelleder och lite annat utbytt också. Känns bra Dock hade den ett litet konstigt ljud för sig så dom ska kolla över det och så får vi hämta den nästa vecka, på torsdag blir det nog.

Trodde nog att det skulle varit nåt "nu åker vi in" - inlägg här nu men inte då...

Nk80: Sånna dagar är inte alls roliga ju. Men dom kommer lite emellanåt, oftast när man själv inte heller har så mycket ork...

systeryster: tycker om dig också

emejo: Ja, gärna för mig, i drömmen hade vi verkligen hur trevligt som helst

Nu läser Jimmy "Lill-Zlatan och morbror raring" för barnen. Grymt rolig bok, kanske lite för avancerad för Alma fast hon gillar den ändå
  • tinna

GOdmorgon!

Ungarna har hållt igång sen straxt efter sex, Jimmy gick upp vid sju och jag nu vid åtta. Jimmy hade gett alla frukost så det är bara jag kvar, rätt skönt att kunna äta i lugn och ro

Idag är det inte alls lika fint väder som det varit dom senaste dagarna så jag vet inte vad vi ska hitta på. Borde röja i hallen men det är så himlans bökigt när jag är ensam med alla tre...

• tinna

Måste bara berätta en sak som jag tycker är lite sorglig. E fyllde ju år i tisdags. Hans föräldrar skulle kommit hit men ville inte eftersom Jakob eventuellt har vattenkoppor. Men man tycker ju att dom kunde ringt kanske?? Dom har inte hört av sig ett enda dugg, inte ett kort eller telefonsamtal eller nåt. E skiter ju fullständigt i det iofs för han förstår ju inte än, men ändå...

Jag tror att jag ska fixa lite i sovrummet idag faktiskt...

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]