• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Svar på #1254
    Ja, att be den andre köpa är ju helt ok, det ingår i "att på nåt sätt fixa hem" Men men, nu sover han iaf, alldeles yrslig och trltt på välling, ska försöka få i säng dom andra två nu också. Alma har sovit middag idag så hon är inte det minsta trött...
  • tinna

Malin: Urgulliga kort!!

MÅste bjuda på en grej som Jakob sa igår. Han fick erbjudande om att komma in på förskolan extra idag eftersom alla 03:or skulle gå till ålderdomshemmet och sjunga. Han ville inte. JAg försökte övertala honom och sa nåt i stil med: Tänk vad alla gamla tanter och farbröder blir glada när ni kommer och sjunger. Varpå Jakob frågar: Är min mormor där då? Nä, svarar jag, varför skulle hon vara det? Hon är ju en gammal tant svarar Jakob...
    Till saken hör att min mamma är 52 år och ser inte alls gammal ut, folk brukar tro att vi är syskon när vi är ute (kan iofs vara jag som ser gammal ut också) men hon är liksom så långt ifrån en gammal tant jag kan tänka mig. Men det är klart, i hans värld är hon ju faktiskt jättegammal... Jag har inte berättat det för mamma än, får se om hon behöver tas ner på jorden nån gång

• tinna

jojja: Fast jag undrar om inte emejo får åka söderut för at komma hit... *funderar lite på hur kartan ser ut egentligen*

Här har vi haft en spännande natt... Alma fick feber igårkväll. Gav henne lite flytande ipren. Typ 10-15 min senare börjar hon kräkas. Kräks upp allt hon har i magen och somnar sen om och sover hela natten. Är superpigg nu på morgonen och mår inte det minsta dåligt... Läste att vanlig biverkning av ipren är kräkningar så jag hoppas att det var därför hon kräktes.

• tinna

Nu är jag helt slut! Var inte bara jag som hade kommit på den eminenta idén att åka till ica när dom öpnade. SHit vad folk!!! Men jag fick tag i allt jag skulle ha iaf så nu är jag 1800 spänn fattigare. Men det är ju gott med påsk Var en del andra grejer som skulle inhandlas också typ blöjor, barnmat osv så då tickar det snabbt iväg...

• tinna

Godmorgon

Inatt har ingen kräkts utan alla har soooovit! Vaknade vid 06.30 och var helt chockad över att allt var tyst! Dock så vaknade straxt Jakob och Alma så vi fick pallra oss upp och göra frukost på sängen till lilla fröken innan hon hann upp. Hon hade önskat sig frukost som prinsessan får i boken "Så gör prinsessor" så det blev kex, jordgubbar och en STOR bit prinsesstårta. Nu ska vi straxt äta lite riktig frukost också, tror inte magen gillar att leva på tårta kanske...

emejo: Mina barn har i stort sett allt sitt godis kvar, antar att det var magsjukan igår som satte stopp för godisätandet. Dock fick dom inte så mycket för dom blir snabbt trötta på godis så det är inte så värst mycket kvar tills idag ändå

systeryster: Härligt att se dig här, du är saknad!
    Dink: Men kan du inte testa p-spruta då?? Jag har haft det i tre månader nu och är supernöjd! Mår jättebra och har inte ens nån mens Har fått några små spottings senaste dagarna men det är för att jag ska få en ny spruta i nästa vecka.

Bessie: Jösses vad folk, måste varit duktigt trångt... Hoppas du fick några roliga presenter också

Vi ska ha kalas imorgon, jag tänkt nog försöka göra en tårta med Dumlefluff i. Skulle ha gjort en chokladtårta igår till påskbuffén men det var aldrig aktuellt riktigt... Jaja, slipper ju iaf känna att jag vräkt i mig onyttigheter den här påsken

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]