• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Nu har vi ätit middag i GI-anda, så himla gott! Massa ugnsstekta rotsaker och ugnsstekt kyckling. Gjorde en enkel äppelyoghurt till på naturell toghurt, sweet chilisås, finhackat äpple och lite oregano. Såsen var väl inte GI till 100% men eftersom vi inte äter enbart GI så kan man faktiskt få fuska lite. Superdundergott iaf

Har varit på Statoil och köpt melodifestivalenskivan idag Kommer bli hårt på lördag! Jag och Jimmy tog en foxtrot i köket till den överlägset sämsta låten iaf, I love europe...

Nu kommer snart brorsan och ska hjälpa mig att fixa till lilla bilen för nu måste vi liksom sälja den, kan inte ha tre bilar... Min älskade lilla clio

• tinna

Bessie: Hoppas att du kryar på dig nu då! Ingen himlans penicillin bara inför helgen

emejo: Så söta!!

Här är det svårt att få barnen att sova ikväll... Dom har fått nya sänglampor och det är ju SÅ roligt att ligga och greja med dom och bara läsa en saga till...

• tinna

NK80: Nä, inte svårt alls Skär rotfrukter ( vi hade potatis, lök, palsternacka, morötter (orangea, lila och gula) kålrot och fänkål) i stavar. Lägg på plåt, häll lite olja över och rör runt. Kör i ugnen på ca 200 grader i kanske 40 min eller så. Stek kycklingen lite lätt under tiden och när det är typ 15 min kvar lägger du i kycklingen bland grönsakerna. Så är allt klart samtidigt Om det börjar ta förmycket färg innan det är klart så får man lägga lite papper över så det inte bränns.

• tinna

Emejo: Så himlans fint ni har det!!

Här är det lite av ett kaos i vårt sovrum just nu. Våra barn fick stora spelet idag och vägrade städa. Dom låg som sillar och sa att vi kunde slänga allt som låg på golvet. Men pappan och jag tog det hela ett steg till. Vi plockade bort ALLA leksaker förutom pussel och böcker. La allt i kassar och lådor och travade detta i vårt sovrum. Så nu får dom fråga efter en speciell leksak om dom vill ha och sen får dom lämna tillbaka den när dom är klara. Vi måste verkligen ta ett krafttag mot stöket just nu för båda är i nån period där städa är det värsta dom vet. Det är inte kul, det tycker inte jag heller. Men man kan ju inte bara ta fram mer och mer och mer hela tiden heller...

• tinna

Bessie: Hu vad jobbigt!! Var nog bra att du fick komma akut... Visst kan man ha kul utan sprit, är faktiskt inga som helst problem i rätt sällskap och på melodifestivalen. Dessutom har vi ju Vera med så vi får nog snällt ta det lugnt ändå
    Jag vet hur det känns att tvingas sluta amma, Alma var ju bara 5 månader när jag fick medicin för min mage som gjorde att jag inte fick amma på en vecka. Sen ville inte hon amma mer... Riktigt ledsamt!

• tinna

Godmorgon!

jojja: Nä, det gör ingenting att Vera är med såklart!

Här har Alma sovit hos mig inatt, så gosigt Nu när hon inte har napp längre så slipper man dessutom den läskiga nappandedräkten så nu kan hon ligga nära nära utan att jag måste sluta andas

E:s prickar har inte blivit nåt vattniga än, harn har ändå haft dom i två dar, borde dom inte börjat bli det nu?? Vi ska till lab idag och ta nya glutenprover iaf.

• tinna

Mina barn är helvilda idag, fattar inte vad dom har ätit till frukost... Slåss som värsta vildarna och skriker och bråkar... NU har vi varit ute i två timmar och dom har iaf hållt lite sams. Vi hittade tussilago som nu står så fint på bordet. VI har planterat lite blommor och gungat, cyklat och grävt. E vägrade sova i vagnen och är skittrött nu istället men det börjar bli lite sent för att han ska sova eftermiddag nu...

Pratade med förskolan idag och barnen var välkomna imorgon. Jakobs prickar är nästan borta och Alma har inga tendenser till prickar ens. Es prickar verkar inte bli några blåsor heller, vet inte om dom var nån reaktion på ett-årssprutan + hepatit B som han fick i torsdags kanske...

• tinna

Här var det lugnt ikväll!!

NK80: Skönt! Klart han såg det som en kupp, hade jag nog också gjort om alla gått dit för att avsätta mig...

Sliter med en E här som bara vägrar sova. Han skriker och skriker och skriker... Har testat alla mina knep men inget hjälper. Så nu är han uppe och leker istället. Vet inte om han blivit lite rubbad i sin sömn för att han tappade en tupplur på eftermiddagen. Han vägrade ju sova i vagnen då när han brukar sova så han är väl ur fas helt enkelt. Imorgon ska vi icke frångå några rutiner!

Bessie: Iofs skönt att slippa dra ut tanden, men jobbigt med värken!!

Trappa:Önskar så att vi hade en trappa med tillhörande övervåning... Vårt hus är för litet Fast just nu funkar det, så länge barnen kan dela rum. Men det kanske dom inte vill göra hur länge som helst och sen blir det kärvt...

• tinna

jojja: Men stackars liten! Ring vc och få lite tavegyl till honom!

E har krånglat hela natten men sista gången jag var uppe var runt 02. Sen har han mest skrikit till som i sömnen. Vet inte alls vad det är som stört honom...

Nu har alla utom jag ätit frukost och det är en timma tills vi ska åka till förskolan. Känns som att vi ligger i fas med tiden idag faktiskt

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]