• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Att sy: Jag vill ha en symaskin! Kan absolut ingenting men vill lära mig!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • NK80

Jag har en GIGANTISK diskhög som väntar på mig nere i köket (disk på båda sidorna av diskhot)... Johan har haft ont i huvudet hela dagen så han har inte orkat ta tag i den, mitt huvud känns som blöt bomull så  jag har inte heller någon ork... kanske efter frukosten imorgon? Colin ville hemskt gärna diska idag men jag orka bara inte!

• NK80

Dink, det är okej! Kanske till helgen?

• NK80

Mom, Söt hon är stora Mirakel!

Emejo, *kram*

I dag har vi haft lite extra energi allesammans tror jag. Jag har diskat och tagit hand om all tvätt som legat för vikning, Johan har vart ute med hunden på promenad, dammsugit och bytt vatten i akvariet och alla har vart på bra humör idag - skönt!

Snart dags för lunch - så snart Colin har vaknat bara!

• NK80

Malins bebis:

Malin tror: tjej
    Malins man: tjej
    Tinna: kille
    Mariiee: kille
    Heléne: kille (men undrar om det inte är en tjej därinne?)
    jojja: kille
    NK: tjej

Har precis mumsat i mig en banan milkshake som Johan gjorde undertiden jag natta Colin - fantastiskt gott! Speciellt när man låg och sov till Bolibompa och kände sig trött... NU är jag redo för SCHLAGER!

Jojja, Tinna och Bessie - Visst ska ni på repetitionen inför finalen? Min kompis från Holland (han den 2 meter långe) och ett gäng andra kompisar från Holland skall dit på repetionen.

• NK80

Bokstäver och nummer: Colin har fått STORT intresse för detta och känner igen flera bokstäver och kan berätta ord som börjar på dem Mest stolt över är han över C så klart. Han räknar till.. 14 tror jag, självklart missar han nummer då och då.
    De har börjat med räkneövningar och alfabet på dagis och så gär har de lagt up det:

Vi har valt att jobba integrerat med matte och språk och synliggöra detta. Detta har vi gjort med 4-6-åringarna förut och from hösten 2007 skall vi utvidga detta till att omfatta 1-6 år. Vi kommer att dela upp dem enligt följande:
    1-2 åringarna: Här kommer vi att arbeta  med färg, form, känsel, rytmik, begrepp, bollar, sortering och åldersanpassade spel.Vi kommer även att vistas i naturen och arbeta med matte utomhus.
    3-4 åringarna: Här kommer vi att arbeta med antal bingospel, siffror, rimord,vikt och volym, sug och blåsövningar, sortering, bokstäver, egen skrivbok, mattelek ute och datorn.
    5-6 åringarna: Här kommer vi att arbeta med antal, bingo, siffror, berättelser, vikt, sekvensbilder, lätta läsord, egen mattebok, samarbetsuppgifter, mattelek ute och datorn.
    Vi börjar varje pass med övningar för att främja munmotoriken. Vi dokumenterar allt vi gör och samlar detta till en bok som barnen får den dag de slutar. Detta är något av det material vi arbetar utifrån.

I januari 2008 så skall personalen åka på en konferens till Stockholm där vi skall hålla ett föredrag om hur vi arbetar med matematik i åldrarna 1-6 år.

• NK80

Tv tittande: Colin tittar på Barnkanalen på morgonen när jag inte orkar palla mig ur sängen lika tidigt som honom och där sitter han tills jag kommer upp (han kommer in till mig med jämna mellanrun och pratar med mig eller så tröttnat han på tv'n och sätter sig i sitt rum och leker). Han kan utan problem titta på en hel film. Vi försöker begränsa tv tittandet så det inte blir för mkt... ett tag - som när jag var sjuk blev det alldeles för mkt och det märktes på han också.

Förlåt att jag posta i 3 olika inlägg men kommer på saker att kommentera när jag väl postat.

• NK80

Tack och lov att Amy gick vidare! Men Christer? Va f-n?

Sussi Tapper... Utstrålning= 0 *ryser* Hur hon gick vidare till andra chansen är för mig ett mysterium. Hon var så jävla lessam att se på och låten var så dålig och hennes röst och  ja... Jag kan bara inte förstå det. Är svenska folket så förbannat lessamma? (ursäkta att jag använder talspråk i skrivspråk just nu) Velvet borde ha fått hennes plats!

Jojja, Tycker du absolut ska satsa på det! Det kan man väl ha bredvid ett annat jobb (till en början iaf?)

• NK80

I dag har vi vart på IKEA - harmoniska till en början, stressade och irriterade på slutet... som det ska vara - eller?
    Fick köpt en hel del bra saker. Massa påslakan och örngott till hela familjen, nytt täcke och kudde till Colin då lillasyster ska ha hans gamla och ni ska veta vad mallig han är för sitt stora goa täcke och sin stora kudde, ett plus är ju att det är Blixten McQueen på. Fick förlänge sängen ett snäpp så täcket skulle få plats. 
    Vi har även köpt en data stol och en hurts till all vår skit (cd/dvd skivorna plus annat) och sen så hitta jag en mysdress (tröja och byxor) för 99 kr (om man var medlem) och ett par tofflor för 19 kr, perfekt att ha med sig till BB ju! Slit och släng och det gör ju inget om det blir risiga efter. Sen blev det trasmattor och annat smått till sovrummet. 

Colin var helt hopplös på IKEA! Drog folk i kläderna, slängde ner saker, tog tag i möbler som han ville riva ner, ritade på en liatorp skrivbord... (med blyerts då men gaaah! ONGE!!!) Så vi var alla halvt hysteriska när vi stod i kassan... så jag satte han i en sån där stor bur/korg som de förvara alla gula platskassar (den var tom) undertiden vi lassa på bandet vid kassan.... Bra ONGE förvaring de där  

• NK80

Bessie, tack för vaniljbullarna! Är så OFANTLIGT SUGEN på att äta men har INGET gott hemma!! *gråter en skvätt*

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]