Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Jojja:
Vi såg "Alvin och gänget".
Hoppas medicinen hjälper!!Jobbigt att ha ont
Goddag. Tittar in lite snabbt innan lektionen.
Tinna: Men lillkillen. Är han sjuk igen. Nu måste han väl få vara frisk ett tag efter detta.
Malin: hejar på och hoppas att det är dags nu.
Malin; Oh, spännande! Håller tummarna att bebisen kommer idag
.
Jojja: Vaddå påsk - lite fortare får ni allt krya på er
! Veckan innan vore det ju bra om ni är farbara...
Tinna: Skruttunge, tycker så synd om honom, nu får han väl se till att bli frisk någon gång, stackarn!
SY; När var det flytten gick?
Jas: Mysigt med bio!
Melanie har fått upp speeden på sitt ålande nu, så nu får man se upp
. Hon har verkligen mognat sista veckan, och visar högljutt när något inte går som hon vill
.
Börjar få lite ångest inför min fest. Själva födelsedagen, eller att bli 30 bryr jag mig inte så mycket om, men det börjar ju bli hög tid att planera själva firandet. Inser att
*det kommer att bli trååååååååångt!
*jag har ingen musik som inte är typ 10 år gammal, och är så oteknisk att jag inte har någon koll på nedladdning osv
* inte vet hur jag ska göra med mat/dryck
* måste fixa inbjudningskort.
Har börjat ligga vaken på nätterna ochg fundera, vilket inte är så smart när man ändå inte har så många timmar på sig att sova på när inte barnen är vakna eller kinkar på natten.
TAck alla för lyckönskningar!
Har ganska ont nu, med lite värkar som kommer och går som de vill fortfarande. Blev avrådd att åka på akupunkturen det kunde gå för fort då sa de och att inte gubben han med att komma dit. Så vi är hemma alla och väntar nu. W sover och jag äter nyttig Pizza lunch. Ska försöka sova en stund.
Bessie: Årets schlagerskiva släpps den 9/3, köp den och så kan du gott och väl använda 10 år gammal musik, dom flesta som kommer var väl också med för 10 år sen
Jag tyckte inte heller att det var så farligt att fylla 30, förräns nägra månader senare när jag nog fick en mindre kris. Kände mig instängd, skulle jag verkligen leva med Jimmy i hela mitt liv osv. Men efter ett par utekvällar med en lika krisande kompis så insåg vi att vi har det jäkligt bra. Men hade vi inte krisat så hade vi nog aldrig fått för oss att dra till stockholm på rix fm festival, våra äkta hälfter förklarade för oss att vi inte var 14
E har bara kräkts en gång idag, han lever på vätskeersättning och risvälling. Fast han åt ett kex när vi fikade också, får de hur det går. Har iaf varit på apoteket och handlat handsprit och mer vätskeersättning. Köpte en ny kräm till Jakob för han är fortfarande supertorr på kinderna sen han förfrös sig förra året. Sen handlade jag div tabletter till mig själv som jag brukar ta när jag får ont i magen. Kom fasen ut med en jättekasse...
känner igen det där, jättekasse å tom plånbok
Malin: Men så bra, nu kommer den snart ska du se
Heja heja!!
Hemma igen
Pojkarna bygger smålego och jag njuter av en kopp te här med er
Djuraffären var intressant med tarantellor*ryys*,vattensköldpaddor(skulle kunna tänka mig en sån,några tips ang dem?),kaniner,marsvin,fåglar,fiskar mm
Visst skulle det vara trevligt med en hund eller en kanin men vi är såna som behöver kunna dra iväg på än det ena än det andra då vi känner för det och med ett mer krävande djur hemma så ska det ju planeras en hel del mer..
Vi är båda uppväxta med djur(maken med hund) jag med hundar,katter,kor,grisar,höns,marsvin,dansmöss mm mm
Pojkarna får ju sin dos av djur också eftersom dagmamman har både hund och katter och så en vattensköldpadda som hon sköter ibland
Diskussionerna i bilen var rätt intressanta
Erik undrade en massa om gud och speciellt hur han fått in blod i kroppen och varför det var rött-färgen kan jag svara på men det andra..
Sen hade vi en diskussion om SNORKRÅKOR
om hur de blir skarpa och kommer in i näsan och hur vissa är kladdiga
Och bara så ni vet så har troll gröna snorkråkor
Tinna:
Känner igen det där med apoteksbesök och massor med inköp
vårt medicinskåp är rätt välfyllt,men det är kanske en yrkesskada
Bessie:
Spela "gamla heta hits",vi spelade mest rock då vi firade maken,och det gillade nog alla
Inbjudningar hittar du fina på nätet.
Att det är trångt gör inget,vi hade också fullt med folk och vi bor rätt smått men vi rymdes iallafall och hade väldans trevligt
Mat-vad har du tänkt dig?
Är så in i norden trött idag... www.tinnaninna.blogg.se
Har bara ögnat igenom lite vart ju tvungen att skynda mig ner till sista sidan och se om det stod ngt mer från Malin
Malin, idag så kommer bebisen - det märks ju! Hejja Hejja!!! Skicka in din gubbe på fl när det är klart
Återkommer när jag är på jobbet!