• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • tinna

Snyggt gjort helene!

Nyss hemkomna från Busfabriken och IKEA. Ungarna somnade i bilen och var inte svårlagda väl hemma. Jimmy matar E nu så snart är det friden och fröjden!

Malin: Gud så spännande!!!

Busfabriken var en höjdare idag också. Dom har en vulkan som det är som klätterväggsploppar på för att ta sig upp. Sist vågade inte Jakob för att det var lava på den, och det är ju som bekant varmt och farligt. Men idag vågade han. Alma kikade lite hur man skulle göra och sen klättrade hon också hela vägen upp och åkte en låång rutchkana ner. Håret fladdrade och hon var alldeels lycklig. Sen höll vi nog på i 45 minuter på dom där klättergrejerna, hon tyckte det var skitkul! En pappa kom fram och undrade hur gammal hon var och när jag sa att hon var snart tre så sa han att hon var en riktig tuffing. Hans dotter var 3,5 år men hon vågade inte klättra upp. Men det är ju så när man ha storebröder...

Imorgon kommer soc så det blir till att städa på förmiddan...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • NK80

Tinna, då vet jag vad lillasyster kommer bli - en tuffing då Fast C är lite avvaktande med sådana grejer. Låter så roligt på Busfabriken, önskar att vi hade något sådant i närheten.

Malin, Heja!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • helene306

Är det bara här hos mig FL är segt?? Tycker det blev sämre med beta-versionen Irriterande!

Peppar på Malin!!

Oh, CSI!

F+H=D
  • jasminen

NK80:
    Men Colin kommer att tuffa till sig då han har en lillasyster,och spec de gånger hon är med

Erik är bra mycket mer försiktig då det är bara han,men om Oscar är med så går allt i ettt flygande fläng och Oscar kan ju allt som Erik kan

Malin:
    Hur går det?

• jojja

helene--> HÄrligt jobbat!

Malin--> Åh så spännande!! *ryser lite*

Sitte rhär och äter nattmacka. Inte så nyttigt- men väääldigt gott (och bra för själen!). Blir omändringar igen på jobbet, kommer få gå ner på 3-skift igen och vilken operation jag hamnar på vet inte ens chefen än. Gaaah! Hatar att inte veta! Lite småsvårt att planera nåt också när man inte vet om man jobbar eller är ledig... *morr*

Så. Nu har jag fått kräkas ur mig lite. Känns genast bättre

En av de som var intresserad av bröllopsfotografering har hört av sig igen. Så glaaaaad! Roligt roligt! Blir ju första "riktiga" liksom, då det är folk jag inte har en susning om vilka det är. Inte nån kompis kompis you know.

Neee. Sova lär man väl göra också.

Håller tummarna för dig Malin! *kram*

• systeryster80

Åhh! Vad spännande Malin! Håller tummarna för en god natts sömn nu och att det sätter igågn så där vid sju-tiden imorgon

• emejo128

Tack för ny trådstart Helene

Tinna: ja, det där med tuffa småsyskon känner vi ju igen Elsa klättrade också upp och ner på den där vulkanen, men hon åkte bara rutchkanan ett par gånger, sedan åkte hon ner på själva presenningen! Galen tjej. Det är roligt på Busfabriken

Idag har vi aktivitetsdag här på skolan. Jag ska pricka av elever som ska gå promenad. Lite lagom upplyttande. Sedan måste jag väl gå den där promenaden själv också. Det måste ju finnas "funktionärer på banan". Känner inte riktigt för det här idag. Det är inte så upplyftande att åka till jobbet när övriga familjen sitter framför brasan i köket och precis ska äta frukost i sina pyjamasar Då vill jag stanna hemma.

• jojja

God förmiddag!

Barnen bestämde sig för att vakna vid halv sex. Valter kom dock in till oss inatt vid 2, och har sedan dess legat på mig - bokstavligen! Det var hajjar som skulle ta honom (tittat för mycket på Nemo?) så han vågade inte sova själv... Lilla gubben!

Så jag känner mig lite lagom mör idag. Ska nog lägga mig och sova lite när jag lämnat barnen på fsk.

Malin--> Misströsta inte. Snart snart snart är det dags! Spännande värre ju!

Språket: Är det nåt av era barn som hakar sig? Valter gör det jätteofta nu. Är inte på nåt sätt orolig, känns bara som en relativt naturlig del, bara nyfiken på om det är fler...

*kram* på er!

• tinna

jojja: Nä, Alma stakar sig inte nu. Vet att Jakob gjorde det ett tag så det kanske kommer för henne också. Har dock ingen aning om hur gammal han var då.

Jakob är så söt, han läser på allt nuförtiden. Gissa om han hade att göra på IKEA igår när han skulle läsa på var och varannan möbel Men han lyckades läsa sitt längsta ord han nånsin läst iaf, "snabbkassa". Han brukar ge upp efter en 4-5 bokstäver men det lyckades han läsa hela!

Malin: Tråkigt att det inte hänt nåt mer, men det kan ju koma igen rätt snabbt, kanske är din tur att bli hämtad på simmet idag...

emejo: Alma testade att åka på presenningen också men det gick inte liksa snabbt som rutchkanan och var därför inte lika roligt enligt henne. Var andra barn som gjorde så så hon var ju tvungen att testa.

emejo igen: Förstår att det är tråkigt att åka till jobbet då!

NK80 och jas: Jakob är mycket försiktigare än Alma och ser gärna att hon gör sånt som han inte törs först. ELler som när vi ska från garaget in till huset och det är mörkt. Då får Alma gå före... Men sen så har ju han hela tiden legat före henne rent motoriskt, eftersom han ju är två år äldre. Så hon har ju velat göra allt som han har gjort och då har hon liksom blivit en tuffing iaf. Men sen ligger det nog en del i personligheten också, varför Jakob illvrålar när han ser en spindel medans Alma dödar den om hon ser en vet jag inte... 

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]