Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Är det bara här hos mig FL är segt?? Tycker det blev sämre med beta-versionen
Irriterande!
Peppar på Malin!!
Oh, CSI!
Varsågod för ny trådstart
Tycker ni andra som startat skrivit så bra, men när jag själv skulle fixa till det blev det hjärnsläpp (som vanligt....)
Malin: Vilket skit att det har lugnat ner sig! Jag har varit görnyfiken hela dagen och slog på datorn nästan innan jag kom innanför dörren och så har den lill* bestämt sig för att pausa ett tag. Vet ni vem som döljer sig där inne föresten?
Har precis ätit semla (tyvärr tillät inte plånboken ett köp till er alla
) men kaffe (och te) bjuder jag alla på!
jojja: Nu hänger jag knappt med, bytte du inte skift nyligen? Förstår precis vad du menar med att inte veta tider och kunna planera, så är det med skolans schema. Det är tur med förstående personal på dagis.
Språk: Vet inte om det är att staka sig om det är på det sättet, men D kan ha ibland stå och finurla på ett svar: ehh, .... eh,.... ehh,..... osv så man nästan får säga ordet själv eller leka någon gissningslek på vad han vill ha fram. Kan tillägga att detta oftast händer när han tittar på tv eller när koncentrationen är på något annat.
Idag har vi hämtat ut vårt testamente, men vi måste ha 2 vittnen till våra underskrifter innan det är giltligt. Vi skrev inget avancerat mer än att vi ärver den andres del av huset och innehåll vid bortgång. Mäklaren tryckte igen på att det är bättre med giftermål och sambon puttar på mig och menar att det är JAG som inte kan bestämma mig. Stövel! Undrar vem det är som ratar alla mina förslag?
Utfärdar en liten varning för följande som skrivs, ni har läst det förut:
Funderar på barn igen. Hur ska man göra/inte göra? Hur ska man veta när man är redo/om man vill ha? I nästa veva tänker jag på D och vill unna honom så mycket som möjligt, hur hinner man med 2? Iaf funderar på att ev ta ut spiralen i april och sen får det komma när det kommer. Det verkar ju som jag tar lite tid på mig att bli gravid eftersom D tog 9 månader och de 3 månader jag var utan skydd blev inget heller. Bara för det tar det sig på första försöket när vi väl betsämt oss.... Nu verkar sambon vilja vänta, men vill jag ta ut spiralen så säger han inte nej, det vet jag. Äh, fy. Jag blir knäpp för mindre!
Idag hade vi matematik-lektion. Fattar NOLL! Och det jag fattar blir svårbeskrivligt. Vi höll på i nästan 1 timme med att bena ut varför vi säger cirkel om en cirkel när den kan innehålla både kanter, hörn och annat, beroende på hur man tolkar.
Det här är ju bra.... Tog av mig förlovninsgringen när jag lagade mat, nu hittar jag den inte! Har kollat på de ställen jag varit och ska nu ge mig igenom soppåsen. Helt otroligt!
Haha, det är lite roligt ändå
Ringen är hittad och det var en liten bov med i scenariet. Första gången vi frågade D om han tagit ringen sa han att den var på tv:n. Ingen ring där och han når dessutom inte upp. Sambon och jag har letat precis överallt och jag tog för 5:e gången varvet genom vardagsrummet, slet bort varje kudde i soffan och sätter mig ner. Då får jag syn på ringen, uppträdd på en av "taggarna" på en gummi/plast dinosaurie D fick i julklapp. Vad jag skrattade! Så fint trädd på en passande "tagg" och den var ju faktiskt vid tv:n även om den inte var ovanpå ![]()
Dink o Malin: Vad är det för puffar ni pratar om? *nyfiken*
Ni snillen, hur räknar man ut följande:
W och J har tillsammans 95 kronor. W har 23 kronor mer än J, hur mycket har W?
*skrattar* Usch jag kan inte sånt här! Syrran mailade nyss deras tenta de hade förra året och detta var en fråga. Shit pommes frittes!