• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • mo m2007

VAd gör du här då ?

MALINS GUBBE!! Du har ett oavslutat uppdrag
    Malin K F skrev 2008-02-24 19:06:49 följande:

Tillbaks igen efter undersökning. De gjorde UL för att kolla hur mycket fostervatten  som  finns inne i livmodern, såg rätt torrt ut, men de visade inget  att de var oroliga på något sätt. Se körde de en ctg kurva allt såg bra ut och sen kom en RYSK läkare in och hon frågar hur jag mår osv. Hon är iallafall intressead av att ge mig en gynundersökning. Det visar att jag fortfarande har tappen kvar och är stängd fortfarande. Men hon raffsar runt lite iallafall, alltid retar det något. Har mer ont efter. Hon säger att vi får åka hem och njuta av varandra, att samlag kan hjälpa till. Dööööööö, hade jag ingen aning om. Så irriterande kommentarer, den har vi ALDRIG hört förut. Vi var välkomna igen på tisdag morgon kl 8 om inget hänt innan det. TACK!
  • Malin K F

Du jag har alldeles för ont för såna aktiviter.

mo m2007 skrev 2008-02-24 19:24:12 följande:
    VAd gör du här då ?MALINS GUBBE!! Du har ett oavslutat uppdrag Malin K F skrev 2008-02-24 19:06:49 följande:
    Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+17 idag!
  • emejo128
    Malin: usch, jag lider med dig. Att plussa 17 dagar kan jag för mitt liv inte ens tänka mig. Att de inte sätter igång dig Att du orkar.

Helene: Skoj att det känns som att det blir precis som du vill ha det.

Vad ska kan hitta på ikväll då? Maken jobbar, barnen sover sedan länge... surfar vidare ut i cyberrymden...
  • NK80

Malin, hoppas att "rotningen" gjorde så att du får starkare värkar och att det kommer jämnare - nu är det faktiskt dags! *kramar till dig*

Sambon sitter och tittar på film men jag orkar bara inte koncentrera mig på film just nu - så jag gick upp och satte mig här.

Cykla: Colin  har inte nått ned till pedalerna på sin trehjuling förräns nu i dagarna så vi testa men han var inte villig att försöka ens - vi provar igen en solig dag

Kalle Kunskap: Har nu skaffat hem Kalle Kunskap och Colin ÄLSKAR att spela det spelet - funderar på när det är dags att börja med förskolan för Lekstugan är lite väl lätt för han men han får väl spela den i några dagar till.

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • tinna

Nk80: Hoppet upp till förskolan är rätt stort, då är det en väldans massa räknande och bokstäver, typ "välj nåt som börjar på M" osv...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • emejo128
    NK: Elsa spelar Förskolan. Visst är det svårare med siffror och bokstäver, men å andra sidan så kan de pröva sig fram tills det blir rätt. De kan inte förlora på något sätt, utan får bara pröva med något annat. Och så är det ju röster som säger - Det var inte rätt, försök igen o.s.v.

Nej, vad ska jag hitta på. Känner mig så rastlös. Vill inte göra något, men känner att jag måste hitta på något. Vill inte läsa, inte sy, inte se på TV... inte surfa på datorn heller egentligen. Känner inte för något. Vad är detta? Jag brukar faktiskt oftast ha energi till saker och ting.
  • NK80
    emejo128 skrev 2008-02-24 20:09:08 följande:
    NK: Elsa spelar Förskolan. Visst är det svårare med siffror och bokstäver, men å andra sidan så kan de pröva sig fram tills det blir rätt. De kan inte förlora på något sätt, utan får bara pröva med något annat. Och så är det ju röster som säger - Det var inte rätt, försök igen o.s.v.Nej, vad ska jag hitta på. Känner mig så rastlös. Vill inte göra något, men känner att jag måste hitta på något. Vill inte läsa, inte sy, inte se på TV... inte surfa på datorn heller egentligen. Känner inte för något. Vad är detta? Jag brukar faktiskt oftast ha energi till saker och ting.
    Känner PRECIS som dig i det du skrev! Precis så känner jag just nu!

Tack för infon ang. KK - han kan ju numera hantera musen bra men som sagt, en vecka till sen så prövar vi förskolan tror jag.
  • tinna

Mina barn spelar just nu knappast Kalle Kunskap alls. Dom är helt sålda på Pettson i trädgården och Pettson i mucklornas värld.

Kalaset idag gick jättebra, jagfick förstasäsongen av Hipphipp på dvd och så fick jagtvå glas från MINE. Tycker dom är så himla fina så nu måste jag försöka införskaffa lite fler helt enkelt

emejo: Gå och lägg dig då! ÄR ju faktiskt jätteskönt att få sova emellanåt! Jag är inte alls sugen på vardag imorgon men jag antar att jag inte har nåt val...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • NK80

Tinna, det är bara att komma med flerr barn spels tips! Mottages mer än gärna!!

• Malin K F

Kan tipsa om ANki och Pytte spel.

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+17 idag!
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]