• meh

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Lägger genast till favoriter

Jenn - sonen är fortfarande sjuk, hostar mycket och täppt i näsan. På dagarna är han i stort sett feberfri, men på nätterna har han över 39, nästan 40 grader i feber.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • meh
    jenn79 skrev 2008-02-14 21:40:13 följande:
    Är det bara jag (vi) som ligger bredvid och myser tills de somnat
    Vi sitter antingen i fotänden av Eriks säng eller ligger bredvid honom tills han somnar. Inte så att vi pratar så mycket, utan mer bara att han vet att vi är där.

Tror jag håller på att bli förkyld, igen. Var sjuk nästan hela förra året, eller stora delar av det i alla fall och nu har maken och sonen varit sjuka efter varandra med hög feber, så nu lär det snart vara min tur
  • meh
    tiin skrev 2008-02-15 23:16:15 följande:
    Måste fråga om det är fler som är uppsvullna och gasiga i magen?Jag har magknip minst en gång om dagen. Känns inge kul, magen har bara krånglat denna grav.Vi sitter bredvid på våran säng till Alfons somnat. Har verkar vara inne i en mer otrygg period och då känns det bättre att sitta där tills han somnar.
    Jag kan vara väldigt gasig i magen, men det är olika från dag till dag. Ibland har jag jättemagknip och får sitta på toa länge. Inget roligt.
  • meh

Här har man också varit iväg på rutinkontroll hos BM idag, v 25
    Blodvärde och blodtryck var lite lågt och mest troligt därför jag har kännt mig lite yr dom senaste dagarna. SF-måttet var 24 och vikten +1 kg sedan sist, totalt 4 kg
    Hjärtljuden låg på 145 slag/min.

Fick läkartid till på torsdag och ska då få kolla upp varför jag får så ont i höger ben när jag har suttit ett tag. Bm ville kolla upp så det inte är ngn blodpropp eller så. Hon trodde att det var ligamenten och ingen foglossning, men ville ha en läkarbedömning för säkerhets skull.

• meh
    lillgodingen skrev 2008-02-19 13:19:32 följande:
    Vad hade ni andra för sfmått och hjärtslag i vecka 27?ville bara jämföra lite
    Jag är i v 25 och var iväg i går. SF-måttet var då 24 och hjärtslagen 145 slag/min.
  • meh
    lillgodingen skrev 2008-02-22 21:41:19 följande:
    Hej hej. Hur mår ni alla?Någon som bestämt sig för namn till sin bebis? :) Vi är nog ganska överens!
    Här det ok, har blivit sjukskriven 1 vecka på 50% i väntan på att få en tid till sjukgymnast. Har troligen en nerv som kommer i kläm i höger ljumske när jag sitter, vilket gör att jag inte kan stödja på benet när jag reser mig upp och ska gå. Eftersom jag har ett kontorsjobb och sitter rätt så mycket är det jobbigt. Hoppas på att det ska gå över snart

Hur är det med dig?

Vi har pratat lite namn och blir det en tjej ska hon heta Emilia. Killnamn har vi inget ännu, måste nog börja fundera på det snart

När det gäller vagnspratet, så har vi bestämt oss för att köra med ståbräda till sonen, född juni -05. Den kommer han få åka på när jag ska ut med båda barnen själv, men går vi ut hela familjen, så får dom självklart åka i varsin vagn.
  • meh
    jenn79 skrev 2008-02-25 21:09:00 följande:
    meh: Skönt med sjukskrivningen!! Låter inge vidare med nerv i kläm Har inga bra råd att ge ang lågt HB då jag själv ligger högt ännu, hade 133 nu och 143 på inskrivningen
    Ja, det är inget vidare, speciellt inte när dom timmar man jobbar är uppbokade på möten, så man måste sitta mer än vad man egentligen kan. Ska till sjukgymnasten på torsdag, så då får vi se vad hon säger.

När det gäller HB-värdet, så sa min BM att järntabletter som Niferex, ger mer järn än vad Blutsaft ger så har man väldigt lågt HB-värde, kan det vara värt att ta järntabletterna i stället.
  • meh
    hannamamma skrev 2008-02-26 10:23:27 följande:
    meh: jag har lågt hb, ca 100 så jag mumsar järntabletter (kör med kulorna i niferexen nu för att vara snäll mot min mage) men har blutsaft också som jag tänker dricka lite senare på dagen för att få i mig allt järn jag kan hitta men mår inte dåligt av det låga värdet om jag äter tabletterna som jag ska (inte till frukostfilen :-O)Normalt ligger jag på 135 då jag lämnar blod och så...men det var samma visa förra gången och jag överlevde
    Jag frågade min bm när jag träffade henne i förra veckan om jag skulle ta både tabletter och blutsaft, men hon tyckte det räckte med tabletterna, eftersom man annars blir så hård i magen och för att det är så pass mycket järn i dom, så det ska räcka.
  • meh
    hannamamma skrev 2008-02-27 16:23:12 följande:
    hur många tabletter tar du åt gången? Jag åt 3 st/dag förra omgången, men varje innehåller ju 100 mg så jag tycker det räcker med en (mitt dagsbehov enligt BM är ca 60)Men jag känner mig lite busig nu, för min BM sa ju sist att fortsätta med Hemofer, men ta 4 istället för 3...men jag köpte Niferexen ändå, för att slippa svälja massvis med tabletter varje dag (har mina vanliga vitaminer dessutom ju) ska dit först om 2 v Minns inte hur jag gjorde förra grav. men jag testade lite olika då med, och varierade mig
    Jag har Niferex och tar 1 tablett om dagen för det ska räcka enligt bm, annars finns risken att man blir för hård i magen
    Countryfreak skrev 2008-02-27 11:29:35 följande:
    Hej och hå gu så jag letat efter tråden.. Men nu hittade jag den.. Hur e det med er andra mår ni bra har ni fått extrem hugg och krämpor..?
    Kul du hittade oss igen

I morgon ska jag äntligen få träffa sjukgymnasten och förhoppningsvis få ngt besked om vad det är som gör att jag får så ont i höger ljumske när jag sitter ner och sedan inte kan stödja på benet.
  • meh
    Countryfreak skrev 2008-02-27 20:13:26 följande:
    Kan det inte vara foglossningar???
    Nix, inte enligt läkaren som undersökte mig förra veckan. Mest troligt är det en nerv som kommer i kläm när jag sitter ner, vilket jag gör mycket då jag har kontorsjobb, och sedan när jag reser mig upp och ska gå, kan jag inte stödja på höger ben utan att det skär som knivar runt höftleden. Det går över om jag går i trappor mycket eller lägger mig ner och vilar några minuter.
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!