-
Ja, så många gånger som 15 tvättar jag dom inte, men i varje fall ett par. Sedan har jag inte köpt mer än 3 par nya plagg till bebisen, för vi hade så pass mycket neutrala kläder sedan sonen var nyfödd.Bruden1 skrev 2008-04-02 19:22:01 följande:Ja, det sägs ju att bebiskläder skall tvättas 15 ggr innan man använder dem!! deras kläder o sängkläder, det är rekommendationen av de "som kan".
-
Jag kommer ta med mig ombyte för ett par dagar, ett par sköna byxor och några tröjor/t-shirts.Isa med Flisan skrev 2008-04-03 12:21:21 följande:Jag tycker att H&M amningslinnen och bh duger braAppropå kläder, hur många ombyten tänker ni ta med er till BB?
-
Har du lite lätt mensvärk, så kan det vara förvärkar. Det är vanligt för omföderskor att ha det och så länge man inte har sammandragningar och dom är regelbundna så är det ingen vara. Trycket neråt kan ju vara bebisen som halkade ner lite tillmajflickan skrev 2008-04-06 14:22:09 följande:Måste fråga... Har inget minne av detta med Anton..Var iväg förut o handlade helt plöstligt fick jag stanna upp för jag fick sånt enormt tryck neråt. Blev även lite lätt illamående. Känns bättre nu men trycket e där lite hela tiden. Även lite lätt mensverk. E det bebisen som lagt sig mycket mer neråt eller varför känns det så?
-
Lägger in dig i listanElLindus skrev 2008-04-07 18:30:42 följande:Då får jag va med=)Bf 14/5 -08, dotter förr nov -05
hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
annry BF 27 maj, dotter född mars -06
Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05 -
VassegoElLindus skrev 2008-04-07 18:37:19 följande:tack=)
-
Välkommen Nimsy
Isa med Flisan - jag röstar för Isabelle eller Olivia av dom namnen ni funderar på.
Här jobbar man för fullt, dom 50% jag ska, men det har inte varit roligt vare sig igår eller idag. Har en konstant värk i svanken hela dagen, från det att jag kliver upp tills jag går och lägger mig och lite då och då under dagen kommer den molnande mensvärken i magen också. Tänk att två graviditeter kan vara så olika, då jag med sonen hade min allra första förvärk på väg in på BB efter att vattnet hade gått
Vi försökte också ta reda på vad det blir den här gången och bm som gjorde rutin ul tyckte det såg ut som en tjej, men samtidigt kan man aldrig vara 100% säker.
När det gäller försäkring, så har jag tecknat Trygg Hansas vänta barn försäkring även den här gånger. En av mina närmaste kompisar råkade ut för att sonen fick syrebrist vid förlossningen och är nu utvecklingsstörd och tack vare försäkringen får dom pengar som hjälper dom med olika saker.
-
Vet inte, men du kan läsa om den på Trygg Hansas hemsida, annars kan man ju ringa och fråga.Runeberg skrev 2008-04-08 18:13:51 följande:Ja, man kanske borde ha en försäkring, tänk om det händer något. Vet ni hur sent man kan teckna en sådan, om det blir skillnad i villkor?
-
Isa med Flisan - jag har ju ett kontorsjobb, så det är mest att sitta eller ev stå framför datorn hela dagarna, inte så jobbigt, men man blir ändå trött. Hade nog inte orkat jobba heltid, så det är skönt att jag kunde bli sjukskriven på 50%. Får se hur länge man orkar, speciellt om jag ska börja få ont i ryggen.
Här har vi tjejnamnet klart, Emilia, men inte en susning vad det ska bli för namn om det skulle bli en kille till. Det vi gillade mest, fick sonen förra gången
-
Jag använde lustgas och så tog jag EDA, vilket jag hoppas hinna få den här gången också.Bruden1 skrev 2008-04-13 11:12:11 följande:Vad ska ni ha för smärtlindring?Vad är det för för -och nackdelar med akupunktur? finns det biverkningar med det?Vad hade ni förra gången? och vad tyckte ni om det?
EDA:n fungerade underbart bra, när narkosläkaren väl fick till det. Fick lov att sticka mig 3 gånger innan det gick 4:e gången och det var mindre kul, men den här gången vet jag hur pass mycket man måste "kuta" med ryggen, så det kommer förhoppningsvis gå bättre.
Idag är jag hemma själv och bara tar det lungt. Har haft ryggvärk hela veckan och idag är det mer intensivt och även mensvärk i magen som kommer och går (lite förväkrar). Ligger och slappar i soffan och hoppas att det går över. Ska till bm i morgon och då får man se vad hon säger om det. Är osäker på om det onda i ryggen är förvärkar eller om det bara är att ryggen börjar bli trött och därför värker. -
Jag har så svårt för att ta lustgasen, klarar inte av att hålla kvar masken för ansiktet, så det gjorde nog inte så stor nytta på mig. Kanske därför jag kände när dom stack "fel" dom 3 första gångerna med eda:n.fia sthlm skrev 2008-04-13 11:34:11 följande:mehMin eda fick dom också ta om, men minns inte om den gjorde speciellt ont, gjorde inte ondare än värkarna jag hade då hur som helst.Sen sög jag i mig lustgas samtidigt så kan ju va därför jag "glömt" bort hur sprutan kändes
Eftersom jag har en rätt så låg smärttröskel, kommer jag absolut ta eda den här gången också, om jag bara hinner med det. Det där med att man ska försöka klara sig helt utan smärtlindring har jag aldrig riktigt förstått mig på. Varför har ont, j*vulskt ont, när man inte behöver. Smärtlindringen gör ju att du får en möjlighet att vila upp dig tills det att krystvärkarna börjar och det blir dags att "jobba" ordentligt.