• meh

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Metropolis Diana - GRATTIS , vad härligt med bebis och vad söt hon är .
    Vad skönt att förlossningen gick bra och att ni fick åka hem relativt fort.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik, född -05 och Pyret, bf 4/6-08~
  • meh

Hej hopp

Idag har jag varit till bm och allt såg bra ut. Är nu i v 33 (32+4).
    Barnet är redan fixerat med huvudet riktigt långt ner, enligt bm. Hon kunde bara rucka på huvudet ytterst lite. När brukar dom fixera sig?? Tycker det känns tidigt.

SF-måttet är 31, blodtryck 120/70, blodvärde 121 och hjärtslagen runt 140 slag/min.

• meh

LinduzZ - välkommen hit

fia sthlm - läste på internet att det är vanligast att bebisen fixerar sig runt v36, men kan göra det både tidigare och senare. Sedan, som du skriver, stod det också att det är vanligt att den inte fixerar sig alls eller väldigt sent andra gången.

Det lär visa sig om bebisen kommer lite för tidigt eller inte, eftersom den redan nu är fixerad (32+4) och enligt bm låg var huvudet väldigt långt ner. Kände hur det ilade till där "nere" när hon kände efter. Dom senaste dagarna har det blivit jobbigare att gå, magen blir stenhård så fort jag reser mig upp och ömmar när jag går. Ngn mer som känner så??

• meh
    fia sthlm skrev 2008-04-15 16:52:31 följande:
    mehMina sammandragningar har nästan helt slutat.Blev sjukskriven från vecka 27 för att jag hade sammandragningar konstant även under vila.Men för 2 v sen ungefär så upphörde dom helt, nu har jag kanske 4-5 st på en dag jämfört med 4-5 st varje 30-e min
    Jag har senaste veckan haft konstant värk i ryggen och så kommer det en rejäl mensvärk fram i magen några gånger per dag, men några direkta sammandragningar känns det inte som. Kan ju vara något sådant jag känner när jag går, men om jag jämför med dom sammandragningar jag hade när jag blev inlagd i v26, så är det helt annorlunda nu.
  • meh
    Cillilutta86 skrev 2008-04-15 20:20:14 följande:
    Hejsan allihopa! Vad kul att hitta ett ställe där man passar in! :) Jag väntar mitt andra barn 20/5. Såg att det är många andra som ska ha runt om samma datum! :) Kram på er!
    Välkommen

Bruden - tror inte att dom kan föra sig för mycket, bara att dom kan vara mer eller mindre aktiva vissa dagar/stunder. Är du orolig, så ring bm och fråga. Bättre fråga en gång för mycket än för lite.
  • meh

Fyra fingrar får jag också plats med mellan bröstet och magen och jag hoppas verkligen inte att det betyder ngt särskilt, för i så fall kommer den här bebisen alldeles för tidigt.

• meh

cillaallic - hoppas att det ordnar sig med jobbet, det är ju för j*vligt att dom kan säga ngt sådant. Tyvärr är det nog vanligare än vad man tror.
    När det gäller att ha barn på dagis/dagmamma när man har semester så är fk:s regler att man inte får ha dom där. Anledningen till att du har barnet på dagis är ju för att du själv inte har möjlighet att "vårda ditt barn" pga att du jobbar eller är sjuk, men har du semester så är du ledig och ska då kunna ta hand om ditt barn själv.

Jag hade planerat att ta semester från 12 maj, men pga att jag då inte får ha sonen på dagis, har jag fått tid bokad hos mvc-läkaren den 8 maj för att bli sjukskriven till bf, om inte bebisen redan kommit då, vilket bm trodde

Bruden - jag fick rådet från förlossningen förra gången att sätta på mig en binda och blir den våt, men det inte syns ngt så kan det vara fostervattnet. Är det flytningar, så "rinner" dom inte ner i bindan. Är du osäker, ring till förlossningen så får du säkert komma in och kolla upp det.

• meh
    WerreL skrev 2008-04-16 13:00:21 följande:
    Hejsan!Kul att jag hittade fler som ska ha sitt andra barn i maj.Jag har BF den 13 maj.. alltså bara 28 dagar kvar!Lycka till alla!!
    Välkommen

Jag kommer inte ihåg att mitt fostervatten luktade ngt, men så kom inte allt på en gång heller, utan det sipprade lite då och då, framför allt när jag reste mig upp efter att ha suttit.

En kompis som fick sitt andra barn i söndags, sa att eftervärkarna tydligen är 10 ggr värre den här gången än förra, så man får kanske ladda med rejält med alevdon.
  • meh

annry - enligt bm som hjälpte min kompis vid förlossningen, sa hon att eftervärkarna efter andra barnet är dom värsta, så vi ska veta vad vi har att vänta oss *hua*

majflickan - när det gäller andra barnet, så kan det vara rörligt och inte fixera sig förrän nästan vid förlossningen och som annry skriver, gör dom inga vändningsförsök förrän efter v 37-38. Om inte barnet har vänt sig neråt i v 36, kan man nog börja fundera, men innan dess är det nog ingen fara.

• meh

Isa - åh, vad härligt att ha ett datum, inte så långt kvar

Här har jag väldiga ilningar i dom nedre regionerna och det har blivit värre under veckan. Känns som om det är ngt stort som försöker ta sig ut, så man vill nästan gå med benen i kors
    Någon annan som känner liknande?

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!