• meh

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här ska Erik få påskägg med en ny leksak och sedan lite russin alt salta pinnar och ev några få godisbitar. Vi ger heller aldrig godis hemma, utan äter vi ngn gång så blir det när han sover. Han har fått smaka lite ngn gång, så han vet vad det är.

För mig är det tvärtom mot er som tror ni kanske får ett "juni-barn". Jag fick 3 v tidigare förra gången och blir det lika den här gången, så kommer h*n i början av maj (därför jag hänger i den här tråden trots bf i juni )

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • meh

Tittar in så här på kvällen och önskar alla en
    GLAD PÅSK

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • meh
    majflickan skrev 2008-03-26 19:00:11 följande:
    Kommer nog smygtitta lite på barnmorskorna, även om det känns i hela kroppen när man ser förlossningar så e det ändå spännade=)
    Funderar också på att titta lite, men vet inte om jag får möjlighet att göra det.

Nu har jag jobbat min andra dag sedan heltidssjukskrivningen gick ut i måndags och nu är det meningen att jag ska jobba 50% till den 11 maj.
    Igår fick jag rejält ont i benet och ryggen, men idag har det gått bättre så jag hoppas att det håller i sig.
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik, född -05 och Pyret, bf 4/6-08~
  • meh

Välkommen alla nya

Bruden1 skrev 2008-03-27 10:28:35 följande:
    Ser att många av er har sånna fina "mätstickor" på era presentationssidor, hur får ni in dem där??Jag har bara min i min graviditetskalender..
    Om du går in på din gravkalender och väljer att ändra bf-datum, så finns det en liten ruta där som man ska bocka i ifall man vill att det ska synas i presentationen.
  • meh
    Metropolis Diana skrev 2008-03-27 18:45:43 följande:
    Kan inte låta bli att sätta in dig rätt bland datumerna Isa med Flisan! Du ska ju inte vara sist om du har BF 19 maj. :D*Kontrollmänniska*hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06Bubblan86 BF 5 maj, son född maj-03Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född _04aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04majflickan BF 20 maj, son född - juni 05Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05annry BF 27 maj, dotter född mars -06Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05
    Du hann före mig, var precis på väg att göra samma sak
  • meh

Jag skrev inte heller ngt brev förra gången, utan gick bara igenom med bm vad jag kunde tänka mig för smärtlindring och hon skrev in det i journalen.
    Den här gången har jag redan talat om vad jag vill ha, dvs EDA och lustgas, så det har hon skrivit i nya journalen.
    Får se om man hinner med att få någon EDA, förra gången hann den hjälpa i 1½ timme, innan krystvärkarna började.

• meh

För mig tog det 8 timmar från det att vattnet började sippra till det att sonen är född. 5½ timme från det att värkarna började, så det gick rätt så snabbt.
    På grund av min snabba förlossningn förra gången och för att sonen är 3 veckor för tidigt född, så har dom tagit mina sammandragningar och förvärkar jag har haft nu på lite mer allvar.
    Enligt läkarna kommer jag troligen föda tidigare den här gången också och bm förra gången sa att jag skulle vara glad om jag hann få ngn smärtlindring nästa gång , vilket jag verkligen hoppas att jag hinner.

• meh
    ElLindus skrev 2008-03-30 22:25:08 följande:
    Halloj...ska oxå ha mitt andra barn i maj=)har ni oxå helt annorlunda tankar denna graviditet? Inte bara den här jahooo jag ska ha barn utan en massa tänk om 1an blir svartis råkar kväva bebisen med en kudde, hur ska jag klara 2 barn osv? kanske bara jag?
    Välkommen

annry - är dottern för tidigt född eller gick du över?
    För egen del kommer jag inte åka några längre resor från v 36, men så är också sonen född på 37+1.
  • meh
    ElLindus skrev 2008-04-01 11:11:27 följande:
    Jag har haft foglossning både denna o första graviditeten, inte lika jobbigt första gången då jobbade jag tills 7e månaden, denna gången blev jag sjukskriven i v28 får akupunktur funkar jätterbra! Tycker fogbältet är helt värdelöst+ att jag alltid glömmer ta av den innan jag sätter mig!Igår köpte jag barnvagn! Är det för tidigt? v33+5?Jag får sån ångest så fort jag handlar till babyn...likadant med 1a nog skrock eller nåt.
    Köper man vagn är det ju ofta med garanti att man får lämna tillbaka den om något skulle hända, så det är väl inte för tidigt tycker jag. Bebisen kan ju komma om några veckor
  • meh

Här kör vi med tvättsåpa, oparfymerat, då jag inte tål så många andra tvättmedel.
    Bebisens kläder, alla nya man köper, tvättar jag också minst 1 gång innan vi ska använda dom, för att få bort så mycket kemikalier som möjligt ur kläderna.

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!