• Meria

--<@ Karlstad, del VII @>--

Tråden för oss som bor bara en blink från "storstan"...
    Eller i närheten

Välkomna in, gamla som nya!

Här är vi:
    Meria
    - Maria 23år - Loke 061224 - Molkom
    Fragole - 24år - Ella 060822 - lite utanför Karlstad
    Hoppsan06 - Emma 26år - Felix 060811 - Karlstad
    Anna83KD - Anna 24år - Alva 060318 - Karlstad
    ang - Angelica 31år - Tyra 060813, Judith 980424 - Skåre
    FlovesT - 30år - Elliot 070209 - Karlstad
    Hellgren - Malin 24år - Alicia 061114 - Karlstad
    Mamasnest - Jill 30år - Kasper 970429, Kaylin 051213, Emily 070622 - Karlstad
    Sweetlove - Jessica 24år - Oliwer 050415, Melanie 060926 -Karlstad
    svarta malin - Malin 28år - Nellie 060518 - Kil
    Tessekd - Therese 30år - Nellie 060604 - Karlstad
    Maliinka - Malin 27år - Gabriel 060912 - Skåre
    Imra - Carita 29år - Amanda 990622, Gabriel 030403, Martin 040324, Anton 060923 - Karlstad
    VB78 - Veronica 29år - Maxmilian 060608 - Karlstad
    Mariajac - Maria 27år - Molly 000327, Ludvig 051231 - Karlstad
    Annicka74 - Annika 32år - Rebecka 060603 - Karlstad
    TinaZ - Eva-Stina 38år - Karin 060807 - Karlstad
    CK82 - Charlotte 24år - Alexander 050915 - Skåre
    Genie - Victoria 34år - Joel 060903 - Karlstad
    LLN - Lisa 26år - Leo 060424 - Karlstad
    IsasDream - Marie 31år- Linus 970803, Lucas 061106 - Karlstad
    stinawall - Kristina 28år - Gabriel 061223 - Karlstad
    Sunshine81 - Kajsa 25år - Alvin 060808 - Karlstad
    Lyckajones - Lycka 27 år - My 99, Fjodor 05 - Karlstad
    Magic300 - 27år, Väntar på sommaren-2007, Karlstad
    lilyana - Lilyana 23år - Damian 060505 - Karlstad
    räka - Elena 28år - Emma 060316
    U76 - Ella 070111 - Karlstad
    Jen2006 - Jennica 26 år - Filip 070703 - Karlstad
    Sembi - Susanne 29 år - Olivia 061123 - Karlstad
    smz - Sara 28år - Liam 040806, Lisa 070608 - Hammarö
    Trikarn - Lisa 25år - Korall 05, Costas 07 - Karlstad
    Marcupilami - Gunilla - Alexandra (Sandra) 2,5 år
  • Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--
  • mirrebusan

jo älvenäs e helt okej, men området ovanför älvenäs e inte så trevligt.(gökhöjden). jag e uppväxt i vålberg och gubben kommer från karlskoga. fast de var så länge sen man bodde i vålberg så känner typ ingen mer än släkten.

busbajsen skrev 2008-04-23 19:32:16 följande:
    Husen var billiga här. Sen var det ett trevlig område också. Vi kommer ifrån Hammarö från början.
  • busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-04-23 19:37:14 följande:
    jo älvenäs e helt okej, men området ovanför älvenäs e inte så trevligt.(gökhöjden). jag e uppväxt i vålberg och gubben kommer från karlskoga. fast de var så länge sen man bodde i vålberg så känner typ ingen mer än släkten.
    Nej Gökhöjden ska man nog hålla sig ifrån. Vi har har faktist inte märkt utav det stället alls sen vi flyttade hit. De håller sig väll på sin kant få man hoppas. En vikarie på mitt jobb bor på Gökhöjden och hon säger att det är ganska lungt där nu.... Ja ja, jag skulle inte vilja bo där iallafall.
    Vi känner inte så många här heller. Det är väll de närmaste grannarna då men de är äldre så vi umgås inte. Skulle va kul och ha någon i närheten att promenera med när man blir mammaledig.
  • mirrebusan

ja de e ju inte så långt mellan oss sen. har ju med en bebis. och vänner kan man ju aldrig få för mycke utav. hänger gärna med ut och går när jag e ledig. hörde att gökhöjden ska bli nånting med kultur..hehe... undra om de e kultur för knarkarna då
    nej nu va jag elak. har inte vart på gökhöjden på nästan 10år så de kan ju ha hänt mycke. men de jag har hört så har de vart typ att de har behandlings hem för pundare där och de har behandlingen i husen brevid pundare som håller på. inte så smart. hehe

busbajsen skrev 2008-04-23 19:46:19 följande:
    Nej Gökhöjden ska man nog hålla sig ifrån. Vi har har faktist inte märkt utav det stället alls sen vi flyttade hit. De håller sig väll på sin kant få man hoppas. En vikarie på mitt jobb bor på Gökhöjden och hon säger att det är ganska lungt där nu.... Ja ja, jag skulle inte vilja bo där iallafall.Vi känner inte så många här heller. Det är väll de närmaste grannarna då men de är äldre så vi umgås inte. Skulle va kul och ha någon i närheten att promenera med när man blir mammaledig.
  • busbajsen
    mirrebusan skrev 2008-04-23 19:53:21 följande:
    ja de e ju inte så långt mellan oss sen. har ju med en bebis. och vänner kan man ju aldrig få för mycke utav. hänger gärna med ut och går när jag e ledig. hörde att gökhöjden ska bli nånting med kultur..hehe... undra om de e kultur för knarkarna då nej nu va jag elak. har inte vart på gökhöjden på nästan 10år så de kan ju ha hänt mycke. men de jag har hört så har de vart typ att de har behandlings hem för pundare där och de har behandlingen i husen brevid pundare som håller på. inte så smart. hehe
    Jo det finns ett behandlings hem där... Inte det bästa stället att ha ett på kanske. De har gjort ungefär det samma i Skoghall. Där har de ett behandlingshem för föredetta alkoholister bakom systembilaget. Man kn ju undra hur de tänker ibland.
    Nu ska jag gå och äta lite. Vi hörs kanske senare. Kram kram S
  • mirrebusan

okej gör så. kan ju prata på gästboken eller inboxen om du vill. alltid kul att lära känna nytt folk kram

busbajsen skrev 2008-04-23 19:58:35 följande:
    Jo det finns ett behandlings hem där... Inte det bästa stället att ha ett på kanske. De har gjort ungefär det samma i Skoghall. Där har de ett behandlingshem för föredetta alkoholister bakom systembilaget. Man kn ju undra hur de tänker ibland.Nu ska jag gå och äta lite. Vi hörs kanske senare. Kram kram S
  • Fragole

Lugna gatan i tråden nu... Kanske är alla upptagna med att fixa å dona i vårvädret? Det är ju bara SÅ skönt att kunna vara ute utan att frysa rumpan av sig *hehe*.
    Har däremot lite svårt att underhålla "stora" tjejjen ute... Vad gör man med en 1½åring hemma i trädgården? Vi ska fixa en sandlåda, och har väl lite uteleksaker men det är ju inte roligt speciellt länge...
    Vad gör ni ute med ungarna?

• Mariajac

Mamasnest - jag som aldrig skriver här längre (trots att jag läser varje dag! ) måste givetvis lägga mig i glassdilemmat. Finns på Konsum i Mitticity! Yummy!

• Mamasnest
    En till som är torsk på B&J hör jag! Vet du om de har Chocolate Therapy? Den har varit slut på Maxi i en evighet nu och jag kreverar om jag inte får den snart. Räcka ut tungan
    Mariajac skrev 2008-04-28 09:16:36 följande:
    Mamasnest - jag som aldrig skriver här längre (trots att jag läser varje dag! ) måste givetvis lägga mig i glassdilemmat. Finns på Konsum i Mitticity! Yummy!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Maliinka

Fragole:
    Jag har inga problem att sysselsätta Gabriel (också ett och ett halvt) ute. Fnns inga leksaker så är han nöjd med att klättra i trappan eller plocka med stenar. Han har iofs en liten traktor som han leker lite med ibland (en som han kan sitta på alltså), men det är inte så ofta. Han springer mycket fram och tillbaka och är närmast omölig att få med in :-P

Svar på tråden --<@ Karlstad, del VII @>--