Inlägg från: Brollie |Visa alla inlägg
  • Brollie

Design & Kreativitets Tråden 1

På kursen fick vi lära oss att klippa/skära ut i plastfickor, klipp i sär en så du bara har ett blad. Sen kan man tjepa plastfickan mot tyget och stöpla (tror jag det heter) alltså att försiktigtigt stämpla färgen mot schablonen med en svamp, tex.
    Man kan också sätta mönstret i en ram. Finns många tekniker och masssor av böcker i ämnet, bibblan är ett hett tips.

GLAD PÅSK

• Brollie

Jag, som inte har ett barn och inte ens har en på G, har ett tips!
    Min kompis gjorde detta med barn på sin förskola, de målade barnets hand, tryckte på papper, målade näbb där tummen är och satte fjädrar på resten av fingrarna. Det LÄT fint iallafall, ni får föreställe er genom att titta på era händer! Sen målade de ben också...
    Sen gjorde kompisen och jag "vanlig" påskkort ihop med våra mentorelever (det är så vi känner varandra) Eleverna är fjorton... för att få de motiverade har jag märkt att man ska ha bra exempel att visa, inspriation är inte så lätt när man är fjorton, har jag märkt!

• Brollie
    Svar på #145
    Haha, ja den har jag spana i, just den tråden.... kanske ska man lägga upp sig där?
  • Brollie

Man blir verkligen sugen när man ser din hemsida Fe!
    Om du ska ha affären så är det nog ingen omöjlighet att jag hänger på där... åh, blir så inspirerad! Ska tänka och fundera! Åhhh!

• Brollie

Tack, vad bra!
    Ja, känn efter om du hinner... det är inte så svårt, man får sätta sig ner och kolla in det, kan tycka att fl var krångligare i början, innnan man visste vad man skulle titta/läsa.
    Jag vill ha en hemsida, kikar på detta nu, hur man ska gå tillväga. Hur har du gjort Fe, webhotell eller vad?
    Har sålt en mössa till Norrland!
    Hoppas alla får en skön helg i april-vädret!

• Brollie

Ok, pratade med en kompis man, han har hjälpt mig med virusskydd o sånt, för ett tag en så la hela datorn av... han sa att det fanns nåt för 95 kr/året och jag har också hört engångssummor på 250 kr. Så det är helt klart värt att kolla upp, har ingen aning om nåt känner jag, eller vad som ingår osv.

• Brollie
    Mamma barn mössa!IMGP2444.JPGMamma/barn mössor! Hur har helgen varit för alla kreativa?  
  • Brollie

Ja, det blev verkligen kanon muldebaer!

• Brollie

Hej o välkommen Psycoo *annorlunda nick*  ska kolla in din press o hemsida direkt, det är några innan i tråden som jag inte heller hunnit kollat ordentligt!
    Imorgon kommer en kille och hjälper mig med min hemsida! Hoppas det blir bra nu..!

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1