BF 13 jan fler? Del 3
Här fortästter vi att ha kontakt med varnadra vi som va planerade barn den 13 jan el nån gång i jan-08. Tråden tog slut så jag startar en 3:dje nu. Välkomna att skriva och dela med er:)!
Här fortästter vi att ha kontakt med varnadra vi som va planerade barn den 13 jan el nån gång i jan-08. Tråden tog slut så jag startar en 3:dje nu. Välkomna att skriva och dela med er:)!
Hejsan igen!
Jag bara bläddrade runt och hamnade här, såg som sagt ditt nick och blev nyfiken. Sen stämde ju rubriken bra in eftersom jag också fick barn i Januari, inte den 13de precis men det var ju ganska nära iallafall, 7 dagar efter :)
Vinga84; Vad jag har förstått har Vinga fått homeopatmedcin? Hade hon också problem med magen? Vi har ju typ världsproblem här hemma och han har inte blivit bättre av något vi har provat. Mamma däremot var till någon homeopat och fick medicin och hon rekommenderade något som hette "Räddnings droppar". Har du hört talas om dem förrut?
Kram /H
Välkommen heidihoo!
Kul med ännu en! Om du kollar liite längre bak i tråden så har vi skrivit lite info om oss själva :) Kan va kul o läsa så du lär känna oss bättre ;)
Skriv gärna en presentation om dig med vet ja :)
Vinga, min mamma håller på mycket med det alternativa och är helt emot läkare o deras skitsnack (ursäkta)
Vi alla i familjen har gått hos homeopat och jag tycker det funkar myycket bättre än när jag går till nån läkare. Nej jag tycker oxå det är jättejobbigt det här med vaccination. vad ska man göra liksom? Håller helt med dig o känner mig jättekluven.
Xeni: Vad roligt att din mamma håller på med det alternativa. Vad är det exakt hon håller på med? Jätte roligt att se det finns mer människor i Sverige som håller på med detta. Vet hon om de finns någon annan spruta man kan ge barnen då? Kenneths mamma sa att det borde finnas men va inte säker på saken.
Min mamma håller på med zonterapi, taktil massage, healing (som även jag håller på med)
Både hon och jag är väldigt inne på det andliga så tidigare liv, tarot och helaing hör till vardagen ;)
Hon vet inte heller om det finns nån annan spruta man kan ta.
Har ni märkt nåt att era barn kan bli rädda ibland för vissa människor?
Filemon blev rädd för sin farfar för inte så längesen. Men han träffar inte sin farfar så jätteofta plus att han har en hög mörkröst. Kanske därför? Men så idag träffade han sin farmor, de brukar träffas ofta men nu är det några dar sen. När hon började prata med honom så tittade han på henne, sen på mig, sen tillbaks på henne o så började han gråta.
Vet inte om de är i nån "rädd" period nu kanske?
Xeni; Heidi heter jag. Bor i Söderhamn med min sambo Patrik och hans två barn sen tidigare, Alicia 9 och Anton snart 8 och sen har vi våran gemensamma son född 20/1-08. Så vi har tre barn hemma på heltid just nu, kämpigt, men roligt (oftast!).
Ptja, vad skall jag berätta mer?
Har haft det skitjobbigt med sonen eftersom han har haft magproblem från dag 1 i stort sätt. Skrikit många timmar i stort sätt varje dag. Vi vet fortfarande inte vad det beror på, just nu äter han Nutramigen (en ersättning utan komjölk) så får se om det blir bättre nu då.
På fritiden (den lilla jag får nu för tiden!) brukar jag inte göra så mycket, umgås med vänner, läsa böcker, älskar att baka och pyssla är också kul, brukar pyssla mycket med Alicia.
Vad vill ni veta mer? Ni får gärna fråga istället :)
Hänger mest bara med och läser de ni skriver om homeopatmediciner och liknande grejer just nu, men rätt som det är dyker det väl upp någon fråga eller två :)
Kram på er.
Xeni; Jag tror att min son är lite smårädd för väldigt mörkhåriga människor. Han tittar jättelänge först och sen börjar han gråta. Men ibland går det hur bra som helst med såna som e väldigt mörka också. Så jag är inte riktigt säker :)
Xeni: Vinga verkar trivas i många famnar. Hon är så glad bara någon bär omkring på henne. Haha! Hon är en riktigt viljestak själ som skriker o skäller tills hon är högröd i ansiktet och tårarna rinner o rösten skär sig. Sen orkar man inte höra med el så tycker ja synd om henne så då måste ja ta henne en liten stund. Men får så ont i axlarna. Känner även att jag sitter dåligt när jag amma henne för hon lutar sig så mycket. Healing håller min morbror på med oxå min mamma gjorde förut men nu är det andra saker som kommer ivägen. Jag ser o känner o hör de andliga väsen själv...
Vinga84; låter litegrann som Elias, att han helst vill bli buren. Min rygg var paj redan innan och nu är den ännuvärre, eftersom ingenting annat verkar fungera så måste jag ju bära iallafall en liten stund ibland. Det gör såååå ont! Sitter Vinga i babysitter? Vi har en som vibrerar och med en leksaksbåge, den trivs Elias i jättebra, sitter i den flera timmar om dagen.
Välkommen Heidihoo! Om du har problem med ryggen borde du använda bärsjal. Det är i alla fall det jag upplever som bäst för ryggen. Tyngden från barnet fördelas på en större yta än om man bäre med armarna.
Jag tror Hanna är inne i en tillväxtperiod nu. I går ville hon äta oftare än varannan timme.
Tar era barn napp? Hanna tar napp om man är envis. Får hon välja suger hon helst på fingrarna. Hon är hur söt som helst när hon får rätt grepp om tummen! Vi vill hellre att hon använder napp eftersom det är lättare att vänja sig av med napp. Tummen och fingrar finns ju alltid där.
Xeni: Jag har inte märkt att Hanna blir rädd för folk. Hanna är som Vinga, glad så fort någon bär omkring på henne.
Sprattla; Ja, jag har en bärsjal men gillade inte den. Men fick precis mail om att jag kunde få låna en bärsele av en kompis, så nu skall jag prova den istället!!!:)
Min son tar inte napp iallafall. Eller som du säger, om man är envis. Men han spottar ut eller tappar den och blir jätteförbannad. Han snuttar på händerna när han skall sova. Men håller med dig om att det skulle vara skönare om han använde napp faktiskt.