• Anonym (Förtvivlad)

Min dotter knarkar!!!

Fick igår reda på av en kompis mamma till min dotter att hon knarkar. Hon har berättat för kompisen att hon testat hasch och visat kompisen rosa piller som kallas för DMX. (DXM)
    Jag är helt förtvivlad. Dotter bor hos sin pappa för att hon ville inte bo kvar med mig. Hon hyser stort hat mot mig (sin mamma) av olika skäl och kanske det har bidragit till att hon sökt sig till droger. Hon sköter inte skolan och har vandaliserat mitt hus där jag bor ett flertal gånger.
    Hur ska få rätt på situationen? Min dotter är endast 13 år gammal och har spårat ut så mycket man bara kan. Hon har ingen respekt för NÅGON. Går sin egen väl jämt. På måndag ska jag kontakta socialtjänsten i kommunen där hon bor men finns det någon mer man kan göra????

• Svar på tråden Min dotter knarkar!!!
  • Anonym (Förtvivlad)

Hon hatar mig sedan länge och har var självdestruktiv under flera år. När hon hos kurator berättade att hon for illa (hos mig) så blev jag anmäld till socialtjänsten. Hon har dock INTE varit illa hos mig men varit jobbig och inte accepterat sin styvfar. Detta gjorde att hon flyttade till sin pappa (vilket hon ville) trots att jag egentligen var emot det då han är alkoholist, men jag då inte såg någon annan utväg.
    Nu har hon blivit 10ggr värre där, snott hans tabletter (som han säger sig inte använde utan "testade" nån gång och glömt att slänga) och röker hasch, skolkar och vandaliserar både i skolan och mitt hem. (när hon hälsar på sina kompisar som bor nära mig)
    Jag har läst och hört att många hamnar "från askan i elden" när dom sätts i ungdomshem men jag ser idag ingen annan utväg. Jag är rädd att hon knarkar ihjäl sig eller tar en överdos. Hon har psykiska problem (vilket mer eller mindre alla tonåringar har, fast hon har det 100% mer...) och förstår inte själv vad hon gör fel.
    Hon har definitivt någon psykisk "stämpel" men BUP ska precis påbörja sin utredning och efter vad jag upplevt denna helg känner jag att hon måste bort från den miljö hon är i nu, på en gång! Det kan liksom inte bli så mycket värre...

• Merveilleux

Helt allvarligt så skulle DU ha kontaktat soc.jour eller psyk redan nu i helgen. Better safe then sorry...

Och är det så att pappan själv tar tabletterna(även om han säger nej), så bör ju även han genomgå behandling(åtminstone testas). Särskilt om dottern ska fortsätta bo där.

Fixa detta det första du gör imorgon. Tänk inte på något annat än att du måste se till att din dotter blir frisk.

• Anonym (ylva)

dxm fanns som rosa piller förut. det är den nya formen som är pulver, så det är nog dxm pillrena.

Och någon sa att det inte är så behagligt- vilket är mycket induviduellt. vissa blir tokfrälsta medans andra tycker att dom är vidriga. hade hon ett behagligt "förstarus" så är det ju tyvärr ganska troligt att hon testat dom igen.

kan inte säga så mycket mer än att försöka skicka en stöttande kram och iaf. försöka berätta det jag vet om dxm. ja. jag har testat dessa själv en gång i tiden.

Stå på dig!

• Anonym (carpe diem)

Riv upp himmel och jord! Bli en besvärlig mamma man... Rädda din dotter! Och tacka kompismamman som informerade dig!

Koppla in soc/beroendemottagningen det fortaste du kan! Ring Maria ungdom i Stockholm som är landets största vårdinrättning för ungdomar med missbruksproblem! Rådgör med dem! Tel: 08 - 672 45 00

Lycka till!

• Anonym (ja)

ja för din dotters skull kontakta soc, och säg att detta är brådskande.
    din dotter må hata dig nu och då men i framtiden, när hon mognat och förstår lite mer på denna värld kommer hon tacka dig!
    håller hennes kompisar på med sånt, borde du kontakta deras föräldrar också! ungdomar ljuger så bra och föräldrarna tror oftast på vad ungarna säger.. men de är oftast inte s fina som föräldrarna tror. tyvärr.
    gör ditt och hjälp din dotter!
    lycka till!!

• Anonym

Hallå TS, hur har det gått? Får du rätsida på din dotter?

• Anonym (saga)

har inte läst hela tråden, men tillräckligt. Jag talar ur egen erfarenhet.
    Då jag själv var ett bråkigt barn/tonåring. Jag började med hasch, tabletter oftast benzo(lugnade tabletter)..därifrån gick det fort.amfetamin, extasy, morfin, kokain, lsd, svampar...allt.
    Din dotter behöver dig..anledningen till att hon beteer sig som hon gör är för att få din uppmärksamhet(när det gäller vandalisering).Ta henne ur allt,flytta upp till norrländska skogar i urskogen...
    Om det är din sambo...flytta isär, ta hem henne...va bara du och hon...prata, stöd, bort från alla från detta umgänge! Kan det kanske vara så att hon vill bo hos pappa för att han kanske inte har samma koll? kanske får göra mer hyss?
    Var där...var där..försvinn inte från hennes liv.tvinga dig in på henne....oavsett vad hon vill...för hon VILL!!!!
    Lever med en f.d heronist. Jag lovar att våra tidigare val i livet har förstört mycket. Min sambo går nu på medecin som han kommer att få göra resten av hans liv.
    sjukpensionär vid 29 års ålder...aldrig haft ett arbete...4 konstaterade överdoser..med tur..
    Det finns ingen annnan lösning, än ta med dig din flicka och flytta..flytta bort från umgånget...långt.Förstår om jobb och sambo står ivägen..men tänk på att de är det värt.

• el skåpet

Anonym (Förtvivlad) skrev 2008-02-17 21:17:33 följande:

Hon hatar mig sedan länge och har var självdestruktiv under flera år.
    Hur kommer det sig att hon hatar dig?
  • Anonym (carpe diem)
    Svar på #18
    Det är inte säkert att hon hatar dig på djupet - däremot har hon en begynnande förälskelse i droger som du har svårt att konkurrera med!
  • el skåpet

Anonym (carpe diem) skrev 2008-02-23 01:35:21 följande:

Svar på #18Det är inte säkert att hon hatar dig på djupet
    det finns en hel del väldigt skruvade föräldrar, det kan vara ett helvete och vara barn till dem. nu menar jag inte att TS är detta men ett hat kommer inte bara så där. det finns alltid anledningar
Svar på tråden Min dotter knarkar!!!