• Anonym

hjärnhinneinflammation

Finns det någon som vet något om hjärnhinneinflammation?

Hur snabbt blir man sämmre efter att huvudvärken kommer? Vad är prognosen?

• Svar på tråden hjärnhinneinflammation
  • Silence is golden
    Anonym skrev 2008-02-19 16:50:36 följande:
    Finns det någon som vet något om hjärnhinneinflammation?Hur snabbt blir man sämmre efter att huvudvärken kommer? Vad är prognosen?
    Det finns ju olika grade av hjärnhinneinflamamtion.Tyvärr så har jag (en anhörig gäller det) bara dåliga nyheter.Vill ej skriva mer i tråden.
    Ett vackert skal är inte allt
  • Anonym

Någon annan? Det gäller en svägerska som är på väg till sjukhuset.

• MrsQ

Jag hade hjärnhinneinflammation (virus) förra vintern.
    Men det aknske är inflammation som orsakas av bakterier som du undrar över!?

• Silence is golden

Kan du inte vänta och se vad hon får för diagnos? Bättre än att spekulera.Då det finns två sorters meningit.

• Silence is golden
    MrsQ skrev 2008-02-19 16:58:46 följande:
    Jag hade hjärnhinneinflammation (virus) förra vintern.Men det aknske är inflammation som orsakas av bakterier som du undrar över!?
    Min far avled i bakteriek meningit.
  • Silence is golden
    Silence is golden skrev 2008-02-19 16:59:47 följande:
    Min far avled i bakteriek meningit.
    b a k t e r i e l l
  • Anonym

Jag vet att det finns två typer. Jag vet inte vilken det handlar om, om det ens är någon av dem.

Hon har haft huvudvärk sedan i fredags ca, och varit trött. Nu hade lymfkörtlarna svällt och hon kände sig illamående.

Jag väntar givetvis på vad de säger på sjukhuset, men är orolig och skrev därför tråden.

• MrsQ

Silence is golden; Jag beklagar. Jag var jätteorolig att det var bakteriell jag hade men jag hade tur.

• Anonym

Min mor fick en hjärnhinne inflammation, hon klarade sig men blev förlamad i helva kroppen. Blev bättre med rehab men kan fortfarande inte gå ordentligt utan tar sig fram med permobil.

hoppas det går bra för henne!

Svar på tråden hjärnhinneinflammation