• UngMorsa

Bröstförstoring och/eller lyft, någon?

Jag vill gärna komma i kontakt med andra som har gjort bröstförstoring eller/ och lyft.
    Jag är nästan 100 % säker på att jag ska göra det.
    Har precis ammat klart min 2:a barn och är fruktansvärt missnöjd med mina bröst.
    Jag har funderat på det sen jag slutade amma min son för snart 3 år sen och nu har jag börjat kolla på olika kliniker.
    Jag bor 7 mil söder om Sthlm och vill gärna hitta en klinik där.

Har du gjort? Hur blev resultatet, hur mådde du efteråt, vad gick det hela på,mm
    Ska du göra? jhur har du blivit bemött, vad har du för förväntingar och hur mycket ska du lägga in?

Hör gärna av er!

• Svar på tråden Bröstförstoring och/eller lyft, någon?
  • JooCee

Har du gjort? Förstoring efter amning
    Hur blev resultatet, hur mådde du efteråt. Resultatet blev jätte bra, ser naturligt och fint ut. Jag  mådde bra direkt när jag vaknade, men visst gör det ont.
    vad gick det hela på. 33 000

Jag gjorde mina hos plastikkirurggruen.se i stockholm, hade en kvinnlig kirurg (gabriella sellman). 325cc la jag in och har i dag en stor c-kupa

• UngMorsa
    JooCee skrev 2008-02-20 11:20:58 följande:
    Har du gjort? Förstoring efter amningHur blev resultatet, hur mådde du efteråt. Resultatet blev jätte bra, ser naturligt och fint ut. Jag  mådde bra direkt när jag vaknade, men visst gör det ont.vad gick det hela på. 33 000Jag gjorde mina hos plastikkirurggruen.se i stockholm, hade en kvinnlig kirurg (gabriella sellman). 325cc la jag in och har i dag en stor c-kupa
    Behövde du göra något lyft?
    Jag tycker själv inte att mina bröst hänger så jätte mycket så jag hoppas att det kanske räcker med att lägga in.
    Hur lång tid tog det för dig att bli återhämtad?
  • JooCee
    UngMorsa skrev 2008-02-20 11:23:16 följande:
    Behövde du göra något lyft?Jag tycker själv inte att mina bröst hänger så jätte mycket så jag hoppas att det kanske räcker med att lägga in. Hur lång tid tog det för dig att bli återhämtad?
    Jag behövde inte lyfta, det räckte med att fylla ut. Boka en konsultation så kommer du få veta om du behöver lyfta eller ej. Man ska nog helst vänta nästan ett år efter avslutat amning för att vara på den säkra sidan.

Jag återhämtade mig från det värsta på några dagar men helt totalt så tar det nog ett par månader.
  • jarovean

Jag gjorde min förstoring på Läkarhuset i Uppsala.
    Läkaren är JÄTTEDUKTIG, jättetrevlig personal o håller priserna på en "vettig" nivå.
    Men om du vill ha jättebröst bröst så ska du gå någon annanstans, hon gör bara "naturligt" stora bröst.
    Jag vart jätte nöjd!! Gick från -AAA till ca C.

• JooCee
    jarovean skrev 2008-02-20 11:27:09 följande:
    Jag gjorde min förstoring på Läkarhuset i Uppsala.Läkaren är JÄTTEDUKTIG, jättetrevlig personal o håller priserna på en "vettig" nivå. Men om du vill ha jättebröst bröst så ska du gå någon annanstans, hon gör bara "naturligt" stora bröst. Jag vart jätte nöjd!! Gick från -AAA till ca C.
    mm samma på plastikkirurggruppen.. hon gör inte stora tuttisar och dom har en helt ok prisnivå.

Däremot så kommer jag förmodligen att ta mig till Norge nästa gång jag ska göra om tuttisarna, efter nästa barn eller så. Mycket billigare där!
  • jarovean

Är det?? För jag hoppas få flera barn o när jag fött färdigt så kommer jag absolut fixa till igen ;)
    Måste säga att det är bland det bästa jag gjort för mig själv. Så kul o känna sig snygg fastän man står näck framför en spegel...
    Var i Norge, vet du?

JooCee skrev 2008-02-20 11:29:48 följande:
    mm samma på plastikkirurggruppen.. hon gör inte stora tuttisar och dom har en helt ok prisnivå.Däremot så kommer jag förmodligen att ta mig till Norge nästa gång jag ska göra om tuttisarna, efter nästa barn eller så. Mycket billigare där!
  • JooCee
    jarovean skrev 2008-02-20 11:32:30 följande:
    Är det?? För jag hoppas få flera barn o när jag fött färdigt så kommer jag absolut fixa till igen ;)Måste säga att det är bland det bästa jag gjort för mig själv. Så kul o känna sig snygg fastän man står näck framför en spegel...Var i Norge, vet du?
    Ja visst är det härligt! =) Jag tänker inte ens på mina bröst längre, dom bara är där och jag är nöjd. Tidigare så tänkte jag på dem hela tiden!
  • UngMorsa

Låter underbart,är precis så jag också vill känna mig.
    Visst jag har inte super små bröst, ca normal B men dom ser ju inte precis ut som dom gjorde innan barnen
    Jag är rätt lång. 177 cm så jag vill ha lite större bröst, ca D. Skulle nog inte se så speciellt stort ut på mig iaf. Hade det nu när jag ammade och det såg helt naturligt ut.

• Twyla

Hej, här kommer en hel del tankar och frågor...

Finns det några biverkningar efter operationen? Har läst någonstans om någon som förlorade nästan all känsel i bröstvårtorna efter sin förstoring. Det skulle jag verkligen inte vilja. Mina "orgasmkatalysatorer" är mycket viktiga för mig, dvs jag vill verkligen inte förlora känseln i bröstvårtorna.

Hur lång tid värker det mycket efter operationen?

Kan man amma med förstorade bröst? Önskar mig 2-3 barn till.

Har tänkt på bröstförstoring sedan jag slutade amma andra barnet. Har 70/75 AA/A i bröststrl, men är ganska kort och smal (BMI 20) så C skulle räcka bra.

Har också funderat på vilket dagens kvinnoideal för unga tjejer är och tänkt att kanske det kan vara bra med småbröstade unga kvinnor för att visa att en del ser ut så och det är OK (all shapes...). Man ger ju en viss signal till omgivningen med sina val. Tycker personligen att man borde duga som man är - det yttre är en bisak och det inre är viktigare. Min man gifte sig inte med mig pga att jag hade stora bröst och tur är väl det... Det är kanske inte heller mig det är fel på om jag tycker att jag har för små bröst utan dagens skönhetsideal (Män gillar storbröstade kvinnor??). Har blivit uppfostrad att vara nöjd med det yttre som jag har.

M a o lutar det för tillfället mot att inte göra bröstförstoring men inte vet jag vad jag tänker efter det sista barnet då jag just slutat amma och har tomma bucklor upptill på mina kläder...

Ha det bra!

Twyla

• jarovean

Känseln försvann för mig i några månader innan nerverna hittat tillbaka ordentligt.
    Riktigt ont hade jag de första 3 dagarna, men jag in under bröstmuskeln o det gör ondare, fast man får med sig tillräckligt med smärtstillande hem.
    Amma efteråt kan man absolut.
    Tycker man ska göra som man känner. Själv var jag en vanlig B tills efter barnet bli en -AAA. Fanns knappt inte en enda bh som passade,(bara i specialaffärer) ännu svårare att hitta bikini (hade alltid extra inlägg till dom minsta). Så för mig så handlade det inte om nåt kvinnoideaktänkande utan att överhuvudtaget få lov att känna mig som kvinna!!
    Fast jag tycker inte är det är något fel alls om man vill göra dom större fast man har vanliga heller...

• Twyla
    Svar på #15
    Hej!

Tack för svar! Bra att veta! Det skulle nog bli för mig också att ha dem inopererade under bröstmuskeln, tror jag. Otrevligt att brösten kan bli så mycket mindre efter avslutad amning...

Ha det bra!
    Twyla
  • TezzW

Jag har opererat mig (bakom bröstmuskeln 400 cl fråan - A till C) men det var 2002 innan jag fått barn, är det någon som har erfarenhet om man behöver operera om sig efter man har ammat med inlägg eller kommer de behålla samma fin form och hållning efteråt?

• UngMorsa

Tack för alla bra svar och inlägg.
    Jag håller med jarovean, är samma för mig.
    Visst jag har inte -AAA men mina bröst är betydligt mindre nu än innan amning av 2 st kids.. Jag är lång också, 177 cm så på mig ser brösten ännu mindre ut än vad dom kanske skulle göra på någon som är 160cm.

Jag har iaf bestämt mig för  Strandkliniken. Kommer bli ca 500 cc och ovanför bröstmuskeln. Tror jag iaf Är fortfarande lite velande. Ska boka tid för konsulationsmöte snart.

• tuttan1

Vart i Norge o vad är priset där . Gjör hon inte D storlek i uppsala är det kliniken som gick som serie på tv där Anna Book minskade sina bröst?

Svar på tråden Bröstförstoring och/eller lyft, någon?