Inlägg från: Anonym (ut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ut)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Esmiso skrev 2008-03-29 13:51:19 följande:
    ut: Kom dessa känselbortfall etc med en gång efter op eller senare?Ja, man får ju lite kalla fötter sas när man läser sånt, men alt för mig är att vara sjukt missnöjd med min kropp, så att jag inte ens kan tänka mig att gå i bikini i sommar
    de kom på en gång efter operationen, men har minskat/ökat lite fram och tillbaka, men det har alltid minst varit 5cm i diameter
    Esmiso skrev 2008-03-29 13:52:08 följande:
    ut: Var dessa saker vanligare med "äldre" ilägg eller är det fortfarande lika vanligt?
    nej det är inte för att det är äldre inlägg, utan det är utav själva ingreppet liksom. Precis som tjejen skrev ovan så kan man ju få det vid andra ingrepp också.

Förstår att man vill ha det, jag var också jättemissnöjd med mina obefintliga bröst, och de lär väl inte bli så snygga nu efter heller direkt... men det är värt det ändå. Just känslan när man tar på dem, att ta på ett par mjuka bröst istället för detta längtar jag efter
  • Anonym (ut)

inte vad min läkare sa i alla fall (den jag har nu går på ett annat ställe denna gången), hon tog det mest med en klackspark att "det är sånt som händer", de ser väl det mer än vad man själv hör talas om det. Ska till Plastikkirurggruppen denna gång, och satte in dem på kirurgcentrum

Esmiso skrev 2008-03-29 20:29:12 följande:
    jo, jag förstår det! Finns det så att vissa är i riskzon att drabbas oftare än andra av detta?
  • Anonym (ut)

Nej, de tar bara 10.000. På de andra klinikerna jag kollat med, över hela sverige, så tar de 20.000 för uttag.

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 21:15:45 följande:
    Får du betala mycket för uttagingen av inläggen?
  • Anonym (ut)

Mmm, det är orättvist sånt.
    Det är klart att du ska skaffa dem om du tror att de kommer ge dig en bättre livskvalite, absolut! Men det är också viktigt att tänka på vad det för med sig, det är ingen quick fix... förr eller senare är det dags igen, och det finns nackdelar och komplikationer, men om det fortfarande är värt det även om du skulle drabbas av dessa, så är det klart att du ska göra det.
    Det viktiga är ju att du mår bra!

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 21:24:34 följande:
    Saken är ju den va att jag kommer bli helt platt när jag ammat min andra... Min syster har jättefina naturligt stora bröst, men inte jag
  • Anonym (ut)

visst är det jobbigt! man blir galen ibland... 

Anonym skrev 2008-03-29 21:27:24 följande:
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 10:53:17 följande:Är det därför det kliar. Det kan driva mig till vansinne..... man vet inte hur man ska göra för att det ska försvinna. frågade inte min läkare för det kom inte i samband med operationen.
  • Anonym (ut)

Alltså min man älskar ju dom, tycker väl att dom kunde vara lite mjukare, men jag har ju ändå flytande silikon. För mig känns det onaturligt dels för känselbortfallet, och dels för att det känns att det inte är bara mitt bröst han håller i, eller när han ligger på mig tex så känns det som om nånting ligger emellan oss. Som det faktiskt gör...

Är skraj för hur mina kommer se ut sen, det tar 6 månader för skinnet att återhämta sig...

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 21:32:29 följande:
    Jo, jag har redan bestämt mig i stort sett. Har haft sånna här fuskinlägg i bh:n, känner mig så snygg och sexig som innan amning och så  Känns dom mycket onaturliga? Även fast man har push up så hänger dom ändå... Blää
  • Anonym (ut)

Just kapselbildning drabbar 5-10% av de som genomgår en operation

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 23:19:37 följande:
    fy fan Hur vanligt är det med komplikationer. Statestik? Typ en på hundra, en på 50 osv?
  • Anonym (ut)

"Kapselbildning är en onaturligt kraftig ärrbildning runt implantatet (ett försök av kroppen att kapsla in det kroppsfrämmande materialet). Kapselbildningen är inte farlig för hälsan men är smärtsam, och bröstet känns onaturligt och står rakt ut i alla kroppslägen (t.o.m. i liggande ställning).
    Tillståndet åtgärdas i narkos med uttagande av implantatet, genomskärande av kapseln och återinsättande av implantatet. Kapselbildning drabbade till för cirka tio år sedan ofta var fjärde, och enligt vissa vetenskapliga rapporter, t.o.m. varannan patient som genomgick kosmetisk bröstförstoring. Med moderna implantat och modern operationsteknik (bl.a mycket noggrann blodstillning med fiberoptiskt ljus som hjälpmedel) har risken för kapselbildning sjunkit betydligt. Enligt olika färska vetenskapliga rapporter kan man räkna med att minst 5-10 % av patienterna drabbas av kapselbildning vid användande av silikonimplantat. Vid cohesiveimplantat har kapselbildning angivits till 10% i en studie 2004 och senast till 4.8% (juni-05, Akademikliniken, Stockholm)"

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-30 10:42:48 följande:
    Är det att kroppen stöter ifrån inlägget och det bildas vätska eller?
  • Anonym (ut)

Alltså när jag var 20-22 så tyckte jag att det var värt det, men nu när man är 28 så... ja... alltså jag kan ju inte säga att jag ÅNGRAR det, men hade jag kunnat göra om valet så hade jag inte opererat mig. Det är dumt att lägga sig under kniven för en sån sak. Men det är ju svårt att veta vad man känner innan man faktiskt har gjort det. Som jag sagt innan, japp jag har verkligen jättesnygga bröst nu, men för mig är det inte värt det! Jag vill känna när min partner tar på dem, vill inte att det ska göra ont när jag ligger på hans mage eller när han kramar mig, vill inte se ut som en bimbo i bikini, och vill inte behöva göra fler operationer med risk för fler komplikationer. Men hade du frågat mig när jag var 21 så hade jag nog svarat annorlunda. Då tänkte jag inte så långt förutom att det var viktigt att vara snygg i ett linne, eller ha snygga bröst (definitionen av snygga bröst var annorlunda för mig då)

Anonym (:)) skrev 2008-04-02 12:02:51 följande:
    Vad är egentligen bäst? Koksalt eller geléhallon? Har hört så många för- och nackdelar med de båda...Är det någon som hört någonting eller känner någon som opererat sig hod proforma kliniken?Ska beställa tid idag men jag blir lite avskräckt när jag hör er berätta om känselbortfall och att det inte känns "bra" när någon tar på dem mm...Alla vill ju såklart att operationen ska ske utan komplikationer och få negativa konsekvenser...Ni som opererat er? Är det värt komplikationsrisken?Vill ju så gärna operera mig! Är verkligen trött på min a kupa...
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??