Inlägg från: Anonym (ut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ut)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Anonym (ska skaffa) skrev 2008-04-30 06:30:51 följande:

Anonym (Mee) skrev 2008-04-28 18:41:29 följande:Varför skulle man inte få sola å bada månaderna efter? Så fort op.ärret ha läkt kan du göra de ju.
    Du får inte sola/bada på 5 veckor efter operationen.
  • Anonym (ut)

Max o Zekes mamma skrev 2008-04-30 08:19:26 följande:

Ni som bor i sthlm,vart har ni gjort era?Akademikliniken?plastikkirurg grp?Vem op?mvh Maria
    Gjorde på kirurgcentrum och ska göra nästa op på tisdag på plastikkirurgigruppen
  • Anonym (ut)

Anonym (Plankan) skrev 2008-04-30 20:18:37 följande:

Hej, nu undrar jag hur det ser ut o ha runda gelehallon, jag blev rek. droppformade nämligen för att jag vär platt upptill nu. Lite nyfiken bara, vilken skillnad det kan bli?
    om du är platt upptill så är det risk annars att det blir som bollar om du inte har nått som jämnar ut det eller hur man ska förklara...
  • Anonym (ut)

Anonym (platt) skrev 2008-05-01 19:17:03 följande:

Nu efter mitt tredje barn vill jag också skaffa bröst. Alltid haft små (a-kupa) och alltid känt mig så opropotionerlig. Är nästan 180 cm lång och 75 kg. Vill känna mig lite kvinnlig. Det som gjort att jag verkligen bestämt mig är att när jag ammat mina barn och haft c-kupa pga mjölken, det har varit den kroppsligt bästa tiden i mitt liv! Har känt mig så fin, haft tajta toppar och lite urringat. Kvinna helt enkelt.Bor jättelångt ifrån kliniker, undrar nu vart man ska vända sig? Först måste man på någon slags konsultation gissar jag? Då blir det två långresor. Får man flyga direkt efter operation sedan eller måste man stanna över natten någonstans?Vad kostar det på ett ungefär? Och hur vet man form, storlek osv, får man hjälp av kirurgen, eller måste man "ta reda på allt själv"?
    Du kan ta konsultation via telefon och maila bilder på de flesta kliniker.
    Du stannar över natt och får åka hem dagen efter. Man är ofta lite groggy så det är bra om man kan få hjälp hem om du kan ha med dig någon.
    Du kan räkna med en kostnad på mellan 30-40 tkr.
    Du får vägledning av kirurgen, och du kan även kika in på plastikkirurgiforum.se där finns massa info också om du kan hitta tjejer som har de olika sorters implantaten (det hänger ju lite på vilket resultat du är ute efter vad du ska använda för implantat.)
  • Anonym (ut)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-02 11:43:39 följande:

Anonym (Fjäril) skrev 2008-05-02 10:14:01 följande:Gabriella Sellman ska op. mig. När ska du op. dig?
    Henne ska jag också ha, på tisdag.
  • Anonym (ut)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-02 13:51:08 följande:

Jag är 1.62 och väger 55kg och nu börjar jag fundera på om inte 375cc blir förstort på mig. Jag har en b-kupa idag och jag vill absolut inte att dom blir förstora. Det var ju jätte-svårt att bestämma sig på konsultationen, jag såg typ ingen skillnad på dom. Hjälp!!
    Det låter ju lite stort i så fall.
    jag hade akupa, lade in 225 och fick c kupa (54 kg 181cm)
  • Anonym (ut)
    WilliamSofia skrev 2008-05-02 15:44:56 följande:
    Ja typ så sa han,en helkropp så man kan se vilken storlek man vill ha.I Falun.
    När jag skaffade mina så bestämde vi också efter bilder! På operationsdagen dessutom... han kom in med en liten ask med massa baywatchbilder, slitztjejer etc och så var det att peka på vad man ville ha... kändes inte så bra! men förvisso blev resultatet jättebra, men ändå!
  • Anonym (ut)

Anonym (Fjäril) skrev 2008-05-02 18:26:53 följande:

Ta med dig en bok eller tidning, de har tv på rummet men det kan hända att du får dela med någon. När jag låg inne för OP sist så fick man ingen riktig mat, de serverar bara smörgåsar... Lite trisst, jag var jätte hungrig efter OP och smörgås ville man inte ha till lunch och middag *s*... Men annars är personalen jättebra och trevliga...Lycka till nuAnonym (ut) skrev 2008-05-02 11:59:32 följande:
    Åh tack för tipset! Ja jag får ju åka hem samma dag om man mår bra så det känns skönt! Jag har med mig egen mat då jag är glutenallergiker så jag ska ta smaskigt med mig

Du en annan sak, jag har bara varit i entrén och på Gabriellas kontor, och det känns ju inte så sjukhus-aktigt där, är det mer sjukhusaktigt inne i de andra lokalerna? På det andra stället jag op mig så var det väldigt clean design och kändes verkligen som sjukhusmiljö...

Lycka till du också! Du måste skriva när du är klar!
  • Anonym (ut)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-02 18:42:21 följande:

Jag läste på ett annat forum att det var en patient som dog under en operation, på plastikkirurggruppen, vet ni nåt om det? Jag har mailat Gabriella för att fråga vad det vad som hände, men hon har nog tagit helg nu. Usch, jag blev orolig nu
    Det var en kvinna, tror hon var typ 46år som dog. Det var Dr Stark som op och hon har inte blivit fälld för något. Det kan ju vara olyckliga omständigheter, att hon inte följt föreskrifter innan etc.?
    Kan du inte skriva här sen vad du får för svar?
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??