Anonym (platt) skrev 2008-05-01 19:17:03 följande:
Nu efter mitt tredje barn vill jag också skaffa bröst. Alltid haft små (a-kupa) och alltid känt mig så opropotionerlig. Är nästan 180 cm lång och 75 kg. Vill känna mig lite kvinnlig. Det som gjort att jag verkligen bestämt mig är att när jag ammat mina barn och haft c-kupa pga mjölken, det har varit den kroppsligt bästa tiden i mitt liv! Har känt mig så fin, haft tajta toppar och lite urringat. Kvinna helt enkelt.Bor jättelångt ifrån kliniker, undrar nu vart man ska vända sig? Först måste man på någon slags konsultation gissar jag? Då blir det två långresor. Får man flyga direkt efter operation sedan eller måste man stanna över natten någonstans?Vad kostar det på ett ungefär? Och hur vet man form, storlek osv, får man hjälp av kirurgen, eller måste man "ta reda på allt själv"?
Du kan ta konsultation via telefon och maila bilder på de flesta kliniker.
Du stannar över natt och får åka hem dagen efter. Man är ofta lite groggy så det är bra om man kan få hjälp hem om du kan ha med dig någon.
Du kan räkna med en kostnad på mellan 30-40 tkr.
Du får vägledning av kirurgen, och du kan även kika in på
plastikkirurgiforum.se där finns massa info också om du kan hitta tjejer som har de olika sorters implantaten (det hänger ju lite på vilket resultat du är ute efter vad du ska använda för implantat.)