Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Empo

Få en godare lukt i huset?? Tips tack!

Vi flyttade in i vårt underbara hus i november. Men den lukt som fanns då vi var och kolla på det finns fortfarande kvar och jag tål den bara inte sedan jag blev gravid!!
    Jag vill att det ska lukta fräscht och gott!
    Någon som har tips på hur man kan få bort en gammal lukt?
    Har testat med såpa på elementen men det fungerade inte..

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!
  • Marlene B
    colubrid skrev 2008-02-21 12:10:59 följande:
    har hört nämnas dom där yankee candle, nån som har länk?
    www.amorina.se
  • Amrit

I lägenheten vi flyttade in i för drygt tre år sedan hade det innan oss bott ett kedjerökande par. Trots att man totalrenoverade, målade med spärrskikt, bytte golv you name it så var det en unken dålig lukt kvar. Vi hade sådana oljelampor som jag ser att folk rekommenderat och körde dem flera veckor i sträck och då blev det bättre, idag luktar den av oss och det är en trevlig lukt
    Kan tipsa om Haga doftolja med lukt av gröna äpplen, grymt härlig doft!

• Empo

Vi har bytt rör och golvet tål inte vatten
    Får testa detta med lukt i glasgrejer.. Var hittar man sådana?
    Tack för era svar!

• Empo
    CloudBerry skrev 2008-02-21 12:10:04 följande:
    Köp ett Yankee Candle Large Jar, då har du underbar doft i 150 timmar.
    Oj, hann inte se alla andra svar när jag svarade..

Vars finns denna produkt? Pris?
  • Marlene B
    Empo skrev 2008-02-21 12:23:51 följande:
    Oj, hann inte se alla andra svar när jag svarade.. Vars finns denna produkt? Pris?
    202 kronor om du köper månadens doft på amorina, ord. är 270 kr. Kanske låter dyrt men det luktar mycket godare än billigare ljus och är väldigt mycket drygare
  • Mrs USA

Ja visst gör den det, men det händer ju inte på en vecka direkt och det medlet var helt ofarligt och det luktade inte så mkt utan neutraliserade bara de dåliga lukterna!

• Marlene B

Det finns ju billigare ljus i mindre storlekar men jag föredrar den som räcker längst

• Marlene B
    Mrs USA skrev 2008-02-21 12:34:50 följande:
    Ja visst gör den det, men det händer ju inte på en vecka direkt och det medlet var helt ofarligt och det luktade inte så mkt utan neutraliserade bara de dåliga lukterna!
    Okej, jag då förstår jag
  • johannaringer

Finns på Maxi och Coop och liknande. Står bland städsakerna.

Empo skrev 2008-02-21 12:17:46 följande:
    Vi har bytt rör och golvet tål inte vatten Får testa detta med lukt i glasgrejer.. Var hittar man sådana?Tack för era svar!
  • Empo
    johannaringer skrev 2008-02-21 14:00:26 följande:
    Finns på Maxi och Coop och liknande. Står bland städsakerna.
    Tack!
    Har just vaskat lite försiktigt och tänt doftljus (jordgubb) i hela huset.. Så lite bättre känns det!
Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!