• Empo

Få en godare lukt i huset?? Tips tack!

Vi flyttade in i vårt underbara hus i november. Men den lukt som fanns då vi var och kolla på det finns fortfarande kvar och jag tål den bara inte sedan jag blev gravid!!
    Jag vill att det ska lukta fräscht och gott!
    Någon som har tips på hur man kan få bort en gammal lukt?
    Har testat med såpa på elementen men det fungerade inte..

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!
  • Freiya
    Empo skrev 2008-03-02 12:22:21 följande:
       Ska testa det.Det lustiga är att INGEN annan känner någon konstig lukt.. Bara jag.Men när min syster var gravid kände hon att det luktade mögel i deras källare och ja, alla dumförklarade henne. Men nog var det alltid så nog.. Kanske släktdrag?
    va bra. passa på att ta en sväng i källaren och leta efter mögel :)
    man blir ju känslig mot olika saker när man är gravid. många, säkert dom flesta, blir extra känsliga mot konstiga lukter!
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Mrs Vader

Jag har små "luktagott"-kulor i dammsugarpåsen. Då luktar det fräsch men inte så stark varje gång man dammsuger.

• Wavva

hahaha visst var jag rolig när jag inte orkade kolla stavningen...(tyckte det såg bra ut i datorn med den stavningen)men gott luktar den, inte som en knarkare precis...
    KÖP DEN!!!!Clean Cotton till väggkontakten. Vi har kattlåda och dessutom luktar det lite fukt i gillestugan ibland och den fräschar till lukten bra. Come on- do it!

• Mamma till Tobias

mitt tips skulle vara att ha ett fönster öppet hela tiden..

• Else

Ni som verkar kunna det här, vad är yankee candle, clean cotton? Till kontakten? Hur länge räcker en sån, de är ju ändå rätt dyra. Men om så många gillar den doften kanske det är värt ett försök. Kan man "stänga av" den om t.ex. vill tända ett doftljus? Jag är ju såld på doftljusen från partylight. Så jag vill ju inte välja antingen eller

• Else

Nu vi ändå är inne på lustiga stavningar - Partylite

• Themis

Köp goda handgjorda tvålar från LUSH (finns i Stockholm eller för all del London t ex om nån ska dit), de luktar mycket när de är färska och kan fylla ett helt badrum med ljuvlig frukt- eller citrusdoft. Vi la in såna i badrummen vid lägenhetsvisningen och det var inte till vår nackdel tror jag.

• Empo

Mamma till Tobias skrev 2008-03-02 22:47:44 följande:
    mitt tips skulle vara att ha ett fönster öppet hela tiden..
    Njae.. Det är ju inte precis gratis med värme när man bor i hus.
  • Mamma till Tobias
    Empo skrev 2008-03-02 22:57:24 följande:

Njae.. Det är ju inte precis gratis med värme när man bor i hus.
    Bor du i sthlm?

I gamla stan har de "riktiga" doftljus. Väldigt dyra, men de luktar riktigt mycket och gott.

Finns det nått som heter luftrenare?
  • Mamma till Tobias

Det ska stå... Finns det inte något som renar luften, typ luftrenare?

Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!