• Une

Mammalediga i Örebro

Här samlas vi mammor i Örebro som vill prata om allt mellan himmel och jord...

Välkommen!

• Svar på tråden Mammalediga i Örebro
  • helma

Goder morgon på er

Une> segt att vara ensam, är det ofta så eller bara någon gång ibland?? Tänderna vad spännande Vi har trott att det varit på gång flera gånger här men näpp inte då... så hon förblir nog ett litet tandlöst troll

Mozart> Fy skrutton då magen inte fungerar som den ska eller fungerar för mycket, bland det som kan göra en emligast jueh

Kulan> Neh hittade inte måttbanden alls, jättemysko så fick gå och hämta ett annat i min sykista....

Här blir det också en långpromenad om en stund, måste bara packa ihop lite fler paket som ska iväg ... tråkigt :-/

Sedan kommer sambon hem tidigt i em så då ska jag passa på att göra storkok till lilla odjuret. Hittade spännande saker i affären igår, kålrot, persiljerot, hallon, kiwi och ananas bland annat... Hittade dock ingen jordärtskocka å det som lilla Bus tycker är mums... Nåja...

• Kulan07

Såg att det är skidskytte kl 10 måste kolla på det innan vi beger oss ut

• helma

~håller på och städar~ hittade en hel drös med ean koder till barnmatsburkar, är det någon av er som samlar?? Vägrar själv nämligen köpa mer av dem sedan jag insett hur lite frukt det är i mången fruktpuré och Nestlé förklarat att burkarna kan heta vad som helst det har inget med innehållet att göra - smaken avgör...

• Mozarts Nachtmusik

uu mår kass i magen, sambon får vabba o ja ligger däckad =(
    ska prova soppa snart.
    gjorde nån kycklingsås till liten igår =)

helma > helt klart smidigt o göra frukt/mat själv..

oh , en positiv sak, får löneförhöjning från 1/3 *hejja mej*

julmust is the shit!
  • Kulan07
    Helma: Jag samlar streckkoder, här äts inte mammas mat Gjorde mig till igår men det kom snabbt ut. Han har ju inte lärt sig att han måste tugga heller så det är smidigt med burkmaten, kräks om det är med bitar i, har provat flera gånger men samma visa.

Mozart: Fy va trist med magen, hoppas resten av familjen slipper.
  • helma

Mozart> Inte helt fel med lite extra dinerosar i plånboken - grattis

Kulan> Då lägger jag mina små koder här i en hög så kan du få dem vid tillfälle. Stavmixer är underbart annars för då blir det väldigt slätt? ... Min raring är lite kräsen så det ska vara smör i maten samt kryddat - dvs inte salt utan färska örtkryddor och vitlök

• Kulan07
    helma skrev 2008-02-28 14:29:41 följande:
    Mozart> Inte helt fel med lite extra dinerosar i plånboken - grattis Kulan> Då lägger jag mina små koder här i en hög så kan du få dem vid tillfälle. Stavmixer är underbart annars för då blir det väldigt slätt? ... Min raring är lite kräsen så det ska vara smör i maten samt kryddat - dvs inte salt utan färska örtkryddor och vitlök
    Helma: Man tackar
    Har en stavmixer, men verkar som han inte gillar min mat, eller har nån tips på bra recept, han gillar allt med pasta, på burk iaf Flört
  • Une

Här har vi precis börjat med smakisar. Förra tors. började vi och då fick E potatis. Det var smaskens... I tis. började vi med palsternacka och det är bläää. Ska testa morot till helgen...

Jag har tänkt att göra maten själv. Det blir så dyrt och så mycket sopor med burkarna... Hoppas bara att min mat får mvg...

Min man har varit borta en hel del efter jul. Det har varit fullt upp för dem på firman, men det ska lugna ner sig efter påsk. Tror att de räknar med 50 bortanätter/år.

• helma

Une> Palsternacka var också blä här, fast det var storasysters favorit. Men det är ganska gott om man blandar i mos. Akta dig för morötterna bara, jag var inte på det klara att det tydligen är "stoppande" och jag har iaf en liten Loppa som är hård i magen jämt så blev katastrof här.

Ajdå en dag i veckan om man slår ut det hela, fast gissar att du inte lär bli trött på honom

Kulan> Jag fick ett jättetrevligt litet recepthäfte från BVC med kuliga recept Hur gammal var din lilleman, var han född i april? När storasyster var så gammal åt hon samma mat som oss, tog bort lite åt henne först bara så jag inte kryddade på den och sedan på med stavmixern ... Hon såg ju vad vi åt och ville inte äta annat ... Tänk om det var lika lätt nu

Funderade på träff, imorrn är det helkört - hade förträngt att storasyster skulle till tandhygienisten och sedan jobbar sambon sent

Men nästa vecka, jag kan inte måndag eller tisdag em, hur ser det ut då?

• Mozarts Nachtmusik

wohoo ja har behållit maten =)

nu är lillan o pappan uta o kollar på radiobilar o ja sitter här med lite blåbärsoppa

de här me mat.. lillan åt bra av både mat me bitar o min mat.. tills hon fick RS, efter de har hon vägrat allt med bitar ( utom de hon får äta själv. då går det. men hon får ju inte i sej så mkt)

lite trist, men ja hoppas de ger sej.
    just nu är hon ju sjuk igen så ja väntar mej att de ska ge sej när hon är frisk..

julmust is the shit!
Svar på tråden Mammalediga i Örebro