Mammalediga i Örebro
Här samlas vi mammor i Örebro som vill prata om allt mellan himmel och jord...
Välkommen!
Här samlas vi mammor i Örebro som vill prata om allt mellan himmel och jord...
Välkommen!
helma> ja de va min teori med, att hon kom ihåg den läskiga känslan av andnöd o inte "vågar" bitar..
hon leker o härjar så de går inte nån nöd på henne, mest ja som tycker de är trist när man lagat mat o hon inte vill he
hon ammar ju så mat får hon =)
Helma: Tack för tipset om moroten... Då ska jag nog blanda i den i nått annat.
Näpp, hinner inte tröttna på min man, men ibland känner jag mig som ensamstående:( Men, men, det här med att han är borta är inget nytt. Vi har det så bra ändå, så jag är nöjd med livet:)
Mozart: Hoppas att ni håller er friska nu när ni verkar ha kryat på er!!!
Under veckorna brukar jag ha rätt mycket aktiviteter för mig, men promenader tar jag gärna. Jag har en hund som behövs rastas emellanåt...
Une > ja nu räcker de för i år
Morrn!!
Idag vart det tidig uppgång, Filip vaknade strax efter sex å fick välling å ville inte somna om så det var bara å ge sig upp *gäsp* Har sovit så dåligt inatt, Filip var svår sövd igår så han fick ligga i sambons säng, men han lever ju runt så så han rullar ju inpå mig hela tiden, låg till slut ute på kanten, inge skönt Men får försöka vila när han sover sen, men vet ju hur det kommer bli, sitter väl här istället
Ang träff så kan jag tors, fre nästa vecka.
Helma: Ska prova å mixa våran mat får vi se om det passar lilleherrn, ska även se om jag kan hitta det där häftet från BVC, känner igen det, frågan är ju vart jag lagt det, hmm..
Ser ju ut å bli ok väder idag med, regnade en hel del i natt, slog på sovrumsfönstret.
Hello everybody
Tillbaka från tandis, gick bra denna gången också - så skönt. Sitter nu bara och väntar på att storasyster ska komma hem - hon slutar 13 idag så att jag kan gå ut på promenad med vilddjuret en stund. Helt enormt väder ju, då kan man ju inte sitta inne och mögla... Alternativt muta med mig storasyster upp på stan så hon kan titta på kläder....
Kulan föreslog tors eller fre nästa vecka, spontant känner jag att torsdag är enklare hur är det för er andra?
Vad hittar ni andra på om dagarna?? Jag känner att jag egentligen inte gör något men tiden trillar ju på ändå. Mellan matningar och promenader, bus/stoj och puré kokning blir det inte mkt över...
Vår tv har pajat, så i helgen blir det tv-fritt. Vi är nog några av de få som fortfarande har kvar den gamla bull-tv:n. Men nu är det dags för platt-tv. Nån som vet vart man får tag på en tv som inte är alltför dyr?
Helma: Hur gammal är storasyster?
Jag brukar ha rätt fullt på veckorna. Vi är iväg på babysång, öppna förskolan, fikar på stan och vi försöker komma iväg å bada. Nästa v ska jag iväg å bada ons. el. tors. Det blir inte bestämt förrän i början av nästa vecka.
Nu har vi varit ute en sväng, var till Tybble å handlade lite å hämtade ett paket, fick en vällingburk från Nestlé som jag beställt, jättefin Var skönt ute men där det kom åt å blåsa så var det kallt. Men man blir ju på så bra humör när det är så här. Tjoho!
Ja dagarna går utan att man får så mycke gjort, blir promenader, lek å bus, å lite plock hemma sen är dagen slut. Blir nån fika då å då