• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-28 22:57:47 följande:
    va?alltså föda vaginalt mena jag.. inte alla som har ont heller..
    jag har fått tre kidz...Den sista var värst...det tog just över två timmar och jag trodde jag skulle döööööööööööö...Men me dom två första hann jag inte ens säga aj så va dom ute...snabba ryck...
  • Peda

Man kan säga att dina barn är andra gererationens spök barn ! =)=)

skrutteluttan74 skrev 2008-03-28 22:59:05 följande:
    hahaha...då har svärmor fyra ofödda...alltså har jag ingen make med andra ord...Och då har jg ju rätt...då kan ju inte ungarna blivit till...hmmm...
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-28 23:03:18 följande:
    Nej o du vet inte hur det känns att snittas.Med Alexander hade jag en del värkar innan och DÖDS ont i varje rörelse sissta månaden och fick dessutom gå över 14 dagar. så tiden innan sander va värre än tiden efter.. med emma var det lite bättre innan men efter var en mardröm men livshotande blödning och snedtändning på medeciner... men jag åkte hem dagen efter snittet och hade inte ont alls.. visst lite öm men inte ont ont.. jag blir lite lessen när nån försöker förminska det jag gått genom.. gör jag inte med andras förlossningar.. malle skrev:men hur vet du hur hemskt det är om du aldrig gjort det?

Många gånger så är ju inte snitten planerade och då blir det "nästintill" att ni snittade får gå igenom allt dubbelt...Så beskriver en kompis till mej det hela...Hon har fött en vaginalt och tre med snitt...
    Hon hade värkar i två dygn innan hon blev snittad...vilket är vansinne,med tanke ´på att hon kunde sluppit det...men så är det¨i många fall där snitt är ,att dom får "plågas" lite extra länge mot för oss som klarat att föda vagnalt.
    Som jag ,har haft tre lätta förlossningar,men den tredje var hemsk,för att jag var Opererad för cellförändringar,vilket gjorde att jag inte öppnade mej som jag skulle,föräns Barnmorskan hjälpte "Mej" så att säga...

Så jag tror som min kompis säger att så länge det inte är planerat snitt så tror jag ni får "plågas" lite extra...Låte rlite dumt,men om man tänker efter så är det lite så...

• Peda

nej.. nu är det sängen som gäller.. om inte Annisen övertalar mej FORT till en alfapet !!

• maltazar

Det var absolut inte så jag menade heller!
    Pratade som sagt om att föda vaginalt.
    Men hur det är att snittas kan jag inte uttala mig om.

Peda skrev 2008-03-28 23:03:18 följande:
    Nej o du vet inte hur det känns att snittas.Med Alexander hade jag en del värkar innan och DÖDS ont i varje rörelse sissta månaden och fick dessutom gå över 14 dagar. så tiden innan sander va värre än tiden efter.. med emma var det lite bättre innan men efter var en mardröm men livshotande blödning och snedtändning på medeciner... men jag åkte hem dagen efter snittet och hade inte ont alls.. visst lite öm men inte ont ont.. jag blir lite lessen när nån försöker förminska det jag gått genom.. gör jag inte med andras förlossningar.. malle skrev:men hur vet du hur hemskt det är om du aldrig gjort det?
  • Peda

Så är det. Med Alexander var det inte planerat.. utan jag krävde det till slut.. och med Emma krävde jag det rakt av.. palla inte att ha det så jävligt som med sander. så allt vart lite bättre med Emma eftersom hon vart planderat snittad.

skrutteluttan74 skrev 2008-03-28 23:08:45 följande:
    Många gånger så är ju inte snitten planerade och då blir det "nästintill" att ni snittade får gå igenom allt dubbelt...Så beskriver en kompis till mej det hela...Hon har fött en vaginalt och tre med snitt...Hon hade värkar i två dygn innan hon blev snittad...vilket är vansinne,med tanke ´på att hon kunde sluppit det...men så är det¨i många fall där snitt är ,att dom får "plågas" lite extra länge mot för oss som klarat att föda vagnalt.Som jag ,har haft tre lätta förlossningar,men den tredje var hemsk,för att jag var Opererad för cellförändringar,vilket gjorde att jag inte öppnade mej som jag skulle,föräns Barnmorskan hjälpte "Mej" så att säga...
    Så jag tror som min kompis säger att så länge det inte är planerat snitt så tror jag ni får "plågas" lite extra...Låte rlite dumt,men om man tänker efter så är det lite så...
  • Peda

ahh. haha.. skönt.. då är det bara jag som är trög som vanligt!

maltazar skrev 2008-03-28 23:09:06 följande:
    Det var absolut inte så jag menade heller!Pratade som sagt om att föda vaginalt.Men hur det är att snittas kan jag inte uttala mig om.
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-28 23:05:43 följande:
    Man kan säga att dina barn är andra gererationens spök barn ! =)=)
    Aaaa...lite coolt..Nu förstår jag äntligen varför dom är som dom är dom små liven
  • kobra

jag har fött två med snitt och två vaginalt och för att bara tala för mig själv så känndes det mer som jag FÖDDE när de kom den så kallade rätta vägen..men då de andra var katastrofsnitt så hann jag ju med allt värkarbete ändå men 1000 ggr hellre vaginalt om jag får bestämma

• skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-28 23:11:16 följande:
    Så är det. Med Alexander var det inte planerat.. utan jag krävde det till slut.. och med Emma krävde jag det rakt av.. palla inte att ha det så jävligt som med sander. så allt vart lite bättre med Emma eftersom hon vart planderat snittad.
    Jo,funkar de inte första gången,ska man inte plågas nästa...då är det bättre att säga ifrån direkt som du gjorde...
    HAde ju varit en annan sak om du fött vaginalt men blivit skraj eller liknande...
Svar på tråden ***Skelleftetråden***