Peda skrev 2008-03-28 23:03:18 följande:
Nej o du vet inte hur det känns att snittas.Med Alexander hade jag en del värkar innan och DÖDS ont i varje rörelse sissta månaden och fick dessutom gå över 14 dagar. så tiden innan sander va värre än tiden efter.. med emma var det lite bättre innan men efter var en mardröm men livshotande blödning och snedtändning på medeciner... men jag åkte hem dagen efter snittet och hade inte ont alls.. visst lite öm men inte ont ont.. jag blir lite lessen när nån försöker förminska det jag gått genom.. gör jag inte med andras förlossningar.. malle skrev:men hur vet du hur hemskt det är om du aldrig gjort det?
Många gånger så är ju inte snitten planerade och då blir det "nästintill" att ni snittade får gå igenom allt dubbelt...Så beskriver en kompis till mej det hela...Hon har fött en vaginalt och tre med snitt...
Hon hade värkar i två dygn innan hon blev snittad...vilket är vansinne,med tanke ´på att hon kunde sluppit det...men så är det¨i många fall där snitt är ,att dom får "plågas" lite extra länge mot för oss som klarat att föda vagnalt.
Som jag ,har haft tre lätta förlossningar,men den tredje var hemsk,för att jag var Opererad för cellförändringar,vilket gjorde att jag inte öppnade mej som jag skulle,föräns Barnmorskan hjälpte "Mej" så att säga...
Så jag tror som min kompis säger att så länge det inte är planerat snitt så tror jag ni får "plågas" lite extra...Låte rlite dumt,men om man tänker efter så är det lite så...