Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

xylifon skrev 2008-03-12 22:03:56 följande:
    jo, det är det. enda problemet är att det är så satans dålig mottagning på internettet här har nmt nätet, men det fungerar knappt...
    Ja,det brukar finnas nackdelar och fördelar
    Här har vi internet 2km härifrån,men vi får inget...Men,men...
    vi använder Telias 3G och det funkar kanon bra
    Pappa har det andra ,nmt...det funkar också suveränt...
  • skrutteluttan74
    xylifon skrev 2008-03-12 22:25:28 följande:
    har han en extra antenn? har han det lilla bärbara eller det stationära?
    Han har en dosa,som är stationär,men som han kan koppla in fyra datorer på,så då blir det som nätverk och trådlöst...för har man "blå tand" så kunde man visst gå den vägen...
    Han har en extra antenn på taket för att få ännu bättre motagning...
  • skrutteluttan74
    xylifon skrev 2008-03-12 22:51:48 följande:
    ok.. men då är det ju fortfarande konstigt ju.. att byarna hör mit och dit och kors och tvärs, typ som vi.. barnen ska gå skola i bureå, men jag måste hämta paket på ok på söder, vi hör till bureå församling men telefonen är skriven i stan så alla telefon försäljare tror att vi bor i sentrala skellefteåhmm.. ska kasnke skaffa en stationär dosa då.. hmm
    Det är lika för oss, vi tillhör Fällfors församling.
    Vi har Kåge som post adress och Byskes riktnummer,medans svärmor som bor sex km härifrån har 0910 i riktnummer ochj >Kåge som post adress och då bor vi ca 4 mil från kÅGE,2,5 mil från Byske och 1 mil från fällfors...helst skumt är det.
    Vi har närmare till Byske och får hämta paket i Kåge...*öhhh*..Sjukt
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-13 13:55:25 följande:
    Ja då har barnpsykologen äntligen varit här och de gick bra...men när hon sa så här..." gräset är grönt och snön är ....."Blå säger min lillgumma...... ha haHon återkommer på måndag och 1 gång till sen.Allt detta för att kolla om lillan har Damp.
    Hahaha...så hade min lilla oxå sagt...hon är ingen diggare av snö hon inte...Den är otäck,kall och blöt och hon vill ha gräs hela tiden..Hon ska flytta med farmor till spanien,för där finns minsan ingen snö...haha
    DOm är kul dom små liven
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-13 14:36:43 följande:
    Haha jaa...och direkt när tanta kom så sa lillan..du ska gå nu.Hon blev jättetjurig och ville inte vara med på nåt som tanta ville...
    Hahaha,,,Hon vet vad hon vill hon...Är du rädd för diagnos eller är det ni som begjort en utredning??
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-13 14:54:29 följande:
    De är vi själva som begärt en utredning för de finns så många bokstavsbarn på min mans sida. Hon har liksom dom "symptomen" eller vad man nu ska säga.Jag önskar av hela mitt hjärta att hon inte ska ha Damp Sen kommer de ju en till bebis och ska den åxå drabbas av de då?Vem vet....
    Ok...ja,jag förstår din oro,men samtidigt är det skönt att få vetskap också...
    Vi misstänker att det finns funktions hinder hos min son,men det har varit så mycket strul,med allt så vi "la det på is"
    Men de 18 skulle han till skolkuratorn,så hon sa att vi börjar där och då och så kollar hon upp lite saker innan "han bollas vidare"..vilket även han tycker känns super...han har utryckt många gånger att han "känner sej annorlunda"...så vi tycker också det känns Okej...Fast det är ju aldrig skoj,men de är ju bättre med vetskap om det än att gå i "undrans tankar"
  • skrutteluttan74
    turia skrev 2008-03-13 18:36:53 följande:
    hoho. nån som gjort nåt kul i stockholm som ni kan rekommendera, affärer? nåt sevärt?ska dit o turista i helgen
    Bara å leta :
    www.alltomstockholm.se/

cityguide.se/stockholm/

www.stockholmtown.com/

Vi har varit i S-holm en hel del,men jag tycker det är så svårt att rekomendera saker att göra i en så stor stad,så full av möjligheter...
    Sen brukar vi oftast bli "vallade" till olika saker av våra släktingar,så man kan aldrig "återberätta" vars det var så att säga...Men kolla in sidorna,kanske hittar ni ngt
  • skrutteluttan74
    turia skrev 2008-03-13 22:02:11 följande:
    jag ska shoppa kläder..norra brunn har jag hört talas om oxå..
    Om du ska shoppa kläder så kan du även kolla glashuset,rekomenderas,mycke affärer
  • skrutteluttan74
    Mochride skrev 2008-03-15 22:34:41 följande:
    Törs man hoppa in här? Alla verkar känna (till) varandra så bra redan.
    Klart du vågar...Jag visste bara vem en i denna tråd var då jag började här...Och jag vet inte så mycke mer nu heller,men däremot vet jag nu att dom härinne är super trevliga att bland annat utbyta tankar med...
    Så välkommen
  • skrutteluttan74
    MorBlåbär skrev 2008-03-14 21:41:51 följande:
    oki, norsjö är ju ingt att hurra för precis. mannen min väntar på att få börja som svetsare om ungefär en månad då maskinen på föetaget kajkat ihop.. så vi letar boende för fullt.. men vi vill nog så småningom köpa bostadsrätt på atorp en fyra..
    Välkommen,hoppas ni hittar boende snabbt om
Svar på tråden ***Skelleftetråden***