Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

kobra skrev 2008-03-24 21:25:45 följande:
    kul med nytt kök,vad blir det för schnyygt ett
    vi har inte bestämt ännu...vi letar och letar och kollar...lutar åt ett på Ikea,men nu under letandes stund har vi insett att det finns billiga på andra ställen,så ja vi får se.
    Det kommer bli mycket stoooora lådor,inbyggnads ugn,spishäll och utdrags skafferi...så mycket har vi koll på
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-24 21:45:02 följande:
    ja snart leverearas vårt kök..stoora utdragslådor och utdragbart skaffferi och sen är jag väldigt spänd över våran induktionshäll, det verkar ju fantastiskt
    Låter ju som att du kommer få ett kanon kök du med...
    Var har ni beställt erat ??
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-24 21:56:31 följande:
    ett tips: utdragbara lådor ist för nederskåpar till tex tallrikar, plastskålar osv.. mkt bättre än skåp tycker jag :) och himla praktiskt för barn me.
    Jo,det är ngt sånt vi har tänkt oss...har föstått att det verkar kanon,både för vuxnas hållning och för små kidzen
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-24 21:59:20 följande:
    home har vi tagit ifrån..köket+ vitvaror med pyrolysugn,,induktionshäll disk, tvättmaskin och torktumlare betalar vi 106 000, inte så farligt dyrt tycker vi..klart att det är pengar men ikea har inte så otroligt mycke bättre pris alla gånger och det här är rejälare kök..ikea är ändå ikea i vissa fall
    Jo,vi har också märkt att Ikea inte alltid är bäst och inte alltid har bäst priser..:Pratade med en kompis ,dom hade tagit sitt från Rusta,dom var kanon nöjda med Epoq köket som det heter.
    Sen var det en annan som köpt kök uppe på Solbakcken,där vid Jula och dom äffärerna,minns inte namnet på affärn,men ialla fall...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-24 22:05:56 följande:
    okej :) jo det är det verkligen, sånt ska definitivt fixas när man har hus.. nån gång om 100 år ungefär :)
    Hahaha...Vårat kök är "typ" frång 100 år tebax ungefär...så nu måste de göras ngt...
    Vii flyttade hit 2002  i dec och "fixade" köket så det var någorlunda beboligt....Målade,bytte bänk,köpte nya vitvaror osv...Men skåpen är sånna snea...om du vet vad jag menar...Skit Skåp men de slukar mycke förståss...

Men jsut dom lådorna du pratar om,de är som tanken,för att det ska bli bra för alla...
  • skrutteluttan74
    hally skrev 2008-03-24 22:08:08 följande:
    kobra: Nja...har ju inte satt ihop ett helt kök själv precis, men de har en jättebra och trevlig snickare Ang. Kvik så har vi ett par kompisar som köpte ett Kvik och ett IKEA-kök samtidigt och de tycker helt klart IKEA är bättre. Både enklare att sätta upp och känns robustare plus att de hade problem med fakturorna från Kvik.
    Oki...då kan vi med andra ord stryka ett direkt...sånt vill man inte ha problem med...
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-24 22:10:56 följande:
    ja sambon får nog snällt vara snickare, skiljde typ 30 000 om man skulle sätta ihop själv eller att det sulle komma nån och göra det, gissa vad man väljer
    Det blir samma här...

fan va dåligt med spisarna och så...Man måste ju lixom få v'älja annat än siemens...Om man nu vill så att säga...
  • skrutteluttan74
    hally skrev 2008-03-24 22:12:54 följande:
    Rusta skulle aldrig falla mej in att kolla på ens...allt jag köper på rusta faller i bitar eller fungerar inte ens från början. Finns varan inte hemma så tar det åratal att få hem den. Inte min favvo-butik Beijer har ju marbodal och det är samma stommar som Sentens, så är det någon som funderar däremellan är det isåfall prislappen och luckans utseende som skiljer
    Hahaha...snacka om otur...Våra grejor vi köper på Rusta går lagom sönder då garantin är på väg att "gå ut" så då brukar ajg skicka in svågern som byter grejorna...eller få pengarna tebax....
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-24 22:14:48 följande:
    hally: okej, har aldrig sett såntbcsvensk: ah, förstår att ni längtar efter nytt då :)jag är rätt nöjd med mitt nu ändå, gillar skåparna o kaklet, sen har vi renoverat resten.Ny STOR kyl o frys för nån månad sen är jag riktigt nöjd me :D
    Låter ju som ett toppen kök redan...
    Är det i lägenhet alltså eller ?? En "nyfis" fråga...Är de på a-tortp du bor eller ??
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-24 22:31:52 följande:
    bcsvensk: tja, nog går det göra bättre men.. kylen och frysen kompenserar upp rätt mkt ;Pjopp, frö bor jag på
    ok...Jo,en stoooor kyl och frys är lixom a och o hur många man än är...= min åsikt ialla fall..Tycker aldrig den där kylen räcker till

Då har ni nära till dagis med andra ord...Jobbar Birgitta kvar där ??
Svar på tråden ***Skelleftetråden***