Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

maltazar skrev 2008-04-03 00:17:19 följande:
    bcsvensk: där sa du något! jag undrar om inte jag var tvungen köpa nya däck nu till sommaren med... eller om det bara var det som behövde lagas, som fixades ifjol.. måste kollas upp!tack för påminnelsen :)
    Googla,fanns en hel del billiga ställen,ngt var dessutom fraktfritt
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-04-03 12:06:19 följande:
    Jag gråter snart, min lilla går inte lämna 2 minuter ens..hon hittar på allt möjligt. Vägrar lyssna på vad man än säger.*snyft*
    hur gammal är tösa biten ??
  • skrutteluttan74
    Pumpkin skrev 2008-04-04 08:48:37 följande:
    Nu var det ju ett tag sen men, jag tyckte alltid det fanns något snyggt på Hanséns.
    Dom har ju sin outlet oxå...jag har alltid missat den av ngn anledning,kommer varenda gång p åfel dag...men svärmor brukar fynda på Hansens,,,(alltså svärmor är inte gammal tant...hon va ung då hon fick maken ...) och hon hittar alltid skit snygga kläder där
  • skrutteluttan74
    hally skrev 2008-04-04 09:00:56 följande:
    Jag har hört flera som sagt att Hanséns har snygga kläder. Var in där för första ggn förra månaden och hittade bara tant-kläder! Fast det kanske var för att det var REA så allt snyggt redan var slut. Måste ge den butiken en till chans någon gång Åhå, får titta in där då. Har hittat nåt bra på MQ ibland men jag blir som blind när jag kommer in i en klädbutik, jag måste nog gå direkt till en säljare och be om hjälp. Fast jag vet inte om det finns några hjälpsamma klädförsäljare här i stan...gör det det?
    det var väl efter svärmor hade köpt loss alla kläder...för hon kom hem med allt annat än tant kläder ...
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-04-04 09:28:11 följande:
    ja i min värld så är det ju inte sådär men jag tror nog att det finns ett mammapjosk utan dess like i dagens sverige..jag tycker den är klockren den artikeln

Det fanns ju förra året forum här på FL där vi disuterade just detta,det  vart väldiga diskutioner vill jag lova..samtidigt stod de i Aftonblade om detta att stor del av dagens mammor "pjoskar" med ungarna....

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-04-04 18:43:51 följande:
    Ja. Och jag är ju inte en som bara tiger och lider. När vi till slut fick åka upp, efter 5-10 minuter (som kärringen HÅLLT hissen bara) gick jag in på Lindex och sa till. "Ja jag skulle ju hämta den där ställningen"Ingen ursäkt eller något. Ren jävla lathet och bekvämlighet för henne själv.Tror jag handlat där 2 ggr sen dess, och det där hände när Tindra var några månader bara.
    Sat kärring...förstår din avoga inställning till att gå dit..Jag hade också klagat och inte lite heller...
  • skrutteluttan74
    Smultronet12 skrev 2008-04-05 12:54:13 följande:
    Jag är ute efter en skinnjacka till min son 4år, eller en skinnjacka look a like. Nån som vet om det finns att köpa i stan?
    nope,ingen aning,,,men om du är intreserad så kan jag försöka hitta den min grabb hade(om den inte redan är bort skickad,så finns den i förrådet ),så kan du få den för en billig peng,fast det inte look a like,utan skinn
  • skrutteluttan74
    Smultronet12 skrev 2008-04-05 18:41:27 följande:
    bcsvensk: JAAA, du får gärna kolla om den finns kvar och gärna ta en bild på den! Vad kan det va för stl på den, Kevin har 110 el 116, beror på hur storlekarna är.
    ja...va kan de va...Mellan  116 och 122 ,där ngn stans,min gosse hade den från fyra upp till 6 års...kollar i morrn
  • skrutteluttan74
    WilmersMamma skrev 2008-04-05 18:56:25 följande:
    Ingen som har en bortglömd sittvagn hemma som bara står och dammar?Kikar på blocket men finns inte mycket värt där och tycker vissa har ganska höga priser på jättegamla vagnar.Den ska vara framåtvänd och han ska kunna sova bekvämt i den men det behöv int va fullt liggläge.Skriv till min inbox isf
    är de sulky sitt eller sittvagn så att säga....
  • skrutteluttan74

den ena vi har är en sulky med "liggläge"
    sen har vi en "renodlad" sittvagn,med sele,en brio,som är lite använd,för våran lilla gillade inte vagn...det är en marinblå brio,utan ställbara handtag...för vi är nästan lika långa & tyckte inte de behövdes

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-04-12 16:38:28 följande:
    Titta i mitt galleri på en bebiströja som jag har sytt. Den är inte riktigt klar ännu
    den ser ju fin ut
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-04-16 22:17:00 följande:
    Det där med prioriteringar inom vården är minsann inte lätt heller... Gubben min berättade tex. ett tillfälle då det kommer en sjuksköterska till röntgen med en patient som hade en fraktur i höften förmodligen. Enligt sjuksköterskan skulle såklart den patienten gå före i kön och hade ju en hög prioritering. Det den sjuksköterskan såklart inte kunde se var en DRÖSE andra prioriterade patienter som redan låg där och väntade, bland annat en annan höft. Man ser såklart bara sin egen situation. Kan säga att det blev lite konflikt där mellan gubben min och den sköterskan. Hahaha, hade viljat se Jonas arg. Eller nä förresten.Anyhow, när det gäller ens eget barn så SKA man ju stå på sig så långt det går, men man måste ju komma ihåg att andra mammors barn åxå behöver sina rör eller andra operationer. Alla har en mamma you know.Jag tror jag förstår hur Malle menar ju, och skulle väl vilja översätta det med att man ska göra så mycket man kan själv för att tjejjen ska må bra och kunna fortsätta leva ett så normalt liv som möjligt i väntan på att få sätta in nya rör.
    Jag märkte av det med "prio " NU förra veckan då jag låg inne.
    Jag gjorde två röntgen på måndagen ,bland annat MR och på tisdagen gjordes det lung röntgen, det var röntgen personalen so m"prio" mej och fört gick det.
    Eftersom jag låg inne redan,så kom jag ner på röntgen" i väntan på tid" och fick gå före alla som var där,bägge dagarn,men då  var det som sagt röntgen personalen som prioriterade de i väntrummet...
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-04-17 09:00:40 följande:
    Men de klart hon hamnar efter, hon gjorde ju de innan hon fick sina rör.Talet och motoriken hamnade hon efter med. Sen fick vi lov att göra en utvcklingsbedömning för barnpsykologerna tyckte hon var sen. Dom kom fram till att hon VAR efter i utvecklingen. De berodde ju på att hon inget hörde och de var dom ju helt med på. Nu kommer de att bli samma sak!Dagis tycker de är förfärligt att hon inte får göra en operation just pga hon tappar så mycket i utvecklingen. Ska dom särbehandla henne då för att hon inget hör..alla andra barn då...dom kan ju inte lägga ner all sin tid på just 1 barn. Dom har flera 1 åringar...
    Visst vet du att du kan KRÄVA att komma ner tlll Umeå med din dotter ???
    Där har dom dessutom gott om tider ,min lilla svägerska på 14 fick komma med bara ngn veckas förvarning...snabba ryck då min svärmor ringde och kollade upp det...så ring och kolla.

Mina två älsta barn har haft rör två gånger,grabben har haft som minst 15 % hörsel på höger höra och aldrig någonsin har vi behövt vänta som ni...

Så kolla med Umeå,kan ju vara värt det...
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-04-17 18:19:24 följande:
    Ja men om de nu är en ekonomisk fråga, de är de inte i vårat fall. De är principen...de blir ju en skolavgift. Men betalar man inte då får han ju inte åka och blir väl utstött pga det.
    Vi betalar 50kr i månaden till grabbens klass kassa,för en del tyckte 100 var lite mycke.
    Så vi kom överens om 50 och i övrigt så ska barnen nu sälja kakburkar,sen i åttan blir det väl mer att göra för dom.
    Dom borde få ihop lite granna ,för dom åker ju inte föräns i nian.

Men 200 lät liiiiite mycke ,fast det beror ju på om det är termins avgift eller i månaden.
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-04-18 07:49:31 följande:
    ok ska kolla upp de !Ja de är 200 /termin = 50 kr i mån...sen vet vi ju inte om vi ska betala för nästa termin och terminen innan..då blir de 600 kr.
    men nästa termin ska ni ju inte betala för nu...protesta nu qvinna,den terminen betalar ni för då,inte nu...
    Och i efterskott har jag inte hört ngn klass betala för...
  • skrutteluttan74

tittar in en snabbis och hoppas ni har det bättre än mej.
    Själv ligger jag på Lassa,för ben och rygg har strejkat totalt.
    Ha de gått alla ni

Svar på tråden ***Skelleftetråden***