• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!

Från del 1!:

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

Här kommer nu del 2 om oss och våra småttingar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-23 16:05
    Presentationstråd!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m30020974.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 14:22
    Vår första tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m27407889.html

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!
  • hästhov78

linda med 5 VAD SKÖNT DET GICK BRa med dopet fast det var jobbigt.. våra ska också vaccineras imorgon.. hoppas det går bra ska iväg med hästen till klinik sen så jobbigt med två skrikhalsar då...nån sa de reagerar mer på 5 mån sprutan men vem vet..

svårt de är mammiga märker ej det på våra..ännu.. gav du majsvälling? provade igår men de gillade den ej.. hade varit läge för det nan håller dem ej mätta..

nu e vi äntligen hemma igen o mannen hemma gott o ej leva i kappsäck längre

• mamma på vift
    Nu sitter min lille kille
    Gissa om mamma e stolt!! Bara så där hittade han balansen 2 dagar innan sin 8 månaders dag och nu sitter han jätte bra o leker med sina leksaker!! Han försöker även komma upp i krypställning så nu händer det mycket!

Här är bildbevis!

Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Hemliga 72an

Nu har vi varit på vägning och vaccination. Allt gick bra men han chockade oss alla!
    Han har växt 5 cm på 2 veckor och är nu 62 cm lång och väger 6900 gram. Följer sin vikt kurva perfekt och ökat bra på längden också! Lille gossen!

• Hemliga 72an

mamma på vift skrev 2008-04-21 19:23:14 följande:

Nu sitter min lille kille Gissa om mamma e stolt!! Bara så där hittade han balansen 2 dagar innan sin 8 månaders dag och nu sitter han jätte bra o leker med sina leksaker!! Han försöker även komma upp i krypställning så nu händer det mycket!Här är bildbevis!
    Vilken duktig kille! Så söt han är!
  • camillarockstar

Sicken liten sötnos... Glad Duktig är han också. Här väntar jag på att Wille ska börja åla, han har nästan förstått tekniken men kommer inte riktigt iväg ännu....

• hästhov78

Vad roligt han sitter o vilken söting!! mamma på vift

linda med 5 vad roligt han vxer på både längden o bredden=).. gillade din grabb vällingen direkt? vi började med majsvällnig häromdan men de gillade den ej.. idag blandade jag hälften NAN o hälften välling vilket gick.. men de har det minsta hålet i nappen o annars rinner det för fort men vällnigen är tjorckare så de får nog vänja sig=)

vi var också o vägde o mätte igår 5 o de vägde ca 7,8 kg skillde 60 gr mellan grabbarna o var 67 resp 68 långa!! Blev vaccienrade med det gick bra. men blev i irriterad igen läkaren var med o började göra 6 månaderskollen, jag sa de bara var drygt 5 mån o 6 veckor för tidigt födda, han fortsatte sen märkte bvc sköterskan att jag blev arg... o sa att de får vänta med den kollen tills de åtminstone är 6 månader!!

Frågade sen om vår ene son skulle kollas för sitt pneumothorax o för han legat i resp som de på neo sa de skulle göra varje halvår.. Nää det visste de inget om!! Sa de sagt det o att det stod i journalen att det skulle göras. Så hon skulle ringa o fråga!! De verkar ej veta något. blir såå arg

• nattisss

har alla fått hem sina småttingar från neo.. min pojke vart 4 månader i fredas en han ligger fortfarande kvar han åkte på en förkylning så han ligger i cpap igen det känns förgävligt för innan så hade han syrgas på grimma..
    vill oxå ha hem min lillkille

• Hemliga 72an
    nattisss skrev 2008-04-27 10:02:04 följande:
    har alla fått hem sina småttingar från neo.. min pojke vart 4 månader i fredas en han ligger fortfarande kvar han åkte på en förkylning så han ligger i cpap igen det känns förgävligt för innan så hade han syrgas på grimma..vill oxå ha hem min lillkille
    Vi åkte hem när lillebror var 12 dagar. Jobbigt för er att behöva ligga inne så länge!
  • cloudberry79
    har alla fått hem sina småttingar från neo.. min pojke vart 4 månader i fredas en han ligger fortfarande kvar han åkte på en förkylning så han ligger i cpap igen det känns förgävligt för innan så hade han syrgas på grimma..vill oxå ha hem min lillkille
    Kramar till dig! Vi låg "bara" 63 dagar, jag tyckte det var nog länge!
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • camillarockstar

Stackare, jag tyckte våra 10 dagar var världens längsta.... Hoppas lillkillen blir bra snart så ni får vara hemma å mysa!!! Lycka till!!!!

Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!