• maribel

Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a

Förra gången tog det 2 år tills vi blev gravida på naturlig väg efter två misslyckade inseminationer.Sedan fick vi vår underbara dotter. Hade ett hopp att det skulle gå fortare denna gång men nu börjar försöken rulla på och oron komma smygande. Man får tillbaka samma känslor igen och för alla runt omkring så poppar barn fortfarande fram och ingen förstår hur man känner sig. Finns det fler som också håller på med barn nr 2 och det tar tid.

• Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a
  • Drutten01
    Greta Anna skrev 2008-04-12 12:38:46 följande:
    Inga frågor är dumma. Man måste göra FET när hormonerna är i rätt balans för att ta emot ett befruktat ägg. Ett hormon bildas dessutom i den tomma äggblåsan i äggstocken och det stoppar mensen från att komma igång, gulkroppshormon. Men jag är inte bäst att förklara hur det går till.Jobbigt att vänta på mensen, jag tycker att man går omkring med ständig "PMS" när man försöker bli gravid och räkna dagar både kring ägglossningstid och innan mens. Vi fick tillbaka en perfekt 4-celling, ett dog i samband med tiningen. Jag fick se bilden av den innan den sattes in. Häftigt att ha sett sitt förhoppningsvis blivande barn som 4 celler. Välkommen sanna rasmus!Skulle det vara tvärstopp så går det att få barn med IVF eftersom äggen tas ut direkt från äggstocken då. Jag har ingen erfarenhet själv av spolade äggledare, men det kanske finns andra om du ställer en fråga under behandling. Lycka till.MerzeSpännande att börja utredning. Stort lycka till.Allihopa,Kan rekommendera att titta på nätet på vårdguiden om svårt att få barn och på fertility.com.
    OK, tack för svaret, jag tänkte nästan att det var något sådant som var anledningen.
    Coolt med 4-cellingen...hoppas,hoppas att det nu blir nåt!! Håller tummarna för dig!

Säger också välkommen till sanna rasmus! Hoppas att du meddelar hur det går med spolningen, jag vill gärna veta hur det känns och sådär..man vet ju aldrig, jag kanske också hamnar i det läget.

Ska genast kolla de länkarna du tipsade om Anna greta!
  • Merze
    Tack AnnaGreta 77, inte många timmar kvar nu innan vi skall dit..... OOOOps kom på att jag måste leta fram alla papper som man måste ha med sig.... Bäst att leta reda på dem...

Eftersom jag har BIM på Onsdag så har jag i dag testat mig för första gången sedan januari tror jag... & visst visar det MINUS Jag hatar att testa minus & det är därför jag inte testat på så länge men kan ju liksom inte missa att amn får mens å då vet man ......

Ja jag återkommer väll i morgon & berättar hur det gick. Kram på er ....
  • Merze

Jaha då har vi varit på vårat första besök.... Och de kollade äggstockar 6 livmoder med ultraljud och det var OK!! Skönt .
    På onsdag kommer väll mensen och på endra till tredje dagen efter mens så skall jag gå och lämna ett blodprov & sedan skall jag testa med ÄLstickor för att veta när jag har ÄL & en vecka efter ÄL skall jag gå & ett nytt prov och är det så att mensen kommer därpå så går man in med kontrastvätska för att se äggledare.... Ja så det e vad jag skall hålla på med....
    sambon skall få lämna prov hjan med förståss...

• Drutten01
    Merze skrev 2008-04-14 21:04:05 följande:
    Jaha då har vi varit på vårat första besök.... Och de kollade äggstockar 6 livmoder med ultraljud och det var OK!! Skönt .På onsdag kommer väll mensen och på endra till tredje dagen efter mens så skall jag gå och lämna ett blodprov & sedan skall jag testa med ÄLstickor för att veta när jag har ÄL & en vecka efter ÄL skall jag gå & ett nytt prov och är det så att mensen kommer därpå så går man in med kontrastvätska för att se äggledare.... Ja så det e vad jag skall hålla på med....sambon skall få lämna prov hjan med förståss...
    Merze: Skönt att ha kommit en bit på väg, va?
    Vet inte om du läst mina inlägg för ett par veckor sen, men jag har ju "smygstartat" min utredning med de blodprover som du ska göra! Har lämnat ett prov på 3:e mensdagen och ett prov en vecka efter äl (har lämnat 2 st av det sistnämnda, ett per månad, typ)
    Och nu har jag också fått tid för vidare utredning, ska dit 12maj.Eftersom du inte lämnat dina prover ännu, så kanske vi kommer att ligga "lika" i utredningsfaserna! Då kanske vi kan följas åt på vägen!
    Usch, var precis på toa här på jobbet, mensen börjar göra sig påmind..skedde inget mirakel denna gången, heller då..=(
  • Merze

Vad jag förstod det som så är det stopp i båda så är det endast IVF som finns att välja.....men jag e inte helt säker... Man kan i vilket fall inte bli gravid på normal väg....
    När skall du spolas? Det är inget som man behöver vara orolig för att göra i alla fall ..... det skall inte göra ont...
    sanna rasmus skrev 2008-04-11 16:46:56 följande:

hej hej jag hoppar in här jag med. har försökt med nummer 2 över ett år och nu ska jag spolas rent äggledare och livmodern är så nervös. Någon annan som har gjort de? Tänk om det är stopp hur gör man då? kram
  • Merze

Hej Drutten !!
    Här kom mensen i dag inget mirakel här heller...... Ja så nu får jag ta och lämna blodprov... det skulle man göra på andra till fjärde mensdagen men jag undrar 2a mensdagen eller 2 dagar efter första dagen ?? åååå så snurrig man blir... I alla fall så får jag ringa å kolla i morgon. Så vi kommer att ligga i fas Gott att han ngn att följa .
    Får ta & beställa älstickor.....

Vi hörs!! Kram

Drutten01 skrev 2008-04-15 17:30:43 följande:
    Merze: Skönt att ha kommit en bit på väg, va?Vet inte om du läst mina inlägg för ett par veckor sen, men jag har ju "smygstartat" min utredning med de blodprover som du ska göra! Har lämnat ett prov på 3:e mensdagen och ett prov en vecka efter äl (har lämnat 2 st av det sistnämnda, ett per månad, typ)Och nu har jag också fått tid för vidare utredning, ska dit 12maj.Eftersom du inte lämnat dina prover ännu, så kanske vi kommer att ligga "lika" i utredningsfaserna! Då kanske vi kan följas åt på vägen! Usch, var precis på toa här på jobbet, mensen börjar göra sig påmind..skedde inget mirakel denna gången, heller då..=(
  • Drutten01
    Merze skrev 2008-04-17 22:09:43 följande:
    Hej Drutten !! Här kom mensen i dag inget mirakel här heller...... Ja så nu får jag ta och lämna blodprov... det skulle man göra på andra till fjärde mensdagen men jag undrar 2a mensdagen eller 2 dagar efter första dagen ?? åååå så snurrig man blir... I alla fall så får jag ringa å kolla i morgon. Så vi kommer att ligga i fas Gott att han ngn att följa . Får ta & beställa älstickor.....Vi hörs!! Kram
    Hej,Merze, jag lämnade mina prov på 3:e dagen, alltså från första blödningsdagen räknat..
    Trevlig helg! Kram!
  • Merze

Tack ! Lämnade prov i dag för fjärde dagen var på söndag, så måndag hade ju blivit för sent.---...
    Nu måste jag bara beställa Älstickor.... jobbig vecka¨
    Undrar nu över spolningen... jag måste väll beställa tid till det nu för den skall man ju göra en vecka efter mens eller skallman göra den efter evt nästa mens??? Dvs vänta på provsvar först?
    Tur att man har sina FL vänner att fråga

Kram på er nu skall jag sova... e sååå trött efter en

Drutten01 skrev 2008-04-18 15:44:02 följande:
    Hej,Merze, jag lämnade mina prov på 3:e dagen, alltså från första blödningsdagen räknat..Trevlig helg! Kram!
  • Greta Anna

Jag börjar bli riktigt nervös, ruvardag 11, ska prova på fredag. Tror mig känna mig tröttare än vanligt och hoppas på + men idag tappade jag ett par tallrikar i golvet och då fick jag för mig att jag PMS och det inte kommer fungera. Vill bara veta nu. Vill att det ska fungera på första försöket även denna gången.

I morgon ska vi på koncert och lämna solstrålen hemma med mormor och morfar. Spännande att komma iväg ut i livet utanför hemmet en stund.

• Merze

Lycka till med ruvningen11 Här håller vi tummarna

Greta Anna skrev 2008-04-22 18:58:12 följande:
    Jag börjar bli riktigt nervös, ruvardag 11, ska prova på fredag. Tror mig känna mig tröttare än vanligt och hoppas på + men idag tappade jag ett par tallrikar i golvet och då fick jag för mig att jag PMS och det inte kommer fungera. Vill bara veta nu. Vill att det ska fungera på första försöket även denna gången. I morgon ska vi på koncert och lämna solstrålen hemma med mormor och morfar. Spännande att komma iväg ut i livet utanför hemmet en stund.
Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a