Drutten01 skrev 2008-04-11 16:17:09 följande:
AnnaGreta: Jag måste bara fråga dig en sak: (är kanske dum i huvudet, men jag är inte så insatt..) Måste man göra FET precis när man har äl? Jag menar, det är ju redan ett befruktat ägg? Eller måste man göra det just då för att kroppen ska vara redo? Lite nyfiken på det, bara!Hoppas att det gått bra idag!! Lycko-kramar till dig!!Väntar på mensen, kommer antagligen på söndag eller måndag...dessa dagar precis innan är de jobbigaste på hela månaden, usch!
Inga frågor är dumma. Man måste göra FET när hormonerna är i rätt balans för att ta emot ett befruktat ägg. Ett hormon bildas dessutom i den tomma äggblåsan i äggstocken och det stoppar mensen från att komma igång, gulkroppshormon. Men jag är inte bäst att förklara hur det går till.
Jobbigt att vänta på mensen, jag tycker att man går omkring med ständig "PMS" när man försöker bli gravid och räkna dagar både kring ägglossningstid och innan mens. Vi fick tillbaka en perfekt 4-celling, ett dog i samband med tiningen. Jag fick se bilden av den innan den sattes in. Häftigt att ha sett sitt förhoppningsvis blivande barn som 4 celler.
Välkommen sanna rasmus!
Skulle det vara tvärstopp så går det att få barn med IVF eftersom äggen tas ut direkt från äggstocken då. Jag har ingen erfarenhet själv av spolade äggledare, men det kanske finns andra om du ställer en fråga under behandling. Lycka till.
Merze
Spännande att börja utredning. Stort lycka till.
Allihopa,
Kan rekommendera att titta på nätet på vårdguiden om svårt att få barn och på
fertility.com.