• maribel

Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a

Förra gången tog det 2 år tills vi blev gravida på naturlig väg efter två misslyckade inseminationer.Sedan fick vi vår underbara dotter. Hade ett hopp att det skulle gå fortare denna gång men nu börjar försöken rulla på och oron komma smygande. Man får tillbaka samma känslor igen och för alla runt omkring så poppar barn fortfarande fram och ingen förstår hur man känner sig. Finns det fler som också håller på med barn nr 2 och det tar tid.

• Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a
  • peyton

Tack alla för varmt mottagande :=)

Mensen kom 4 dagar förtidigt denna gången, antagligen bara för att trycka ner mig på jorden ordentligt, gudnåde om jag skulle ens misstänka att det var en graviditet på g... ja ja nu e det bara dryga 2 veckor kvar innan det e dags för äl igen :=)

• Merze

Jag köpte testlagrets & de funkade & när Äl var så visade den stort streck...

Drutten01 skrev 2008-03-28 17:53:13 följande:
    (De "manuella" tycker jag har varit svåra att läsa av..)Fredag idag!!! Jippi!!! Och dessutom final i Let´s dance! Ikväll ger jag min röst till Mat-Tina...Trevlig helg!
  • Merze

Tack Håller med dig om maten....man borde kanske inte ...men jag försöker bara ta bort godis & obuttigt på vardagar & på helgen kan man äta liiite mer gott...

Greta Anna skrev 2008-03-28 21:33:29 följande:
    Mensen är igång, men jag visste att den skulle komma eftersom jag inte kännt något hugg och fick felmeddelande på ägglossningsstickorna när det borde varit dags. Så jag ville att den skulle komma igång så man får en ny period att lägga hopp till. Jag har svullat i mig godis den senaste tiden, jag kanske ska börja lägga om kosten lite så att fertiliteten får lite bättre chans. Men jag tycker att det är svårt att veta vad som är bäst att äta och inte och jag vill inte bli helt supernojig på maten. Man har så många andra nojor ändå med barn hemma. Lycka till med utredningen Merze.Tack alla för välkomnandet.Välkommen peyton och Min EnglaVisst är det lite konstigt att det blir svårt att få barn, allt man hörde på sexualkunskapen var ju hur lätt det var att bli gravid.
  • Drutten01

Jag har också provat testlagrets, men jag kunde verkligen inte reda ut om det var positivt svar eller inte...provade faktiskt i tre månader med det! I värsta fall var det kanske så att jag inte hade ÄL då....snyft..men det hjälper ju inte att vara knäckt över det nu...vi får väl se hur det går denna gång. Jag bör få ÄL i så fall de närmaste dagarna, men min man är bortrest tors-fredag, så det kan ju bli att vi missar det bästa tillfället, typiskt i så fall!

Merze skrev 2008-03-31 22:38:35 följande:
    Jag köpte testlagrets & de funkade & när Äl var så visade den stort streck...
  • Merze

Urs då :-/ har du Älsekret då? i så fall så måste du ju ha haft äl men har lite hormoner eller ngt...
    Bi får hålla tummarna att det går vägen denna gång

Drutten01 skrev 2008-04-01 16:32:26 följande:
    Jag har också provat testlagrets, men jag kunde verkligen inte reda ut om det var positivt svar eller inte...provade faktiskt i tre månader med det! I värsta fall var det kanske så att jag inte hade ÄL då....snyft..men det hjälper ju inte att vara knäckt över det nu...vi får väl se hur det går denna gång. Jag bör få ÄL i så fall de närmaste dagarna, men min man är bortrest tors-fredag, så det kan ju bli att vi missar det bästa tillfället, typiskt i så fall!
  • snösippan

hej, hoppar in i tråden jag med...
    har en dotter på strax över 4 år, det tog oss ca 1 år att bli gravid som sen ledde till MF, 4 månader senare vart jag grav igen...
    har ätit min 3 kur pergo hade ÄL i går, så nu är det bara att hoppas...
    det suger verkligen musten av en, energin räcker inte till allt man vill och ska göra...
    tur solen är här med värme...
    hoppet består

• Drutten01

Jag tycker nog att jag haft tendens på sekretet ibland..men menar du att man kan ha ÄL utan att få utslag på testerna, pga låga hormonvärden, eller??

Merze skrev 2008-04-01 23:02:59 följande:
    Urs då :-/ har du Älsekret då? i så fall så måste du ju ha haft äl men har lite hormoner eller ngt...Bi får hålla tummarna att det går vägen denna gång
  • Drutten01

Hej, och välkommen! Börjar bli många här, nu! Kul!! Eller, vi är ju här av en tråkig anledning, men skönt att få ventilera känslorna här! Känner precis igen mig i det du säger om att det tar all ens kraft, nästan! (då har jag ändå inte börjat med nån riktig utredning ännu!) Hur länge har ni försökt att få syskon ? (Antar att det var den andra graviditeten som ledde till dottern?)
    Håller tummarna för dig också!!

snösippan skrev 2008-04-02 17:43:22 följande:
    hej, hoppar in i tråden jag med...har en dotter på strax över 4 år, det tog oss ca 1 år att bli gravid som sen ledde till MF, 4 månader senare vart jag grav igen...har ätit min 3 kur pergo hade ÄL i går, så nu är det bara att hoppas...det suger verkligen musten av en, energin räcker inte till allt man vill och ska göra...tur solen är här med värme... hoppet består
  • snösippan

drutten:vi ha försökt i över 3 år, men startade utredningen i höstas, trodde väl att de skulle ta sig innan...
    Jo,helt rätt det var dottern som blev till nr 2

• Drutten01
    Svar på #59
    Snösippan:Oj, 3 år! Jag förstår att ni haft det kämpigt..Vi trodde också att det skulle ta sig tidigare; skyddade oss tills för ca 1 år sedan..hade man vetat, så hade man nog inte väntat så länge..
    Ja, och imorse testade jag positivt på ÄL-testet,kul, men maken åkte till Stockholm med jobbet i eftermiddags till byggmässan...så det blev till att gå hem på lunchen och "passa på" innan han skulle åka..=) =) sen kommer han inte hem förrän typ sent i morgon (fredag) kväll..då får man väl också hålla sig vaken, det kan ju fortfarande vara läge, man vet ju aldrig...Men några större förhoppningar har man förstås inte...varför skulle det ta sig nu, helt plötsligt, när det inte gjort det innan...Suck...
Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a